خبرگزاری رویترز مدعی شده است که وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس اقتصادی داووس با یک شاهزاده سعودی جدال لفظی داشته است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز مدعی شده است که وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس اقتصادی داووس با یک شاهزاده سعودی جدال لفظی داشته است.

"ترکی الفیصل بن عبدالعزیز آل سعود" به عنوان یکی از فرزندان فیصل بن عبدالعزیز آل سعود در سال 1945 میلادی در مکه به دنیا آمد.

او رئیس سابق سرویس اطلاعاتی عربستان محسوب می شود.ترکی الفیصل پس از ناتوانی در تحصیل در رشته مهندسی معماری در دانشگاه جرج تاون واشنگتن رشته ادبیات را دنبال کرد و در سال 1968 مدرک کارشناسی ادبیات از این دانشگاه اخذ کرد.

شاه وقت سعودی ترکی الفیصل را در سال 1973 مشاور دربار کرد و از سال 1977 تا سال 2001 منصب ریاست سرویس اطلاعاتی سعودی را به وی داد.

ترکی الفیصل همچنین در سال 2005 به عنوان سفیر سعودی در آمریکا جایگزین بندر بن سلطان شد.

او در فوریه سال 2007 از سمت سفیر سعودی در آمریکا استعفا داد.

نمونه ای از یاوه گویی های ترکی الفیصل علیه ایران
"ترکی الفیصل در حاشیه مجمع جهانی اقتصادی در شهر داووس سوییس با بیان اینکه عربستان روابط خود را با با تهران به خاطر رفتار ایران قطع کرد، افزود: معلوم نیست روابط دیپلماتیک میان طرفین چه زمانی از سر گرفته شود.

این مقام سابق عربستانی در مورد پیام محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که در این مجمع شرکت کرده است، مدعی شد: ایران باید رفتار خود را اصلاح کند و نیروهایش را از کشورهای عربی خارج کند.

وی در ادامه ادعاهای واهی خود علیه ایران گفت: چرا باید 200 هزار نیروی ایرانی در کشورهای عربی حضور داشته باشند، این مسئه ای است که وزیر امور خارجه ایران به آن اعتراف کرده است، مشکل اصلی حضور این نیروهاست."

مقام اطلاعاتی سابق عربستان در حالی از کشتار و جنگ در منطقه و سوریه به میان می آورد که ریاض از حامیان اصلی تروریسم در منطقه به شمار می رود و سالانه میلیاردها دلار سلاح از کشورهای اروپایی و آمریکا خریداری می کند.

در همین حال رادیو رژیم صهیونیستی در آذر ماه سال 1392 دیدار "ترکی فیصل" رئیس سابق اطلاعات عربستان با "ایتامار رابینوویچ" سفیر سابق رژیم صهیونیستی در واشنگتن و "مئیر شیتریت" عضو کنست اسرئیل در موناکو را فاش کرد.

در این دیدار شیتریت از فیصل خواست که در کنست سخنرانی کند.

همچنین او در آبان ماه سال 94 در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی هاآرتص در اظهاراتی همسو با صهیونیست ها گفت که ایران دشمن مشترک عربستان و اسرائیل است.

سعودی ترکی الفیصل یکی از مهره های ارتباط دهنده ریاض با صهیونیست ها و آمریکایی هاست که تاکنون بارها با مقام های رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی دیدار کرده و به اقدامات و یاوه گویی هایی علیه محور مقاومت از جمله حزب الله و سوریه پرداخته است.

***خبرگزاری رویترز امروز شنبه در ادامه فضاسازی و خبرهای جهت دار علیه ایران مدعی شد که ترکی الفیصل یکی از شاهزادگان دربار سعودی چهارشنبه گذشته با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در یک دیدار محرمانه در مجمع اقتصاد جهانی داووس جدال لفظی داشته است.

در ادامه ادعای بی اساس رویترز آمده است که این جدال لفظی در نشست محرمانه چهارشنبه گذشته این دو صورت گرفته است.

این در حالی است که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برگزاری هرگونه نشست محرمانه با رئیس سابق اطلاعات عربستان و سفیر این کشور در آمریکا را رد کرد و گفت: هیچ نشست محرمانه‌ای برگزار نشده و نخواهد شد.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    نیروهای ایرانی تو کدوم کشورها حضور دارند؟!!! فقط سوریه وعراق!!! ایرانیا خارج شن که داعشی ها دو روزه قورت بدن این کشورا رو اینجوری صلح برقرار میشه؟!!! آخه اینها چقدر نفهمن؟!!! همه ی کارشناسای دنیا اتفاق نظر دارند که برای داعشی که ادعای حکومت اسلامی داره هیچ هدفی بعد از تصرف سوریه وعراق نیست جز عربستان!!!!!! هم قبله مسلمانها اونجاست هم پر ذخایرنفته وهم پراز انبارهای مهمات وسلاح بدون استفاده!!!مردمشم که طرفدار داعش،سردمداراشم تو خواب خرگوشی وقتل عام مردم یمن!!! راحت میتونه تو یک هفته بگیره عربستانو!!!!! هر کسیم بگه چون عربستان طرفدار ایناست بهش حمله نمیکنه حدس اشتباهی زده نمونش طالبان با اینکه توسط پاکستان بنا شد تا افغانستانو آشوب کنه الان بیشتر از افغانستان تو پاکستان خونریزی می کنه!!
  • رضایی ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    شاهزاده سعودی خیلی غلط کرده که بواد با ظریف کل کل کنه اصلا" در این حد و اندازه ها نیست کاش بزنیم ریاض رو درب و داغون کنیم تا دلم خنک شه نمیدونم چرا ایرانی ها از فضولی این سعودیها انقدر متنفرند نمیدونم؟
  • عماد ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    سگ زرد برادر عادل جبیره
  • ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    عربستان چرا در کشورهای افریقایی اندونزی مالزی قفقاز وروسیه افغانستان وپاکستان و... نفوذوحضور داره پس؟؟؟؟""""""""""""""""""""؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس