کد خبر 528168
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی گفت: قهر و آشتی برای سن و سال ما نیست. تیم جوانان و امید نیستیم که بچه باشیم و قهر کنیم.

به گزارش مشرق، سعید عباسی مدیرعامل تراکتورسازی جزو یکی از مدیران فعال فوتبال ایران در نیم فصل نقل و انتقالات بود که با جذب 5 بازیکن تیمش را تقویت کرد.

عباسی در مورد مسائل مختلف صحبت‌های زیر را مطرح کرد:

عملکرد تراکتورسازی در نقل و انتقالات چطور بود؟
ما به عنوان مسئول اجرایی نمی‌توانیم اعلام رضایت یا عدم رضایت کنیم کادر فنی باید از نقل و انتقالات راضی باشد که خوشبختانه امیر قلعه نویی هم رضایت دارد.

آیا فکر می‌کنید مشکلات تیم در نیم فصل دوم تکرار نشود؟
امیدوار هستیم با شرایطی که به وجود آمده وضعیت ما بهتر شود. ما فرزاد حاتمی، مهدی شریفی و نانگ را در خط حمله به همراه مهدی کیانی و ایوب کلانتری در خط هافبک جذب کردیم. ان‌شاءالله وضعتیمان بهتر خواهد شد.

بعد از جدایی مهرداد طهماسبی و جذب فرزین گروسیان آیا به دنبال جذب گلر جدیدی هستید؟
صحبتی در این رابطه انجام شده و باید ببینیم نظر نهایی قلعه نویی چیست. هنوز گزینه خاصی مشخص نشده و منتظر کادر فنی هستیم.

این روزها بحث میزبانی از تیم‌های عربستانی و برگزاری مسابقه در کشور ثالث جدی شده و به نظر می‌رسد امتیاز میزبانی مقابل این حریفان را از دست می‌دهی؟
این یک موضوع شخصی برای باشگاه تراکتورسازی نیست بلکه این مسئله مربوط به فوتبال ایران است. 4 باشگاه حاضر در لیگ قهرمانان آسیا چند بار در سازمان لیگ جلسه داشتند و نظرات مختلف مطرح شد و در نهایت هم بیانیه‌ای صادر شد. فدراسیون باید پا پیش بگذارد و اقدامات لازم را انجام دهد در همین راستا علیرضا اسدی دبیر کل فدراسیون و محمدرضا کسرائی عضو روابط بین الملل فدراسیون به قطر رفتند و اقدامات لازم را انجام دادند. بحث ادعای کشور امارات برای باز نکردن در ایران رد شد و هر دو کشور بازی‌های خود را در کشور خودشان میزبانی می‌کنند اما در مورد عربستان این مسئله منوط به نشست مستقیم مسئولان فوتبال دو کشور شد و اگر بعد از آن توافقی حاصل نشد هر کدام کشور ثالث را به عنوان میزبان معرفی خواهند کرد.

ما ادعا داریم امن ترین کشور هستیم. اما اگر عربستان نسبت به تامین امنیت در کشورش مطمئن نیست می‌تواند دیدار تیم‌هایش را در کشور دیگری برگزار کند ولی در بازی مقابل ما و نماینده‌های کشورمان به ایران بیاید. این دیگر تصمیمی است که خودشان باید بگیرند. متاسفانه مسئولان فوتبال این کشور در تصمیم گیری‌ها اثرگذار هستند و ما هم باید بررسی دقیقی داشته باشیم و عاقلانه تصمیم بگیریم. تا متضرر نشویم.

ستار همدانی مدعی شده وضعیت بستن قرارداد با او خوب نبوده و به او اعلام کردند 20 میلیون قرارداد ببندد و در ادامه متممی به قراردادش اضافه خواهد شد؟
این حرف غلط است قبلا با همدانی ارتباط زیادی نداشتم ولی نگاه دیگری به او داشتم اگر این حرفها را همدانی گفته باشد واقعا برایش متاسف می‌شوم و نگاهم نسبت به او تغییر می‌کند. نباید همه چیز را یک طرفه نگاه کرد اگر او به قلعه نویی تعصب دارد چرا جوابش را نداد و وقتی می‌خواست برود چیزی اعلام نکرد. این قهر و آشتی‌ها برای سن و سال ما نیست. ما که تیم امید و جوانان نیستیم که بچه باشند. او باید به عنوان مربی تیم با ما جلسه می‌گذاشت و حرفش را می‌زد و اگر خواسته‌اش محقق نمی‌شد تصمیم دیگری می‌گرفت اینکه شبانه چمدان را برداری و بروی بچه‌بازی است. اگر او به من به طور دقیق بگوید که این حرف خودش بوده است همین فردا قراردادش را در سایت منتشر می‌کنیم.

همدانی این حرف را خودش مطرح کرده است.
ممکن است گاهی حرفی که زده می‌شود با اصل موضوع متفاوت باشد به همین خاطر می‌گویم باید خودش به من بگوید که این حرف قطعی او بوده است.

همدانی مدعی شده که نمی‌توانسته با شما صحبت کند؟
او چند بار با من تماس گرفت و درست گفته که نتوانسته با من صحبت کند چرا که بنده احتمالا در جلسات حضور داشتم و نتوانستم پاسخ بدهم ولی ما که در تبریز دائم حضور داریم و او می‌توانست در باشگاه به دیدار ما بیاید اینکه بخواهیم حرفها را در رسانه مطرح کنیم درست نیست. اینکه بگویند باشگاه به ما دروغ گفته خیلی حرف بدی است و من از این اتفاق ناراحت هستم. پاسخ لازم را برای این مسئله دارم ولی باز هم می‌گویم او باید به من بگوید که این حرفهای خودش بوده. قراردادی که ما بستیم در سازمان لیگ موجود است بنده هیچ وقت چیزی را به دروغ بیان نمی‌کنم و سر کسی را کلاه نگذاشته‌ام انتخاب مربی برعهده سرمربی است. با نظر قلعه نویی همدانی به کادر ما اضافه شده است او هم زحمتش را می‌کشید و در تیم تلاش می‌کرد اما این حرکت که یک مرتبه قهر کنید به نظر من در شان همدانی نبود.

وضعیت مالی باشگاه تراکتورسازی چطور است؟
خدا را شکر وضعیت مالی ما بهتر شده است. مسئولین هیات مدیره هم زحمت کشیدند و مبالغی را به باشگاه آوردند باید مدیریت لازم را به خرج دهیم تا در ادامه دچار مشکل نشویم.

بعد از حذف تیم ملی امید از انتخابی المپیک به بازیکنان شما در این تیم مثل محمدرضا اخباری هم انتقاد زیادی مطرح شد؟
این انتقادها منطقی نیست. اگر مانوئل نویر در آلمان سه گل بخورد تیم به او باخته است. اخباری یکی از بهترین گلرهای ایران است و ما به حضور او افتخار می‌کنیم و همیشه از او حمایت داشتیم. ضرباتی که در بازی با ژاپن زده شد معمولی نبود شما به عملکرد کلی این گلر نگاه کنید او چقدر توپ گرفت و بارها دروازه تیم را نجات داد این انتقادها منطقی نیست.

کلا نه تنها اخباری بلکه کل اعضای این تیم به شکلی عجیب مورد انتقاد قرار گرفتند؟
متاسفانه همیشه رفتار ما به این شکل بوده اگر موفقیتی حاصل شود آن را به خودمان منصوب می‌کنیم و اگر شکستی حاصل شود به اعضای تیم می‌تازیم. همیشه به دنبال مقصر هستیم اگر اخباری و بازیکن را نتوانستیم مقصر کنیم به دنبال مربی و ... می‌رویم مگر بچه‌های ما در بازی با ژاپن بد بازی کردند آنها فقط گل نزدند فوتبال همین است ما باید مشکلات عمده فوتبال را حل کنیم و کاری کنیم که بهانه‌ای برای عدم موفقیت نداشته باشیم. ما 7-8 ماهه تیمی تشکیل می‌دهیم و انتظار داریم بهترین نتایج را هم بگیریم. الان هم یک ماه انتقاد می‌کنیم بعد همه چیز به روز اول باز می‌گردد. ما به ژاپنی باختیم که سالها برنامه‌ریزی کرده و کیفیت بالایی دارد.

اگر موفقیتی هم حاصل شد به خاطر تلاش بازیکنان و کادر فنی و مسئولان تیم بود. نباید رنکینگ فوتبال ایران در آسیا گولمان بزند ما باید برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم اکنون تیم‌های نماینده  ایران در لیگ قهرمانان آسیا آماده حضور در مسابقات می‌شود در شرایطی که کری شدیدی با تیم‌های عربی داریم آیا کسی از ما حمایت کرده است. فقط به دنبال نامه نگاری هستیم و بعد همدیگر را نگاه می‌کنیم. مدیران باشگاه‌ها با چنگ و دندان کار می‌کنند و برای گرفتن پول التماس می‌کنند.

مدیر در این شرایط چه برنامه‌ریزی می‌تواند داشته باشد. ما مدیریت وصول شدیم و فقط کار بانک را انجام می دهیم و دائم به دنبال این چک و ‌آن چک هستیم تا آن را وصول کنیم آن وقت انتظار داریم مقابل 20 سال برنامه‌ریزی و تیم‌هایی که برای جذب یک بازیکنشان 8 میلیون دلار پول خرج می‌کنند نتیجه بگیریم. ما پول نداریم آیا عقل هم نداریم تا برنامه‌ریزی کنیم تا تیم‌هایمان را مورد حمایت قرار دهیم. آن وقت درون میدان حاضر می‌شویم و بعد از بازی می‌گوییم ای کاش این اتفاق می‌افتاد و کاش آن اتفاق نمی‌افتاد من به عنوان یک مدیر به نگاه موجود در بستر فوتبال تاسف می‌خورم که ما چطور با یک برنامه‌ریزی خوب می‌توانیم مردم را شاد کنیم اما این کار را نمی‌کنیم.

و صحبت پایانی؟
از هواداران خوبمان که ما را مورد حمایت قرار می‌دهند تشکر می‌کنم. ما هر جا که می‌رویم تعداد زیادی هوادار می‌بینیم . هواداران ما را شرمنده کردند و در جزیره کیش هم کنار ما بودند. امیدوارم آنها سامانه ای را که اسپانسر ما است را جدی بگیرند و با بالا بردن آمار، بتوانیم بگوییم که تیم‌ ما هم آمارش بالا است و جزو تیم‌های پرهوادار هستیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس