رئیس شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به اینکه نگاه دولت به مناطق مرزی، قطب جدید تجاری با همسایگان است، گفت: بیشترین تقاضا برای مصنوعات صنعتی کشور در میان همسایگان است.

به گزارش مشرق، اکبر ترکان معاون رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی مناطق آزاد کشور در جریان بررسی لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری- صنعتی سیستان و بانه- مریوان که امروز دوشنبه 5 بهمن در صحن علنی صورت گرفت نگاه دولت به مناطق مرزی را به مثابه قطب جدید تجاری با همسایگان خواند و گفت: صادرات کالاهایی همچون محصولات پتروشیمی بازار جهانی دارد اما مصنوعات صنعتی بیشترین تقاضا را در میان همسایگان دارد.

وی با سرشماری شماری از مناطق مرزی کشور که دولت در نظر دارد آنها را تبدیل به مناطق آزاد کند، اظهار داشت: در آغاز کار دولت یازدهم در سال 92 دبیرخانه‌ای در این باره تشکیل شد تا مناطق آزاد کشور را مورد آسیب‌شناسی قرار دهد و به این نتیجه رسیدند که براساس فلسفه تاسیس این مناطق تعداد ‌آنها کافی نیست.

ترکان با یادآوری اینکه خود، گزارشی ارائه داد که مناطق آزاد وارداتی شدند و باید به سمت صادرات تغییر مسیر دهند، گفت: اعمال تحریم‌های ظالمانه بر کشور مانع سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق آزاد شده و این گونه نیست که این مناطق قابلیت صادرات و واردات نداشته باشند.

وی به تصویب پیشنهاد مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی رهبر معظم انقلاب در این باره اشاره و خاطرنشان کرد: بند 11 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به نقش مناطق آزاد اشاره دارد.

رئیس شورای عالی مناطق آزاد کشور با تاکید مجدد بر ضرورت تغییر مسیر این مناطق از واردات به صادرات گفت: آنچه مورد انتقاد نمایندگان است کالای همراه مسافر است که کمتر از 10 درصد واردات مناطق آزاد را تشکیل می‌دهد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس