فارغ از دخالت نابجای وزارت ورزش و بی تدبیری فدراسیون فوتبال و مجادلات بی حاصل مایلی کهن و ضرری که مصاحبه ها و بعضاً تصمیمات مدیرفنی تیم ملی امید به تیم پرامید کشورمان زد، باید از محمد خاکپور پرسید به راستی مشکلات فنی تیم ملی المپیک ایران چه بود و چرا فوتبالی پر از ستاره نتوانست از داشته هایش بهره کامل ببرد؟

5 سوالی که خاکپورگروه ورزشی مشرق - امیدهای فوتبال ایران با شکست تحقیرآمیز برابر ژاپن بر باد رفت، در حالی که یکی از ضعیف‌ترین ژاپن‌های چند سال اخیر فوتبال آسیا را پیش‌رو داشتیم.

تیمی که با برگزاری چند اردوی خوب و حمایت مالی حبیب کاشانی به خوبی مهیا شده بود به اذعان اکثر کارشناسان به اشتباهات فنی سرمربی کم تجربه و جوان خود باخت. مردی که در 4 مسابقه به یک ترکیب ثابت نرسید و با تغییرات فراوان و جابجایی نفرات فرصت هماهنگی تیمی را از امیدها گرفت.

در میان تمام مباحث فنی که پیرامون عملکرد تیم امید محمد خاکپور گشوده شد چند نکته به ظاهر ساده از نظر دور ماند. نکاتی که پاسخ دادن به آنها از عهده کادر فنی امیدها برمی‌آید. هرچند سرمربی محترم تیم امید پس از حذف به دانش کم خود اعتراف کرد و باید پرسید ایشان اگر دانش کافی نداشتند چرا بر این مسند نشستند و با احساسات میلیونها نفر بازی کردند؟

1- تیم خاکپور در دیدار آخر مرحله مقدماتی مقابل عربستان عملکرد دفاعی خوبی نداشت. امیدهای ایران در گروه سوم 5 گل به نپال و 3 گل به فلسطین زدند. بعد نوبت به تیم بی‌دفاع افغانستان رسید که 6 تایی شود. با این حال وقتی به زمین نیمه سفت رسیدیم روی اشتباهات فردی خط دفاعی مغلوب عربستان شدیم.

سه‌شنبه 11 فروردین ماه یعنی 9 ماه و 24 روز قبل عرب‌ها با اسیری و القمدی در دقایق 70 و 81 به امیدهای ما گل زدند. آن روز تک گل تیم ایران هم با اشتباه الیامی (84) درون دروازه عربستان جای گرفت. واقعا طی این مدت مدافع یا مدافعانی در فوتبال ما پیدا نشدند تا به تیم کمک کنند؟

2- محمد خاکپور تا همین چند روز گذشته تاکید داشت که روزبه چشمی از نگاه او یک مدافع موفق است. استناد سرمربی امیدها به دیدارهای مرحله مقدماتی بود و این‌که همیشه از این بازیکن در خط دفاع بهره برده است. این‌که مرغ سرمربی تیم امید یک پا داشت چندان خوب نبود. به گواه کارشناسان فوتبال، اضافه شدن روزبه چشمی به خط میانی استقلال در لیگ جاری از عوامل تاثیرگذار در صدرنشینی تیم پرویز مظلومی شد.

به راستی اصرار خاکپور برای استفاده از چشمی در خط دفاعی چه بود؟ به فرض که این بازیکن پیش از این مدافع امیدها بوده است. آیا نباید از قابلیت‌های فراوان او در پست هافبک دفاعی بهره می‌بردیم؟

 واقعا در فوتبال ایران قحط‌ الدفاع بود که مجبور شدیم یکی از بهترین هافبک دفاعی‌های حال حاضر فوتبال ایران را در خط دفاع تیمی محبوس کنیم که نیاز مبرم به هافبک جنگنده‌ای مثل چشمی داشت؟

3- از دعوت نکردن سعید عزت اللهی به تیم امید که بگذریم (خودش اذعان دارد به خاطر شاگرد کی‌روش بودن دعوت نشده!)، هنوز هم حسرت نبردن مهره‌ای ارزشمند مثل احمد نوراللهی به بازی‌های قطر به دل هواداران فوتبال مانده است. هافبکی جوان و جویای نام که عدم حضورش در پرسپولیس‌ احیا شده برانکو یک اتفاق ناگوار تلقی خواهد شد.

فوتبال پرستاره ما ظاهراً نتوانست از سردار آزمون و علیرضا جهانبخش دو لژیونر سرشناس خود به دلیل قوانین فیفا بهره ببرد (هرچند ژاپن توانست لژیونرهای خود را به همراه داشته باشد!) اما نبردن احمد نوراللهی سرحال و آماده به قطر یک سلیقه شخصی بود. آیا نوراللهی نمی‌توانست برای تیمی که چشمی را در خط دفاعی محبوس کرده بود یک نعمت ویژه باشد؟

4- فقط کافی است از سرمربی تیم امید حال و هوایش طی دقایق 70 تا 90 بازی با ژاپن را بپرسید. کادر فنی ما ترجیح داد به ژاپنی که «جا» رفته بود، اجازه استراحت بدهد. در دقایق یاد شده بچه سامورایی‌ها به کرات اشتباه کردند. حتی توپ‌هایی که ما از دست دادیم را دو دستی به بازیکنان‌مان برگرداندند. در مقابل ما برای استفاده بهینه از ترس ژاپنی‌ها چه کردیم؟ اگر دل‌تان می‌خواهد حس و حال سرمربی تیم امید را در دقایق پایانی وقت‌های معمول بازی با ژاپن لمس کنید فقط کافی است سه، چهار دقیقه پایانی بازی را مجددا تماشا کنید. آن لحظاتی که سرمربی تیم کنار خط ایستاده و مقابل دوربین تلویزیونی با اشاره انگشت به شاگردانش می‌گوید فقط یک دقیقه مانده که وقت معمول بازی به اتمام برسد.
به راستی کادر فنی امیدها در یک‌سوم پایانی 90 دقیقه قانونی چه استراتژی و برنامه‌ای را برای رسیدن به المپیک برزیل دنبال می‌کرد؟

5- در فاز هجومی امیر ارسلان مطهری روی هم رفته بد عمل نکرد. زدن 2 گل در چهار دیدار و گرفتن یک پنالتی عملکرد قابل قبولی بود. با این حال تیم خاکپور در پست مهاجم نوک نفر دومی نداشت تا با تغییر شرایط بازی بتواند او را جایگزین ارسلان کند. مهاجم نه‌چندان بلندقامت نفت در قطر مجبور شد به اندازه سردار آزمون روی هوا بپرد و در حد علیرضا جهانبخش روی خط طولی عقب و جلو برود در حالی که حتی یک آلترناتیو نداشت. آقای خاکپور پاسخ شما چیست؟

البته در این مجال به اظهارات توجیه کننده و غیر منطقی محمد مایلی کهن کاری نداریم که پس از این حذف اعصاب خُردکن و از دست رفتن فرصت طلایی برای شکستن طلسم 40 ساله، هنوز هم پاسخ دلایل ناکامی تیم امید را با سوال از چرایی عدم صعود تیم کی روش در جام ملت ها و عدم موفقیت تیم هایی چون تایلند و عربستان می دهد! (اینجا)

به هر حال حسرت صعود نکردن به المپیک 44 ساله و شاید هم ابدی شد چرا که اگر طرح مشترک فیفا و IOC برای جایگزینی فوتسال به جای فوتبال عملی شود داغ صعود به المپیک تا ابد روی دل ما خواهد ماند! (گزارش مشرق درباره دلایل حذف احتمالی فوتبال از المپیک را اینجا بخوانید)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 63
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • یاسین ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    من مانده ام شما رسانه ها چرا از زبان مردم به خاکپور می تازید... همه میدانند شما شیپور کی روش و غریبه هاس هستید.. راستی چرا تو جام جهانی از این دست سوالات نبود؟؟!!!! از ترستان این نشر را کامنت نمیکنید
  • ايراني ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    كي ميخاد به درد واقعي فوتبال كشور برسه ؟ فكر ميكنيد با رفتن تيم به المپيك و يا جام جهانيههمه چي ديگه حل بود ؟؟ چرا هدف هاي كوتا مدت رو در پيش گرفتيم ؟ چرا نبايد مثل كشورهاي پيشرفته در فوتبال مثل كره وژاپن ، از ريشه وبنيان فوتبالمون رو درست نميكينم و يه شخم اساسي نميزنيم ؟ ما اينقدر ناتوانيم كه هنوز نتونستيم تا حالا يه تورنمنت بين المللي مثل بازيهاي آسيايي و جام ملت ها و... در كشور مون برگزار كنيم . دو تا ورزشگاه در حد استاندارد روز دنيا نداريم .. به نظرتون چرا ميزباني بازيهاي آسيايي و جهاني بهمون نميدن؟؟ هنوز از نظر فرهنگي خيلي بايد كار كنيم .. زير ساخت هامون تعطيل .... آخه تاكي دائماً بگيم ايشالله چهار سال بعد ........؟؟؟؟؟؟؟
  • علی ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    واقعا نبردن نوراللهی و ازمون خیلی اشتباه بزرگی بود متاسفم براتون
  • ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    سئوالات خوبی است همین سئوالات را کیروش هم داریم
  • سعید ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    عجب دلالی داره این اقای چشمی خوب تبلیغ کردید واسه چشمی
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    پدر!مادر!برادر!خواهر!همه متهمید.چرافقط گیردادیدبه خاکپور مایلی؟؟یادتون رفته دربازی با عربهای کوچولوچارستون ملت میلرزد؟کجای فوتبال شما برد آورده که اینا بیارن؟؟فوتبال شما 40ساله دندوناش ریخته موهاش سفیدشده کمرش خمیده عصا بدست شده
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    ما هیچ سوال و انتظاری از این عزیزان نداریم خر ما از کرگی دم نداشت
  • علی ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    باید کمندانی وترابی را از دقیقه هفتاد به بعد بازی میداد تا با سرعت خودشون کار رو یسره میکردن
  • ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    خب حالا.پدربزرگ!
  • هادی ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    بخدا اگر خوب بررسی کنید میبینید ریشه تمام بدبختی ما مدیران نالایق و بیسواد است . به منم اگه بگن میرم مربی تیم ملی میشم . پس خاکپور تقصیری نداره . مجلس و رییس جمهور باید داخل بشن
  • محمودی ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    ول کنید بابا بزارید فوتسال جایگزین این فوتبال ترکیده بشه،اونوقت میبینید فوتسالی های ما چجوی یه پای المپیکن همیشه،مگر فوتسالمون جور فوتبال رو بکشه
  • ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    مشکل ما اینه که بدون هیچ معیاری بازیکنان تیم ملی رو ستا ره مینامیم اگر اینها ستاره ان پس بازیکنان قطر و چشم بادامی ها حتما فوق ستاره اند ، آقا چرا اینقدر شلوغش میکنید .تیم امید حتی در حد تیم محلات ژاپن هم نبود . اینقدر گفتید ستاره که فکر کردند کی و چی هستن احتمالا بعضی هاشون خودشون رو در حد مسی و رونالدو میدونن ، سوشا مکانی یکی از واقعیتهای پنهان و آشکار فوتبال ما بود که نتونست تحمل و ظرفیت ذرآمد آنچنانی رو داشته باشه ، ی سوال در مورد اوقات فراغت و شب نشینیها و پارتی های آنچنانی از فوتبالیستهای عزیز بکنید وبرید ببینید ببینید ورزشکاری که قلیون میکشه و .... میخوره و فلان کار میکنه آیا میتونه بعدش تو زمین بدوه .میدونم که نظر من رو پخش نمیکنین چون حقیقت تلخه ولی باید بدونین که تیم های عربی و آسیای شرقی در همه رده ها خیلی از تیم های ما سرترن
  • لازمی ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    بازم این خاکپور و کاشانی یک کاری کرن. بقیه که خوردن و بردن و طلبکارن
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    حتما کیروش خوب بوده ... خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • مجید ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    جالبه فردا شب هم عادل فردوسی به نفع برنامه خودش یک سوال تکراری کلیشه ای میزاره که کی مقصر حذف تیم ملی بود تا مردم دو میلیون پیامک بدن با این رسانه ها و برنامه ها همیشه قهرمان ملی کیروش میشه و توهین و تحقیرش میرسه به مربی ایرانی
  • یه دوست ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    متاسفم برای بعضی از آدم ها که به دیگران توهین می کنند.انصافا چقدر بعضی از آدم ها بی فرهنگ هستند.عربهای کوچولو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دوست عزیز حتی اگر خیلی از عرب ها هموطن شما نبودن، شما حق توهین کردن به قوم را ندارید.
  • مهدی ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    مشکل فوتبال ما مدیریت که افتاده دست افراد نا لایق تا این مشکل و حل نکنیم همین اشه و همین کاسه
  • مهدی ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    جام جهانی نتایج خیلی خوب بود...اونجاهم به ضعف ها انتقاد بود اما کی روش مثل بعضیا نگفت فلانی مقصره !
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    خاکپور افرین. دوستت داریم. موفق باشید
  • محمد ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    متأسفم..واقعا متأسفم..هیچکدام از همراهان تیم ملی لیاقت همراهی و مربیگری تیم رو نداشتند..جالبه .آقای خاکپور میگه من مسئولیت باخت تیم ملی رو برعهده میگیرم..مسئولیت شما مهمه یا احساسات مردم؟چرا بازیکنانی چون عزت اللهی و نوراللهی رو خط زدید جناب؟؟همون آمریکا میموندی و نمیومدی بهتر بود آقای خاکپور
  • فرهاد ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    خاک پور خوب بود. بی انصاف نباشیم
  • غریب ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    هرکی پول بیشتر بگیره ایرانی ها بیشتر دوستش دارند
  • ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    من یکی از مردم هستم. سوالم این است که چرا اینبار با پاقدم روحانی نتوستیم بریم المپیک! نکنه جادومون کردن؟ اگه جام جهانی صعود نکنیم کی مقصره؟
  • مرتضیsk ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    اون که عمراً به پای مایلی کهن نمیرسه !
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    باید یکی از گزینه ها را هم بزاره "پاقدم"
  • گیل مرد ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    امان ازدست این لنگیا خخخخخخ
  • شهید ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    ما طرفدار خاکپوریم نباید با یه تورنمت کی گه تا حدودی موفق بودیم مربی رو مقصر بدانید
  • مرتضیsk ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    حمایت بی خودی از مربیان بی سواد و دلال ایرانی همین گرفتاری هارو داره
  • کاکرو یوگا ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    تقصیر سرمربی نبود تقصیر دروازبان بود که گل اول 3 متر داخل و روی گل دوم 7-6 متر بیرون خط بود
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    کیروش خخخخ
  • ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    کفاشیان، خاکپور عزیز رو برداشت/ دورد بر خاکپور. خسته نباشید
  • امان معصومی از فیروزاباد فارس ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    خواهشایکی نیس این مایلی کهن رو ساکت کنه.بابا فوتبال پرسپولیس میکنه تک ضرب سرعتی بدون حرکت اضافی . خوب ما کدومشو تو این تیم دیدیم.خواهش میکنم مایلی کهن به جان بچه هات دیگه مصاحبه نکن و هیچی نگو.رواعصاب مردم راه نرو بی انصاف . کیروش جلو ارزانتین بد بود کره را دوبار خفه نکرد وبقیه .....
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    بهتون قول میدم قطرمیادبالا....چون برنامه وهدف داشته .....ما چی یک برنامه درست وحسابی نداریم یک کمپ درست نداریم .....توقع هم بالا.....
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    اگر دولت قبل بود، همه جا تو بوق می کردن که تقصیر وزیر و رئیس جمهوره اونا الان کجان؟
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    تا کفاشیان هست فوتبال از این بهتر که نمیشه
  • امیر حسین ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    واقعا متن درستی گذاشتید یه مشت بازیکن را الکی بزرگ میکنید اینم نتیجشه
  • امیر حسین ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    مسخرشا در آوردید همه چیزا چرا سیاسی میکنید
  • محسن ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    عملکرد کادر فنی که به هیچ عنوان قابل دفاع نیست, اون از بازی روانی نا پخته اش با قطری ها که اول اومد گفت حریف اصلی ما تو گروه سوریه و چین هستن و با این کارش انگیزه قطریها رو واسه بازی با ما دوچندان کرد,و از طرف دیگه دعوت نکردن از عزت اللهی به علت عدم هماهنگی با سایر بازیکنان, که واقعا هم دیدیم که بقیه چقد با هم هماهنگن اونم در ترکیبی که دایما تغییر می کرد!!! و تصمیمات اشتباه کادر فنی تو بازی ندادن به بازیکنان اصلیان هم در مهمترین بازی مرحله مقدماتی به بهانه استراحت!!!!!! چه بسا با اول شدن تو گروهمون این بلا ها سرمون نمی اومد
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    میشه همین پنج تا سوال رو از جناب اجنبی هم در مورد حذف شدن تیم ملی بزرگسالان تو جام ملتها مقابل عراق جنگ زده بپرسید؟ حالا بماند که خاکپور فقط چند ماه بود سرمربی شده بود و قول قهرمانی نداده بود ولی جناب اجنبی چهارسال بود مربی تیم ملی ما بود هم قول قول قهرمانی داده بود. در صمن عراق کجا ژاپن قدرتمند کجا! نه اون چون اجنبیه کارش درسته لابد اشکال از بازیکنا بوده ولی خاکپور ایرانیه صد در صد مشکل از خودشه!!!!
  • shadman ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    بیخود خودتونو ناراحت نکنین فوتبال مانند خیلی وقتا تیم بهتر نتیجه بد میگیره درسته که تلاش و فوت و فن بی تاثیر نیست ولی متاسفانه همچون قمار میمونه نتیجه همیشه دلیل بر بهتر بودن نیست اگر توپی که به دیرک دروازه خورد داخل میشد مطمئنا ایران با اختلاف بالاتر از ژاپن می برد
  • جواب داری قانعم کن ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    تو جام جهانی نتایج خوب بود؟؟؟!!! 3 تا باخت میگه نتایج خوب بود. عججججججب توهمی!!! 5تا به آرژانتین زدیم!!!
  • نصیر ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    عراق امیدش رفت جز 4 تیم و عملا داره به المپیک صعود می کنه..داخل کشور فقط ادعا می کنن ما امکانات نداریم و.....حداقل بهتره این مربیان و بازیکنان با غیرت!! ایرانی بشینین بازی امید عراق با امید ژاپن رو نگاه کنن بلکه
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    عرب های کوچولو آلآن در فوتبال آسیا دارن آقایی می کنن بیچاره
  • کارشناس فوتبال ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    تمام کارشناسان کشور این حقیقت رو می دونن ولی تعصب کور مانع از گفتن این حقیقت میشه...بهترین سرمایه های داخلی و خارجی رو داریم برای این نسل بی کیفیت فوتبالی حروم می کنیم...
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    تو در حدی نیستی اسم عادل رو بیاری
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    عقده های شخصی هست ایران داره فوتبال 10 سال پیش امارات و عراق رو بازی می کنه از این ناراحت هستن کندترین فوتبالیست های آسیا رو دارن
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    با این بازیکنان به عربستان در تهران باختیم..ستاره های ما آماتور هستن عزیز
  • ایرانی ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    من واقعا نمی دونم این آقایان کفاشیان و مایلی کهن چی از جون فوتبال این کشور میخوان؟
  • محمد ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    عاقبت سانسور فساد در فوتبال همینه...الان دیگه همه مردم فهمیدن چرا در فوتبال سقوط آزاد داریم می کنیم...برید ببیند با بچه های مردم در تیم های پایه چه می کنن... وقتی اون افتضاح اخلاقی یک سال پیش توسط امید ایران در بازیهای کره جنوبی اینچئون رخ داد که حتی تا زندانی شدن سرپرست ایران و بازیکنان عزیز هم شب مسابقه در حال شب نشینی بودن و با اون آرایش عجیب داخل زمین در حالت غیر نرمال سیلی می زدن داخل گوش بازیکن و حتی تلاش برای زدن داور بعد از خوردن چهار گل از تیمور شرقی.....و هیچ برخوردی هم با اونها نشد....این هم همیشه نتیجه....... ما سالهاست فنی رو باختیم ولی وقتی اخلاق هم از هم بپاشه میشه رسوایی
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    بازیکن نداریم مشکل اینها نیستن
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    ایران 10 نفره 80 دقیقه جلوی عراق بازی کرد آخر رفت به پنالتی که شانس هست عزیز جام جهانی هم قوی ترین قدرت های دنیا یعنی قهرمان افریقا قهرمان امریکای جنوبی و یکی از بهترین های اروپا صعود کرده به جام جهانی جلوی ما بودن..شما لطف کن بگو چرا تیم امیدتش پی در پی داره به قطر عربستان ژاپن عراق و..می بازه!؟؟
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    عراق هم اومد بالا
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    منفی و مثبت های کامنتت رو مقایسه کن بعد می فهمی که کی داره از زبان مردم به این و اون می تازه .... اره داداش بزرگترین اشتباه خاکپور مایلی کهن بود که گند زد به همه چی و حاضر به یه عذر خواهی نشد ، اقای مایلی کهن جواب خدا رو چی می خوای بدی ؟؟؟
  • کارشناس فوتبال ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    امید عراق رو هم اومد جز چهار تیم...یه کشور جنگ زده و بحران زده دراشغال!!
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    زاپن و کره جنوبی که بیست ساله دارن مدام قهرمان آسیا میشن و میرن جام جهانی نکنه قمار بازن!؟؟
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    هر بازی یه ترکیب فاجعه هست
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    دوست عزیزی که هنوز به مایلی کهن میگی مربی ایرانی مایلی کهن نه مربی چون دانش این کارو سه تا تیم سقوط کرده و این تیم المپیک گواه این قضیه هست نه ایرانیه چون اگه ایرانی بود به خاطر منافع ملی کشور دست از عقده گشایی بر می داشت تا حق اناس رو گردنش نیفته ....
  • سامان ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    برای دوستی که از لفظ اجنبی استفاده کرده بود : اون جناب اجنبی کره رو تو خاک خودش برد و مجوز صعود ایران به جام جهانی رو گرفت ... اون جناب اجنبی حسرت بردن ایران رو تو دل کره ای ها انداخت که وقتی شایع شد می خواد بره کره ای ها جشن گرفتن اون جناب اجنبی تو جام جهانی بازی مقابل ارژانتین انجام داد که تحسین کل دنیا رو برای ایران در پی داشت اون جناب اجنبی تیمش با ناداوری ده نفره شد ولی تا اخرش جنگیدن و دو بار بازی رو برگردوندن اون جناب اجنبی تیمش هدفمند بازی می کنه تاکتیک داره اون جناب اجنبی بعد از باخت تیمش نمی گه برید به مایلی کهن تبریک بگید .... اره داداش تفاوت این دوتا از زمین تا اسمونه ... در ضمن محض اطلاعتون تمام این سوالات از کیروش هم وقت حذف تیم ملی پرسیده شد .....
  • مانی ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    بعضی ها واقعا جالب حرف میزنن!!!!!یه نیگاه به کامنت ها بندازین!نتایج خوب جام جهانی!!!!!!!خاکپور خوب بود!!! بابا اینا جفتشون فوتبال ما رو خراب کردن البته همه از ریشه خرابه....کیروش تو جام جهانی ما رو چهارم کرد از خوشحالی داشتیم پر در می اوردیم خخخخخ آقای خاکپور هم با قد بازی و تعویض ها اشتباه و نبردن بازیکنان خوب همراه تیم و...
  • حسن ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    ما با کی روش به عراق باختیم ... هیچ کس هیچی نگفت...با این همه پولی که کی روش میگیره... فضا را دوباره طوری ایجاد کردید که ازش قهرمان ساختید .. آیا با این پولی که به کی روش می دهیم نمی شد مربی خارجی خیلی بهتر از کی روش بیاریم...
  • ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    خداییش انتظار داشتید خاکپور بیاد یه دعایی زیر گوش تیم بخونه و تیم قهرمان بشه و همه تیم هارو ده تا بزنه برگرده؟؟؟؟؟ وقتی رئیس فدراسیون جز خندیدن مسخره و تمرکز روی تیم ملی بزرگسال هیچ برنامه ای واسه هیچ رده دیگه ای نداره میخواین چه نتیجه ای بگیرین ؟؟؟؟آقای خاکپور رو همه کارشناس ها میگن سواد مربیگیری بالایی داره ولی عیب کار کجا بود؟؟؟ساده هست هیچ گونه برنامه ریزی بلند مدتی برای این تیم با این کادر فنی گرفته نشد هر سال یه نفر رو میارن به اسم سرمربی چند ماه مونده به مسابقات تورنومنت( چه بازی های آسیایی و چه انتخابی المپیک و...) تیم رو بدون بازیکن تخویلش میدن میگن برو بازیکن هاتو پیدا کن تا این مربی بره پیدا کنه بازیکن هارو و اینا رو هماهنگ کنه رسیدیم وسط مسابقات میریم میبازیم و برمیگردیم و اوج مدیریت رئیس فدراسیون پوزخندهای مسخرش و اخراج سرمربی .....6 ماه بعد روز از نو روزی ازنو .............. مدیریت تیم پایه نیاز به حداقل 5 سال کار بی وقفه داره نه هر 6 ماه سرمربی عوض کنیم..میگن ما از عربا باختیم ...عزیز من چه عرب چه غیر عرب برنامه ریزی داره میره تلاش میکنه میبره ...ما چی؟؟؟ حاشیه های فوتبالیست هارو ببین توروخدا یه سری ها با پارتی اومدن یه سری ها عملی و فضانورد شدن!!!! سرمربی تیم ما واقعا دانش بالایی داشت و انتقال تاکتیک ها وکارهای تیمی به علاوه شناخت کامل روی تک تک مهره های جوونی که خودش انتخاب کرده به زمان نیاز داره توی ناکامی این دوره هم بیشتر از همه فدراسیون با اون برنامه ریزی مسخرش در وهله اول مقصر بود بعدش کارد فنی (به خاطر شناخت کم از تیم اون هم به دلیل بازی کم نه دانش فنی) و یکمی هم جوونی و کم تجربگی بازیکن ها(گل هایی که دروازه بان خورده رو برین نگاه کنید یکی از یکی قشنگ تر!!!!!) در مورد ترکیب چرخشی هم باید بگم اکثر تیم ها الآن توی تورنومنت ها اینجوری بازی میکنن برید آمار ای اف سی رو ببینید که همین ژاپن و قطر هم همینجوری بازی کردن...........کاش به جای سرمربی این فدراسیون احمق عوض بشه که هیچ کاری برای فوتبال این مملکت نکرد بلکه داره اون رو عقب هم نگه میداره......امیدورام نظرم منعکس بشه
  • اذربایجانی ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    تو بازی بد شانسی هم اوردیم تو جریان 90 دقیقه بازی اگه اون ضربه به تیر دروازه نخورده بود ایران برنده میشد تو وقتهای اضافه قدرت بدنی بازیکنان ایران هم تحلیل رفت و نمیتونستند خوب بدوند ما نزدیکای مسابقات یادمون میفته تیمی هم داریم با چند تا دیدار دوستانه و یک اردوی چند روزه فکر میکنیم تیم نتیجه میگیره باید از همین الان برنامه ریزی کنیم برا 4 سال دیگه
  • ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    اون اجنبی پرستی که از لفظ اجنبی آتیش گرفته کره رو که دیدم چه جوری بردیم! نود دقیقهدفاع اتوبوسی داشتیم اگه دفاع کره اون سوتی رو نمیداد جناب اجنبی هیچ برنانه ای برای گلزدن نداشت. چرا نمیگی به لبنان واسه اولین بار در تاریخ باختیم! وای چه تحسینی کردن دنیا ما رو! اخه ارژانتینو کرده بودیم تو قوطی چهار پنج تا هم موقعیت صد در صد گل داشتیم! بوسنی هم خیلی قوی بودا اونم برای اولین بار در تاریخش ما رو برد. قهرمان افریقا! هم تا فینال جام جهانی رفت بالا! دیگه چهارم شدن تو گروه چهار نفره که این حرفا رو نداره. یه جوری حرف میزنی انگار شگفتی افرینی شده! چرا باید تیم جناب اچنبی ده نفره شه؟کی بود که اون سرباز فراری رو فراری داد تا اونجوری راحت اخراج شه؟ مگه اجنبیتون در سطح اروپا نیست؟ خوب پس صد در صد برای زمانی که تیمش ده نفره میشه هم برنامه داره دیگه و گرنه مربیهای خودمونم همین حرفا رو بلدن بزنن! تیم اجنبی تاکتیک داره؟ خخخخخخخخ این دیگه جوک سال بود همون اجنبی تو بازی اول امیدها تو استادیوم وقتی توپ میومد رو ورزشگاه ایران و حریف موقعیت از دست میداد بالا پایین میپرید! نگو که اجنبی از حذف تیم ملی امید ناراحته؟! حسرت کره ای ها به چه درد ما میخوره عزیز اجنبی دوست؟ قول قهرمانی تو اسیا چی شد؟ شما فعلا ترکمنستان و عمان رو ببر از این گروه بیا بالا بردن ژاپن اونم تو حذفی پیش کش!. یه مدت فقط دغدغمون ژاپن و کره بود از وقتی این اجنبیه اومده گوام و قطر و عمان و ترکمنستان هم برامون شدن دغدغه با برد گوام جشن خیابانی میگیریم!خخخخخخ راستی شما جزو همونایی نبودی که بعد باخت به ارژانتین جشن گزفتی؟ ببین همین اجنبیه سطح توقعتونو چه جوری تحت کنترل گرفته!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس