معاون وزیر امور خارجه روسیه پس از تهدید و شرط گذاشتن آنکارا برای شرکت در مذاکرات صلح سوریه گفته که درک چگونگی تحریم گفت‌وگوهای بین‌سوری‌ها از سوی یک کشور خارجی سخت است.

به گزارش مشرق، «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز گفته بود که در صورت حضور کردها در مذاکرات صلح سوریه، آنکارا این نشست را تحریم می‌کند؛ حالا معاون وزیر خارجه روسیه به این اظهارنظر دیپلمات بلندپایه ترک واکنش نشان داده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری اینترفاکس، «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه گفته «برایمان مبهم و گیج‌کننده است که ترکیه اگر قرار نیست در مذاکرات ژنو شرکت کند، چگونه می‌خواهد مذاکرات بین سوری‌ها را تحریم کند.»

تهدید ترکیه البته گویا در تصمیم برگزارکنندگان نشست موثر بوده زیرا «صالح مسلم» رهبر حزب اتحاد دموکراتیک کردستان که از گروه‌های مسلح درگیر با داعش است، امروز از دعوت نشدن این گروه برای شرکت در مذاکرات  صلح ژنو خبر داده بود.

ترکیه از برخی گروه‌های تروریستی درون سوریه حمایت مالی و سیاسی می‌کند؛ مرزهای ترکیه بخصوص مرزهای جنوبی که این روزها صحنه سرکوب کردهای ناراضی است، از ابتدای بحران سوریه به معبر ورود تروریست‌های بین‌المللی به سوریه تبدیل شده است.

معاون وزیر خارجه روسیه در خصوص ترکیب سوری شرکت‌کنندگان این نشست هم صحبت کرد و گفت: «مسکو اطلاعی ندارد که (آیا اعضای) جیش‌الاسلام و احرارالشام به هیئت معارضان سوری برای مذاکره با (نمایندگان دولت از) دمشق، دعوت شده‌اند یا خیر.»

روسیه این 2 گروه را تروریستی می‌داند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس