معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه از برگزاری پنجمین کنگره شعر فرهنگ‌یاران پاسدار ویژه پاسداران شاغل، بازنشسته و خانواده‌ها(همسر و فرزندان) و سربازان خبر داد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار حسین محبی، معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه، از اعلام فراخوان پنجمین کنگره شعر فرهنگ‌یاران پاسدار خبر داد و گفت: شعر به عنوان یکی از پر مخاطب‌ترین حوزه‌های هنر، همواره مورد توجه قشرهای گوناگون جامعه بوده و به جهت همین تأثیرگذاری همواره به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و بیانگر ارزشهای مقدس ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: در این میان نقش شاعران سپاه به عنوان داعیه‌داران و پیشگامان این حرکت نقشی بی‌بدیل بوده و این جایگاه ارزشمند موجب شده است که برنامه‌ریزی لازم برای شناسایی، جذب و به‌کارگیری فرهنگ‌یاران شاعر صورت گرفته و پنجمین کنگره شعر فرهنگ یاران سپاه با رویکرد تحولی نسبت به نقش فرهنگ‌یاران شاعر و با هدف بررسی زندگی حضرت صدیقه طاهره  فاطمه زهرا(س) و ابعاد شخصیتی آن حضرت برگزار شود.

به گفته محبی؛ محورهای کنگره در موارد انتظار در مکتب فاطمی، حجاب در مکتب فاطمی، عبودیت در مکتب فاطمی، بصیرت و دفاع فاطمی از حریم ولایت، امر به معروف و نهی از منکر در مکتب فاطمی، ساده زیستی و قناعت فاطمی در برابر اسلام اشرافیت، سبک زندگی فاطمی (رفتار خانوادگی ، فرزند پروری و ...) و ایستادگی و مقاومت فاطمی در برابر تحریف فرصت‌طلبان در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه در ادامه از اتمام مهلت ارسال آثار تا 23 اسفندماه سال جاری خبر داد و گفت: این کنگره با مشارکت معاونت فرهنگی و تبلیغات سپاه و سازمان فرهنگی خانواده برگزار خواهد شد.

در فراخوان پنجمین کنگره شعر فرهنگ‌یاران پاسدار شرایط ارسال آثار چنین ذکر شده است:

• عنوان اشعار ذکر شود.
• آثار در تمام قالب های شعری پذیرفته می شود.
• حداکثر اشعار ارسالی برای هر موضوع یک عنوان می باشد.
• اشعار خارج از موضوع فراخوان در داوری شرکت داده نخواهد شد.
• اشعار منتخب در قالب پنجمین کنگره شعر فرهنگیاران پاسدار به چاپ خواهد رسید.
• اشعار به صورت تایپ شده در قالب فایل ورد(word) به همراه مشخصات فردی و شماره تماس ارسال شود.(اشعار به صورت فایل پی دی اف یا اسکن شده ارسال نشود.)

همچنین اطلاعات تکمیلی در سایت پاسدار، سایت معاونت‌های عقیدتی و سیاسی (BASIRAT.IR)و همچنین وبلاگ کنگره (ksh3.blogfa.com) قابل دریافت است. در صورت مراجعه فرهنگ‌یاران ضمن ثبت اطلاعات آنها در رده، اشعار به همراه مشخصات شاعران (اشعار فقط به صورت تایپ شده در قالب فایل ورد(word) )، به پست الکترونیکی sherefatemi@chmail.ir و یا از طریق سامانه خودکارسازی به دبیرخانه معاونت فرهنگی و تبلیغات به کد کاربری 0801  ارسال شود.

در پنجمین کنگره شعر، پاسداران شاغل، بازنشسته و خانواده‌ها(همسر و فرزندان) و سربازان می‌توانند شرکت کنند. اطلاعات فردی شامل: نام و نام خانوادگی، شماره تلفن همراه و شهر محل سکونت به همراه اشعار ارسال شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس