يکي از مولفه‌هاي کليدي که نهضت امام خميني(ره) را از ديگر نهضتهاي مشابه ممتاز نمود، اعتمادي بود که ايشان به توده‌هاي مردم داشت. ايشان بيش از آنکه تلاش کند تا حرکتي با محوريت نخبگان شکل دهد، بر اين باور بود که اين ملتها هستند که بايد سرنوشت خود را بدست گرفته و با اراده و تصميم خود آينده را رقم زنند.

به گزارش مشرق، يکي از مولفه‌هاي کليدي که نهضت امام خميني(ره) را از ديگر نهضتهاي مشابه ممتاز نمود، اعتمادي بود که ايشان به توده‌هاي مردم داشت. ايشان بيش از آنکه تلاش کند تا حرکتي با محوريت نخبگان شکل دهد، بر اين باور بود که اين ملتها هستند که بايد سرنوشت خود را بدست گرفته و با اراده و تصميم خود آينده را رقم زنند.

به واقع با پيروزي انقلاب اسلامي مردم به خانه‌هاي خود باز نگشتند و زمام امور را به نخبگان و سياسون نسپردند تا آنها برايشان تصميم سازي نمايند و آنها تنها در وضعيتي انفعالي نظاره‌گر مسائل باشند. اين جهتگيري برخاسته از نگاهي رهبري الهي بود که در راس اين نهضت قرار داشت و او با تمام وجود به ملت خويش باور داشت.

 به همين خاطر از روز اول پيروزي نهضت کار را به مردم سپرد و از ايشان خواست تا در گام به گام فرآيند شکل گيري نظام راي خود را اعلام نمايند. رفراندوم جمهوري اسلامي, انتخابات مجلس خبرگان قانون اساس, رفراندوم قانون اساسي, انتخابات مجلس شوراي اسلامي, انتخابات رياست جمهوري, انتخاباتي بود که در دو سال ابتدايي شکل گيري اين نظام سياسي با حضور پرشکوه مردم برگزار گرديد و نظام سياسي مبتني بر خواست و راي ملت قانوني شد.

سندواقعی مردمسالاری دینی برگزار ۳۲ انتخابات در جمهوری اسلامی ایران است که امسال نیز با دو انتخابات دیگر به یک رکورد جهانی در اعتماد به رای مردم می رسد.

روی جدول کلیک کنید
سند معتبر مردمسالاری دینی در انقلاب اسلامی +جدول

منبع:بصیرت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس