کد خبر 526478
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱

سرمربی اسبق تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت: مهمترین مشکل تیم امید عدم شناخت کادرفنی از بازیکنانش بود، برای مثال چرا چشمی باید در دفاع وسط بازی می‌کرد؟

به گزارش مشرق، تیم امید بازهم نتوانست به حسرت صعود تیم به المپیک پایان بدهد و البته این بار نقدهای جدی به کارفنی این تیم و البته فدراسیون فوتبال بابت انتخاب این کادرفنی وارده شده است، نقدهایی که حالا باید فدراسیون فوتبال و البته مسئولان تیم امید پاسخگوی آن باشند. هرچند تیم امید با شکست 3 بر صفر برابر ژاپن از دور رقابت‌ها حذف شد اما عده‌ای اعتقاد دارند پروژه حذف این تیم خیی قبل از اینها کلید خورده بود، جایی که محمد خاکپور کم‌تجربه به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد و او در عمل نشان داد هرگز شرایط هدایت این تیم در شرایط سخت را ندارد.

منصور ابراهیم‌زاده، مربی اسبق تیم ملی ادعا می‌کند پیش از شروع بازی‌ها پیش‌بینی می‌کرد تیم امید می‌تواند به المپیک ریو صعود کند: اگر از من می‌پرسید می‌گویم پیش بینی صعود به المپیک را می‌کردم. کافی بود ما در گروه‌مان صدرنشین شویم تا در مرحله بعد با تیم کره شمالی همگروه می‌شدیم. در آن صورت مطمئنا ما می‌توانستیم به دور بعد صعود کنیم. در واقع شکست برابر قطر کار ما را در این تورنمنت خیلی سخت کرد. ما صد در صد شرایط صعود به المپیک را داشتیم اگر می‌توانستیم به عنوان سرگروه به دور بعد صعود کنیم.

البته ابراهیم‌زاده که زمانی نسل طلایی ذوب‌آهن را ساخته بود نقدهای بسیار جدی تری به این تیم امید دارد و اعتقاد دارد کادرفنی با وجود این که مدت زیادی تیم را در اختیار داشته به شناختت مناسبی از بازیکنانش نرسیده بوده است. او در این باره می‌گوید: مهمترین مشکل تیم ملی عدم شناخت کادرفنی از بازیکنانش بوده است. شما می‌بینید در طول این 4 بازی هر بازی ترکیب تیم امید با تغییرات زیادی روبرو شد و این نشان می‌دهد با وجود این که تیم مدت زمان زیادی در اختیار کادرفنی بود، هرگز کادرفنی شناخت کافی از بازیکنان‌شان نداشتند.

او در مورد تغییر عجیب پست بازیکنان هم می‌گوید: شما می‌بینید که بازیکنان در این تیم در پست‌هایی به کار گرفته شدند که هرگز تخصصی در آن نداشتند. به عنوان مثال روزبه چشمی که در پست هافبک دفاعی بازیکن ممتازی محسوب می‌شود در پست دفاع وسط به بازی گرفته شد. حالا سوالی که به وجود می‌آید این است که واقعا ما بازیکن دیگری نداشتیم که در پست دفاع وسط بازی کند؟ اینها مسائلی است که به نظر من کمی عجیب به نظر می‌رسد.

اما یکی از سوال‌هایی که در مورد تیم امید وجود دارد این است که چطور تیمی که 90 دقیقه برابر ژاپن خوب بازی کرد به یکباره در وقت‌های اضافه از هم پاشید و با 3 گل مغلوب حریف قدرتمند خود شد. ابراهیم‌زاده در این باره می‌گوید: من فکر می‌کنم این موضوع یک دلیل ساده دارد و آن هم این است که تیم ملی برای بازی در 120 دقیقه تمرین نکرده بود و در واقع خسته بود. شما دیدید در این همین بازی هم با وجود این که میلاد محمدی یکی از مهره‌های تاثیرگذار تیم ما بود در اواخر بازی به خاطر ضعف بدنی از زمین بازی تعویض شد. همه اینها نشان می دهد که تیم امید با وجود برگزاری تمرین‌های زیاد از نظر بدنی ضعف داشت.

ابراهیم‌زاده در پایان در مورد این گفته می‌شود محمد خاکپور مدرک مربیگری معتبری برای نشستن روی نیمکت تیم امید نداشته است هم می‌گوید: تا جایی که من می‌دانم آقای خاکپور مدرک مربیگری A کشور آمریکا دارند اما حالا اینکه معادل این مدرک چه می‌شود را نمی‌دانم. با این حال من فکر می کنم آقای خاکپوی با تصمیم آقای کاشانی به عنوان سرمربی تیم امید انتخاب شد و حالا اینکه چه معیارهایی برای این انتخاب وجود داشت، شاید بهتر باشد خودشان در این باره توضیح بدهند.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • میهمان ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    روزبه چشمی در حذف تیم ملی اثر مستقیم داشته است .
  • دایی ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    سلام دوست عزیز مطمئنا روزبه چشمی تاثیر داشت. چون پست دفاع آخر مثل دروازه بانی و گلزنی تخصصیه. حالا یک از صد کسی بتونه تو دوتا از این پست ها خوب باشه. آخه هافبک دفاعی رو چه به سوییپر بازی کردن؟ اون هم تو تیم ملی که فقط چند روز با هم بودن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس