کد خبر 527337
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد؛ شایعه‌پراکنی در باره احداث پایگاه جدید روسی در شرق سوریه، بهانه‌ای برای افزایش نیروهای ترکیه در مرز سوریه است.

به گزارش مشرق، سرتیپ ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که ممکن است از شایعاتی در باره احداث پایگاه جدید روسیه در سوریه که توسط بعضی رسانه ها منتشر می شود، به عنوان بهانه ای برای افزایش حضور نظامی ترکیه در این منطقه استفاده شود.

سرتیپ کوناشنکوف در یک نشست خبری گفت: ما هیچ پایگاه و یا فرودگاه جدیدی در خاک سوریه ایجاد نمی کنیم و برنامه ای در این زمینه هم نداریم و نیازی هم به آن نیست، زیرا جنگنده های روسی برای رسیدن به هر نقطه از سوریه کمتر از نیم ساعت زمان نیاز دارند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود: شایعه ای که در این مورد توسط روزنامه تایمز انگلیس منتشر شده، یا عملی دسیسه جویانه و یا تلاش برای پوشش خبری عملیات ترکیه جهت اعزام نیروهای جدید خود به مرز سوریه در منطقه القامشلی است.

جمعه گذشته منابع خبری غربی به نقل از دو مقام نظامی آمریکایی، از رصد تحرکات روسیه در شمال شرقی سوریه خبر دادند و از "احتمال" تلاش روس‌ها برای ایجاد یک پایگاه نظامی در این منطقه ابراز نگرانی کردند.

شبکه سی.ان.ان با درج این خبر، مدعی شده بود که چنین اقدامی با توجه به روابط بحرانی مسکو و آنکارا ناشی از اقدام اخیر ترکیه در هدف قرار دادن جنگنده روسی؛ موجب پیچیدگی بیشتر روابط دو کشور خواهد شد.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    این اس 300 چی شد مشرق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس