قائم مقام وزیر کشور گفت: 80 نفر از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در کل کشور در مرحله بررسی صلاحیت در شورای نگهبان انصراف دادند.

به گزارش مشرق، حسینعلی امیری عصر سه شنبه با بیان این که در کل کشور 166 نفر از داوطلبان پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری تایید صلاحیت شدند، افزود: 37 نفر از داوطلبان از استان تهران بوده اند که تایید صلاحیت شدند.

وی یادآور شد: در برخی استان ها تنها یک نفر از داوطلبان تایید صلاحیت شده اند که به طور طبیعی شورای نگهبان برای این استان ها چاره اندیشی می کند تا رقابت انتخاباتی و انتخاب مصداق عینی و عملی پیدا کند.

قائم مقام وزیر کشور تاکید کرد که کل کرسی های مجلس خبرگان رهبری برای 88 نفر است و تهران با 16 کرسی بیشترین تعداد و بعضی از استان ها با یک کرسی کمترین تعداد اعضا را به خود اختصاص داده اند.

امیری تصریح کرد: داوطلبانی که رد صلاحیت شده اند دو روز وقت دارند که اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام کنند و این شورا در مدت سه روز به اعتراض آنها رسیدگی خواهد کرد.
وی همچنین توصیه کرد: داوطلبانی که رد صلاحیت شده اند از مسیرهای قانونی شکایت خود را پیگیری کنند.

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری امروز در اطلاعیه ای اعلام کرد: داوطلبانی که صلاحیت آنها مورد تایید قرار نگرفته است از هشتم تا دهم بهمن ماه می توانند شکایت خود را اعلام کنند.

انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب 88 نفر عضو این مجلس به طور همزمان با دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفندماه 94 برگزار می شود.

در این دور از انتخابات مجلس خبرگان رهبری 800 داوطلب ثبت نام کرده بودند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس