رئيس دانشگاه صنعتي مالك اشتر گفت: اولين تصاوير ماهواره‌اي و اطلاعات تله متري سحرگاه امروز يك شنبه از ماهواره رصد دريافت شد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، رضا مظفري‌نيا رئيس دانشگاه صنعتي مالك اشتر وابسته به وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با بيان اينكه اولين تصاوير ماهواره‌اي و اطلاعات تله متري سحرگاه امروز يك شنبه از ماهواره رصد دريافت شد، گفت: مأموريت ماهواره رصد كه برقراري ارتباط و دريافت فرامين از ايستگاه‌هاي زميني، تصويربرداري از زمين و ارسال تصاوير به همراه اطلاعات تله متري به ايستگاه‌هاي زميني است، اولين اطلاعات خود را كه حاوي وضعيت زيرسيستم‌هاي ماهواره رصد است، به اين ايستگاه‌ها ارسال كرده است.

وي افزود: دريافت اطلاعات نشان مي‌دهد كه زير سيستم‌ها در بهترين شرايط كاري مشغول به كار بوده و شرايط ماهواره بهتر از شرايط پيش بيني شده است.

رئيس دانشگاه صنعتي مالك اشتر در ادامه تصريح كرد: فرمان دريافت تصاوير بعدي نيز به ماهواره رصد داده شده است و تصاوير جديد در گذرهاي آتي از اين ماهواره دريافت خواهد شد.

ماهواره رصد با وزن 3/15 كيلوگرم كه توسط متخصصان دانشگاه صنعتي مالك اشتر طراحي و ساخته شده است بعد ازظهر روز چهارشنبه 25 خرداد در مدار زمين و در ارتفاع 260 كيلومتري قرار گرفت و از لحظه پرتاب تاكنون 59 بار دور زمين چرخيده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    0 0
    ایووول بفرستین بینیم چی چی بوده!
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    0 0
    بی صبرانه دلم میخواد تصاویر این ماهواره ملی و غرور افرین را ببینم خواهشا پیگیرانتشارش باشید
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    0 0
    لطفا بصورت عامه فهم بفرمایید این ماهواره در په حد وشکلی قابلیت تصویر برداری داره ایا مثلا می تونه بصورت شفاف از مثلا از یک کارخانه یا یک خانه تصاویر واضحی ارائه کنه
  • ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
    0 0
    khoda kone ba safir tasadof nakone

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس