در آستانه جلسه فردا و با اظهارنظرهای تازه مشخص می‌شود که رد پای سیاست در تصمیم سعودی‌ها بیش از آن چیزی است که تصور می‌شود.

به گزارش مشرق، جلسه سرنوشت‌ساز درباره میزبانی تیم‌های ایرانی و عربستانی فردا در دوحه قطر برگزار می‌شود. قرار است در این جلسه آنچه در گذشته روز دوشنبه به عنوان رأی اولیه اعلام شد، به تصویب برسد. کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده که به ایران و عربستان تا 25 اسفند ماه فرصت می‌دهد تا مناقشات خود را حل کنند، در غیر این صورت بازی مستقیم نمایندگان دو کشور، در کشوری بی‌طرف برگزار خواهد شد.

در این مدت اظهارنظرهای زیادی از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال عربستان و سازمان لیگ این کشور علیه ایران در رسانه‌های عربی منتشر شده است. با این حال یکی از مسئولان عربستانی که هم اکنون در قطر حضور دارد اعلام کرده‌ که «به آنها گفته شده چنین حرف‌هایی را بزنند».

یک مقام آگاه در این باره گفت: «یکی از مسئولان رده‌ بالای فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ عربستان تأکید کرده که حرف و نظر آنها آن چیزی نیست که در رسانه‌ها گفته شده است و آنها مشکلی برای بازی در ایران ندارند.»

حال این سؤال پیش می‌آید که مقامات ورزشی عربستانی از چه کسی دستور می‌گیرند که چنین حرف‌هایی را بر زبان بیاورند؟ به نظر می‌رسد توصیه مقامات سیاسی عربستان باعث شده که این اظهارنظرها علیه ایران شکل بگیرد و این مصداق بارز دخالت سیاست در فوتبال است که می‌تواند به عنوان نکته‌ای مهم مدنظر مسئولان فدراسیون فوتبال ایران قرار گیرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس