فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، از توافق با وزارت بهداشت برای راه اندازی ۱۸ هزار تخت بیمارستانی خبر داد و گفت: ساخت این تختها براساس اولویتهای اعلام شده توسط وزارت بهداشت خواهد بود.

به گزارش مشرق، سردار  عبداللهی در مراسم امضای تفاهم نامه با وزیر بهداشت در خصوص ایجاد ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی در استان لرستان، به سابقه بیش از ۲۷ ساله قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در سازندگی کشور اشاره کرد و گفت: لازم است تا از وزیر بهداشت به دلیل توجه به نقاط محرومی مانند استان لرستان قدردانی کنم.

وی، ایجاد ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی در استان لرستان را حاصل تدبیر وزیر بهداشت دانست و گفت: چندین جلسه طی ماه های گذشته با دکتر هاشمی داشتیم و در این جلسات مقرر شد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به کمک حوزه سلامت بیاید و توافق کردیم تا ۱۸ هزار تخت را در سراسر کشور ایجاد کنیم و ساخت آنها نیز بر اساس اولویت های مشخص شده از سوی وزارت بهداشت باشد.

سردار عبداللهی در خصوص تامین منابع این پروژه ها نیز خاطر نشان کرد: بخشی از این تأمین به صورت نقدی و بخشی دیگر از طریق واگذاری املاک وزارت بهداشت به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء محقق می شود و در استانهایی مانند خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، فارس و تهران زمین ها  تحویل شده و در بسیاری از آنها ساخت این مراکز آغاز شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: از زمانی که جهاد سازندگی در روستا ها حضور ندارند روستاها به دست فراموشی سپرده شدند و در همه زمینه ها مشکلات زیادی دارند و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء حدود ۱۵ تا ۱۶ هزار پروژه محرومیت زدایی در کشور دارد که حدود ۷۰۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان مربوط به استان لرستان است.

وی، آمادگی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء برای ساخت مراکز بهداشتی و درمانی در روستاهای استان لرستان را اعلام کرد و گفت: در بازه زمانی بسیار کوتاه می توانیم این مراکز را آماده بهره برداری کنیم و بخشی از هزینه های این پروژه ها را به عنوان کمک و هدیه به مردم لرستان، تقبل کردیم.

سردار عبداللهی از سازندگی به عنوان یکی از نیازهای مبرم و اساسی کشور یاد کرد و گفت: لازم است تا زیر ساخت های لازم در کشور ایجاد شود تا مشکلات مردم به کمترین حد ممکن برسد.

وی  با بیان اینکه روستاها حق بسیار بزرگی به گردن ما دارند، افزود: روستاها محل تأمین تمام نیازمندی های کشور از جمله محصولات دامی و کشاورزی هستند و برای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری باید در سطح روستاها کار کنیم و در صورت آبادی و ایجاد اشتغال در روستا شاهد مشکلات شهری مانند ترافیک نخواهیم بود.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس