کد خبر 527039
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱

سند زیر حکایت از کمیابی نان در شاهین دژ، رسیدگی به امور راه ها در قزوین، طغیان رود کارون و خسارت دیدن اسکله راه‏ آهن در کنار شرکت نفت دارد.

به گزارش گروه تاریخ مشرق؛ زمستان با تمام زیبایی‌های طبیعی و نقل قصه در کنار مادربزرگ، جمع شدن خانواده در زیر کرسی، حکایت دیگری هم داشت و آن افزایش کار دولتی‌ها در رسیدگی به خرابی‌های ناشی از بارش برف و باران بود، سند زیر حکایت از کمیابی نان در شاهین دژ، رسیدگی به امور راه ها در قزوین، طغیان رود کارون و خسارت دیدن اسکله راه‏ آهن در کنار شرکت نفت دارد.

 

 نمونه 19                                                                       تاریخ ............ ماه   131

طرح شیر  و خورشید همراه با شمشیر

گزارش تلگرافی استانها و شهرستانها

شاهین‏ دژ ـ 8 ـ 12ـ از قرار اطلاع واصله، نان در شاهین‏ دژ کمیاب، اهالی در مضیقه. افخمی

قزوین ـ 8 ـ 12 ـ روز گذشته آقای وزیر راه به قزوین وارد، پس از رسیدگی به امور راه، به تهران مراجعت کرده، از صبح برف شدیدی می‏بارد، راه ‏ها، باز است. عبدالعلی حکمت

آذرشهر ـ 8 ـ 12 ـ در اثر ... عمومی که از طرف بخشداری کشیده شده، دو روز است گندم کم و بیش وارد می‏شود، ولی کافی نیست. از نصف شب برف شروع و هنوز هم می‏بارد. کاتبی

اهواز ـ عصر 8 ـ 12 ـ آب رود کارون فوق‏العاده در تزاید است، به طوری که مشاهده شد، به واسطه شدت و طغیان رود سد دور پارک شهرداری را شکسته، آب وارد پارک شده و به کلی آن را فرا گرفته و با رودخانه مساوی شده است، اسکله متعلق به راه‏آهن که جنب کشتی‏رانی شرکت نفت واقع است، آب زیر خط راه‏آهن را شسته، مشغول گردآوری ریلها‏ی آن می‏باشند، حسب دستور تیمسار فرماندهی لشکر بالغ بر دو هزار نفر افراد نظامی با افسران خود در اطراف پارک شهرداری مشغول خاک‏ریزی و جلوگیری از خرابی راه می‏باشند و به قرار معلوم افسران هم ظهر به منازل خود نرفته‏اند.

طبق گزارش رسیده در شهرستانهای زیرین برف و بارندگی تا امروز ادامه دارد. اردکان یزد ـ کاشمر ـ رشتخوار ـ زوزن ـ درجز ـ فریمان ـ تربت ـ طیبات ـ قوچان ـ عین‏آباد ـ خاکستر ـ خواف ـ چناران ـ لطف‏آباد ـ اردکان شیراز ـ گنبد کاوس ـ داش‏برون ـ مراوه ـ میامی ـ میانه ـ لاهیجان ـ عجب‏شیر ـ ارسباران ـ بروجرد ـ شاهرود ـ سبزوار ـ گلپایگان.

باجگیران ـ 8 ـ 12ـ از ساعت 4 تاکنون برف شروع و ادامه دارد...



برفی که باعث کمیابی نان شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس