مدیرعامل باشگاه نفت برخلاف مدیران فدراسیون فوتبال مدعی است گرفته شدن میزبانی از تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان یک شکست مطلق است و هیچ پیروزی برای فدراسیون محسوب نمی‌شود.

به گزارش مشرق، در چند روز گذشته موضوع گرفتن میزبانی از باشگاه‌های ایرانی در بازی با باشگاه‌های عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا به بحث روز فوتبال ایران تبدیل شده است. عربستانی‌ها چندی پیش اعتراض کردند که در ایران امنیت وجود ندارد و از کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست کردند که میزبانی بازی‌های ایران را از آنها بگیرند. البته afc در بخش بازی‌های ملی به خواسته عربستانی‌ها تن نداد اما در بخش بازی‌های باشگاهی تا 25 اسفند زمان داد تا دو کشور به توافق برسند و در غیر این صورت بازی آنها در کشوری ثالث برگزار خواهد شود. این در حالی است که مثل همیشه فدراسیون فوتبال نتوانست از حق فوتبال ایران دفاع کند و این موضوعی است که پیش از این هم برای بسیاری از کارشناسان قابل پیش بینی بود.

فوتبال ایران  مدت‌ها است که به خاطر نداشتن لابی نمی‌تواند حق خود را در عرصه‌های بین‌المللی بگیرد و در این مدت مدیران فدراسیون فوتبال این موضوع را انکار کرده‌اند. جالب است که بدانید علی کفاشیان به تازگی به عنوان نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب شده است و خیلی‌ها انتظار داشتند او این بار بتواند از حق فوتبال ایران دفاع کند اما این بار هم نتوانست. جالب است که بدانید منصور قنبرزاده مدیرعامل باشگاه نفت تهران برخلاف حرف‌های مدیران فدراسیون فوتبال مدعی است این موضوع یک شکست مطلق است و هیچ پیروزی برای فدراسیون فوتبال محسوب نمی‌شود.

عربستان با ایران مصالحه می‌کند؟
در بخشی از بیانیه کنفدراسیون فوتبال آسیا آمده است که تنها در شرایطی میزبانی بازی‌ها به دو کشور بر می‌گردد که ایران و عربستان اختلاف‌هایشان را کنار بگذارند و با هم مصالحه کنند. در غیر اینصورت میزبانی بازی‌های دو تیم به کشوری ثالث واگذار می‌شود. این اتفاقی است که بی‌تردید بیشتر از عربستان به ضرر ایران است.

منصور قنبرزاده در این باره می‌گوید: خیلی بعید است که عربستانی‌ها حاضر به مصالحه با ایران شوند. به هرحال آنها اگر می‌خواستند با ما مصالحه کنند که هرگز شکایت نمی‌کردند. عربستانی‌ها می‌خواستند میزبانی را از ایران بگیرند که تا حد زیادی هم موفق شدند و من اصلا فکر نمی‌کنم آنها از موضع خود کوتاه بیایند. آنها در حالی از عدم امنیت در ایران صحبت کردند که ما میزبان بازی‌های کشورهای همسایه هستیم و خود کنفدراسیون فوتبال آسیا این میزبانی را به کشور ما داده است. پس من فکر نمی‌کنم این صحبت‌ها درست باشد.

ایران نفوذی در AFC ندارد
اینکه فدراسیون فوتبال عربستان به راحتی اتفاقاتی که در ایران برای سفارت این کشور را بهانه می‌کنند و به راحتی میزبانی را از تیم‌های ایرانی می‌گیرند می تواند یک باردیگر ثابت کند که فدراسیون فوتبال هیچ نفوذی در کرسی‌های بین‌المللی ندارد.

قنبرزاده در این باره هم می‌گوید: متاسفانه من هم موافق هستم که ما هیچ قدرتی در کرسی‌های بین‌المللی نداریم و به راحتی هرکسی می‌تواند حق میزبانی را از ما بگیرد. این اتفاق بدی برای فوتبال ما است و من از این موضوع متاسفم.

این قانون دقیقا به خواست عربستانی‌ها است

اما میزبانی بازی‌های باشگاهی ایران و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا در کشوری ثالث(به احتمال زیاد قطر یا عمان) به نظر می‌رسد بیش از این که به ضرر عربستان باشد، باشگاه‌های ایرانی از آن متضرر می‌شوند. به هرحال وقتی بازی در یک کشور عرب زبان برگزار می‌شود، تیم‌های عربستانی شرایط بهتری را نسبت به تیم‌های ایرانی  دارند.

این موضوعی است که مدیرعامل نفت تهران هم آن را تایید می‌کند: من هم با شما موافقم و فکر می‌کنم این شرایط به نفع باشگاه‌های عربستانی است. به هرحال عربستانی چه به لحاظ زبان و چه به لحاظ سیاسی به قطری‌ها نزدیک تر از ما هستند. بی‌تردید برگزاری بازی در قطر برای عربستانی‌ها میزبانی است.

هزینه‌های بازی‌ها برای ایرانی‌ها بالا است
مدیر عامل نفت تهران ادعا می‌کند هزینه‌های برگزاری بازی در کشور ثالث برای تیم‌های ایرانی زیاد است. قنبرزاده در این باره هم می‌گوید: در شرایطی که فوتبال ایران با مشکلات مالی زیادی روبرو است به طور قطع برگزاری این بازی‌ها در کشور ثالث خیلی به تیم‌های ایرانی صدمه می زند چراکه هزینه‌ها چند برابر می‌شود.

از کدام پیروزی حرف می‌زنید؟
نکته عجیب اینجا است که علیرضا اسدی، دبیر کل فدراسیون فوتبال بعد از صدور بیانیه کنفدراسیون فوتبال آسیا از این موضوع با عنوان پیروزی بزرگ برای فدراسیون فوتبال یاد کرد. مدیرعامل نفت تهران در این باره هم می‌گوید: من نمی‌دانم از کدام پیروزی سخن گفته می‌شود ولی این دقیقا همان اتفاقی است که عربستانی‌ها می خواستند. آنها از اول هم می‌دانستند که اگر میزبانی از ایران گرفته شود، خودشان هم نمی توانند از تیم های کشور ما میزبانی کنند و آنها با برنامه این کار را انجام دادند.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه. یعنی دیگه بلایی نیست که سرمون نیاورده باشن!!!!! این است اقتدار!!!
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    بالا رفتن از ديوار سفارت هاي ديگر كه همان بالا رفتن از ديوار حماقت است يك شكست كامل است پس شما مي خواستيد قبول نكنيم تا تيم هاي ايراني را كلاً حذف كنند نه؟!!!!
  • کارشناس فوتبال ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    صداوسیمای خودمون سه روزه خبر زد پیروزی ایران!!!..من فقط موندم چی بگم...صداقت رو که بزاریم کنار با سر می خوریم زمین دیر و زود داره ولی........

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس