کد خبر 528092
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷

مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران در حالی آغاز می‌شود که ۲ استقلال تهران و خوزستان بهترین‌های فصل جاری در فاز حمله و دفاع هستند؛ ضمن آنکه ذوب‌آهن با قرارگرفتن با توازن‌ترین تیم لیگ امسال محسوب می‌شود.

به گزارش مشرق، بعد از وقفه‌ای طولانی به خاطر تعطیلات نیم فصل، پیکارهای لیگ برتر فوتبال کشورمان از فردا آغاز می‌شود.

این رقابت‌ها در حالی از سرگرفته می‌شود که در 17 هفته انجام شده فصل جاری مسابقات 2 استقلال تهران و خوزستان، به عنوان بهترین تیم‌های لیگ در فاز هجومی و دفاعی برگزیده شدند.

*استقلال تهران بهترین در حمله
تیم استقلال تهران که امسال با هدایت پرویز مظلومی و برخورداری از برخی چهره‌های جوان و جویای‌نام،‌ پوست‌اندازی کرده تا به این جا، هجومی‌ترین تیم لیگ ایران محسوب می شود.

این تیم در 17 هفته قبل موفق شده 28 گل بزند و میانگین 1.65 گل زده در هر بازی را از خود به جای گذارد.

در رده دوم بهترین‌های بخش حمله، پرسپولیس دیگر تیم پرطرفدار کشورمان حضور دارد. تیمی که با هدایت برانکو ایوانکوویچ، انجام فوتبال رو به جلو را در دستور کار خود قرارداد و هفته به هفته شرایط بهتری پیدا کرد تا جایی که 25 گل زده در کارنامه‌اش ثبت کرد و صاحب میانگین گل زده 1.47 در هر بازی شد.

ذوب آهن تیم اصفهانی که امسال با هدایت یحیی گل محمدی، شرایطی خوبی پیدا کرده نیز با 22 گل زده سومین تیم گلزن لیگ ایران با میانگین گل زده 1.29 در هر بازی است.

*استقلال خوزستان بهترین در دفاع

تیم فوتبال استقلال خوزستان در امور دفاعی در نیم فصل اول بهتر از همه تیم‌ها کار کرد. تیم تحت هدایت عبدالله ویسی تنها 7 گل دریافت کرد که این معنایش 0.41 گل در هر بازی بود.

ذوب آهن که در بخش هجومی نیز به عنوان تیم سوم برتر لیگ خود را مطرح کرد، با دریافت تنها 10 گل صاحب میانگین 0.59 گل خورده در هر بازی نشان داد.

این آمار نشان در واقع نشان می‌دهد که تیم گل محمدی تقریبا در هر 2 بازی، یک گل خورده و صاحب توازن منطقی و مطلوب تیم در دفاع و حمله است.

تراکتورسازی تبریز با دریافت 12 بازی صاحب میانگین گل خورده 0.71 در هر بازی شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس