منابع صهیونیستی فاش کردند مذاکرات برای عادی‌سازی روابط میان ترکیه و رژیم صهیونیستی در مراحل پایانی خود قرار دارد و مقدمات آن در دست انجام است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری العهد، اظهارات اخیر مقامات ترکیه و رژیم صهیونیستی نشان از انجام مقدمات برای عادی‌سازی روابط میان دو طرف دارد که جدیدترین آنها اظهارات روز جمعه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه است که با وجود گذشت دو روز از آن، رسانه‌های عبری زبان هچنان به آن می‌پردازند.

سایت روزنامه یدیعوت آحارونوت با انتشار متن گفتگوی نتانیاهو با خبرگزاری آناتولی در حاشیه کنفرانس جهانی داووس اعلام کرد نتانیاهو در این گفتگو نسبت به عادی‌سازی روابط با ترکیه ابراز امیدواری کرده است.

وی تاکید کرده بود: با مقامات ترکیه در حال رایزنی و گفتگو هستیم و در صورتی که این گفتگوها موفقیت‌آمیز باشند، هر دو طرف از آن بهره خواهند برد و من امیدوارم این اتفاق بیفتد.

این سایت در ادامه به خبری که ماه گذشته منتشر شد مبنی بر اینکه یوسی کوهن، رئیس موساد در دوره فعالیتش به همراه فرستاده ویژه نتانیاهو در پرونده ترکیه به عنوان مشاور امنیت ملی اسرائیل به ترکیه رفته بود، پرداخته و آورده است، این دو مسئول در سوئیس به صورت محرمانه با فریدون سنیرلی اوغلو، وزیر خارجه ترکیه دیدار کردند و طی آن دو طرف در زمینه از سرگیری روابط دوجانبه به تفاهم و درک متقابل رسیدند.

روابط ترکیه با رژیم صهیونیستی از زمان حمله صهیونیست‌ها به ناوگان آزادی که به سمت غزه در حرکت بود، دچار تیرگی شد.

این روزنامه در ادامه به اظهارات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و اظهار تمایل وی برای بازگشت روابط دو طرف به حالت عادی اشاره کرده و به نقل از وی گزارش داد: اسرائیل در منطقه به کشوری مثل ترکیه نیاز دارد و ما باید این واقعیت را بپذیریم که ما نیز به اسرائیل نیاز داریم و این یک واقعیت در منطقه است.

رادیوی رژیم صهیونیستی نیز در صدر اخبار خود به اظهارات نخست وزیر این رژیم پرداخت و اعلام کرد که ترکیه سفیری را در تل‌آویو تعیین کرده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مخلوق خدا ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    نه بگو ویرانی رخنه نفور تخریب سرنگونی گستاخی تحقر والت دست شدن داود واردوغان نزدیک شد هنوز دیر نشده تاریخ از دوستی با ابلیس دستش خالی وچهره سیاه مفلوک داره اردوغان برگرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس