کد خبر 528467
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳

یحیی گل محمدی می‌گوید با شکلی که فوتبال ایران اداره می‌شود، نباید امیدی به نتیجه‌گیری بیش از این هم داشت.

به گزارش مشرق، یحیی گل‌محمدی یکی از مربیان خوب لیگ برتر است که بعضی‌ها اعتقاد داشتند در کنار یکی، دو مربی جوان دیگر می‌توانست گزینه بهتری برای تیم امید باشد. گل‌محمدی پس از حضور تیمش در جام شهدا درباره بازی مقابل دو تیم مطرح سرخابی در هفته‌های آتی گفت‌وگویی انجام داد.

* تیم تحت رهبری‌تان در جام شهدا بین چهار تیم، چهارم شد این مسئله ناراحت‌تان نکرد؟!

مقام چهارم برای ما مهم نبود بلکه نکته حائز اهمیت این بود که از بازی‌های جام شهدا استفاده کامل را ببریم و به هماهنگی بهتری برسیم. البته دوست داشتیم در این جام قهرمان شویم چون به هر حال رقابت خوبی بین 4 تیم وجود داشت اما هرچه بود صبا با شایستگی قهرمان شد و من این قهرمانی را به تیم خوب صبا تبریک می‌گویم. هدف ما هم شرکت در این جام بود که به دلیل نام شهدا ارزش معنوی بالایی هم داشت.

* چرا در جام شهدا چهره قابل قبولی نداشتید؟
قبل از اینکه وارد جام شهدا شویم تمرینات سخت بدنسازی فشرده‌ای را سپری کرده بودیم به همین دلیل در هر دو بازی سایپا و صبا در نیمه اول خیلی خوب ظاهر شدیم اما در نیمه دوم به لحاظ بدنی تا حدودی به مشکل برخوردیم.

* در آغاز نیم‌فصل دوم و در دو هفته ابتدایی، دو بازی بسیار سخت و حساس دارید، قادر به کسب امتیازات این دو دیدار هستید؟

استقلال تیم خوبی است. این تیم روی ضدحمله بسیار خوب کار می‌کند، خیلی از بازی‌های این فصل استقلال را دیده‌ام، بازی حساسی با استقلال پیش‌رو داریم و این بازی به نوعی می‌تواند برای قهرمانی هم تعیین‌کننده باشد. در نیم‌فصل دوم، بازی‌ها ارزش زیادی پیدا می‌کند و به نوعی تأثیر بسیاری برای تیم‌ها دارد.

* اعتصاب استقلالی‌ها هم که روز گذشته مطرح شد.
من نمی‌دانم این مسئله وجود داشته یا نه اما به هیچ وجه وارد این مسائل نمی‌شوم و به این موارد اصلاً فکر نمی‌کنم چون می‌دانم که باید دنبال کار تیم خودم باشم.

* شما قبلاً پرسپولیس و استقلال را برده‌اید.
اگر به بردهای قبلی‌مان فکر کنیم ممکن است آینده را از دست بدهیم به همین دلیل اصلاً به بردهای قبلی مقابل استقلال و پرسپولیس فکر نمی‌کنیم.

* به جهت پیروزی مقابل تیم‌های مدعی در نیم‌فصل اول به تیم ذوب‌آهن لقب غول‌کش دادند از دادن این لقب رضایت دارید؟
حقیقتش به لقب غول‌کش و... فکر نکردم و همیشه بازی‌های آینده خصوصاً نیم‌فصل دوم را برای تیمم سخت‌ترین بازی‌ها می‌دانم.

* در مورد محمد خاکپور چه نظری دارید؟ چون به هر حال از این مربی انتقادات زیادی صورت گرفت.
حرف زیاد دارم اما ترجیح می‌دهم راجع به تیم امید و مسائلی که شما می‌پرسید ساکت باشم. در این بین بیشتر نگرانی‌ام به خاطر کاشانی است که تدارک خوبی دید اما نتیجه نگرفت در حالی که همه تلاشش را انجام داد. به نظرم اگر آقای کاشانی نبود تیم امید تا آن مرحله نمی‌رفت.

* اما ما نظرتان را راجع به خاکپور پرسیدیم!
صحبت زیادی در این مورد ندارم چون محمد خاکپور زحمت خودش را کشید و هرچه در توان داشت برای تیم امید در طبق اخلاص گذاشت، اتفاقاً تیم ما در دیدار با ژاپن در نود دقیقه هم تیم برتر میدان بود اما متأسفانه در گلزنی و تمام کردن کار به مشکل برخورد.

* بعد از حذف، خیلی از منتقدان از شما و منصوریان به عنوان گزینه‌های ایده‌آل تیم امید نام بردند.
من خیلی در این رابطه اطلاع ندارم البته می‌دانم یکی از گزینه‌های کمیته فنی بودم اما به هر حال نظر کمیته فنی اعمال نشد و در واقع به نظر این کمیته اهمیتی ندادند.

* تقابل مربیان تیم امید با کروش به نتایج تیم امید ارتباطی داشت؟
به نظرم باید تیم امید را به تیم ملی بزرگسالان نزدیک می‌کردند اما در این ارتباط هیچ اقدامی از سوی فدراسیون نشد و به نظرم اگر نظرات کروش خواسته می‌شد یا از کروش کمک خواسته می‌شد حتماً بازیکنانی مثل جهانبخش و سردار به تیم امید می‌رفتند. اگر کروش می‌خواست، قادر بود سردار و جهانبخش را به تیم امید ببرد اما متأسفانه چون تعامل کافی با او انجام نشد این امر هم میسر نشد.

* به نظرتان اگر سردار و جهانبخش بودند تیم امید ما به المپیک راه پیدا می‌کرد؟
به هر حال در فوتبال نمی‌توان راجع به مسئله‌ای قطعی حرف زد اما اگر از همه داشته‌های‌مان بهره می‌گرفتیم شرایط بهتر می‌شد. این ارتباط خوب را مدیریت باید با کروش به وجود می‌آورد اما این امر هیچ وقت محقق نشد. من فکر می‌کنم خود کروش هم دوست داشت به تیم امید کمک کند اما این امر هیچ‌گاه از کروش خواسته نشد.

* آن‌قدر به المپیک نرفتیم که بعد از 40 سال در حسرت آن ماندیم و دست آخر این رشته برای چهار سال آینده در المپیک وجود نخواهد داشت.
برداشتن فوتبال از المپیک به نفع ما شد چون استرس، بزن و بکوب و بحث‌های حاشیه‌ای دیگر از فوتبال ما دور خواهد شد!

* راجع به صعود ژاپن و کره و حضور یکی از دو تیم عراق و قطر در المپیک چه نظری دارید؟

به نظرم این تیم‌ها لیاقت حضور در المپیک را داشتند چون واقعاً با برنامه کار کردند و برنامه‌ریزی بهتری نسبت به تیم ما داشتند. عراقی‌ها از همه امکانات خودشان بهترین استفاده را می‌برند، آنها برنامه‌ریزی بهتری نسبت به ما دارند و در این چند ساله هم نسبتاً خوب نتیجه گرفته‌اند.


منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس