نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن مخالفت با افزایش مناطق محدوده آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: این مناطق به قلک برخی مدیران و سکوی واردات تبدیل شده است.

به گزارش مشرق، الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس در جلسه علنی امروز و در مخالفت با کلیات لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، با اشاره به اظهارات موافقان این لایحه درباره مزیت های افزایش مناطق آزاد از جمله جذب نقدینگی سرگردان و تسهیل صادرات گفت: متاسفم از اینکه همکاران ما در کمیسیون اقتصادی به وظایف تخصصی خود در این رابطه عمل نکردند تا الان عوارض این مسئله در صحن علنی به وجود آمد.

وی افزود: کدام یک از اهداف مناطق آزاد در کشور تاکنون محقق شده است؟ از موافقان محترم می خواهم گزارش دهند که چه میزان صادرات در مناطق آزاد انجام شده و چه میزان اصلاح مقررات برای جذب نقدینگی سرگردان صورت گرفته است؟

این نماینده اقتصاددان مجلس اظهار داشت: متاسفانه مصوباتی را برای کشور پیشنهاد می دهند که برای اقتصاد ملی ما زیان بار است. قرار بود در ابتدای تشکیل مناطق آزاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شود، اما با گذشت ۱۰ سال فقط ۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

نادران تصریح کرد: این مناطق به سکوی واردات در کشور تبدیل شده اند و خود آقای ترکان (دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور) هم زمانی که مسئولیت این کار را نداشت از این مسئله گلایه می کرد.

وی گفت: با این تصمیم کل کشور را مصیبت زده می کنیم؛ احساساتی برخورد نکنیم و به جای این کار یک تصمیم کارشناسی بگیریم.

نماینده مردم تهران در مجلس با طرح این سوال که آیا با رای به این لایحه به رفع تبعیض ناروا کمک می کنیم، خاطرنشان کرد: اگر مناطق آزاد این همه مزایا دارند چرا همه کشور را به مناطق آزاد تبدیل نمی کنید.

نادران تاکید کرد: بی انضباط ترین حوزه کاری این دولت در دو سال اخیر مناطق آزاد و ویژه بوده است؛ دو سال است که گزارش گردش مالی این مناطق را خواسته ایم اما نداده اند.

وی تاکید کرد: این مناطق به یک حیات خلوت و قلک برای برخی مدیران تبدیل شده است که اهداف سیاسی و اقتصادی خود را دنبال می کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: موافقان و طراحان این لایحه پاسخ دهند که از طریق این مصوبه چقدر درآمد مالیاتی کشور کاهش می یابد!؟ تصمیمی نگیریم که برای اقتصاد ملی تبعات سنگین داشته باشد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    احسنت ناز نفست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس