کد خبر 526225
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران گفت: مبلغ دقیق بدهی دولت به شهرداری تهران هفت هزار میلیارد تومان بوده اما مقرر شده برای مشخص شدن رقم قطعی حسابرسی نهایی صورت گیرد.

 به گزارش مشرق، ناصر امانی در نشست خبری که ظهر امروز برگزار شد با بیان این مطلب تصریح کرد: ارقام متفاوتی از میزان بدهی دولت به شهرداری تهران اعلام می شود اما هنوز برای مشخص شدن رقم قطعی توافق نهایی صورت گرفته نشده است.

وی افزود: تاکنون میزان هفت هزار میلیارد تومان بدهی دولت قطعی شده اما شهرداری تهران معتقد است میزان بدهی بیش از رقم اعلامی است.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با اشاره به مهمترین عملکرد های 20 ماهه گذشته شهرداری تهران خاطر نشان کرد: اصلی ترین تمرکز مجموعه مدیریت شهری به موضوع اتمام خطوط مترو معطوف شده به طوری که با احتساب خط سه مترو و توسعه خط 4 مجموعه خطوط مترو به 173 کیلومتر رسیده است.

وی ادامه داد: طی 20 ماه گذشته موفق شدیم 122 واگن قطار شهری را به مجموعه متروی تهران اضافه کنیم ضمن اینکه 8 ایستگاه مترو نیز طی ماه های اخیر افتتاح شده است.

امانی در ادامه با ارائه جزئیات بودجه سال 95 شهرداری تهران خاطر نشان کرد: کل بودجه شهرداری برای سال 95 ، 18 هزار و 716 میلیاردتومان بوده و با توجه به پیش بینی های صورت گرفته شده در رابطه با توسعه شهرسازی و ساخت و ساز پیش بینی می کنیم 9 هزار و 470 میلیاردتومان از این بودجه از محل صدور عوارض پروانه کسب شود.

وی تاکید کرد: سال گذشته مجموع درآمدهای شهرداری از محل صدور عوارض پروانه 8 هزار و 900 میلیاردتومان بوده و در بودجه سال 95 پیش بینی کرده ایم که این میزان اعتبار رشد 6 درصدی پیدا کند.

امانی در خصوص میزان درآمدهای پایدار در نظر گرفته شده در بودجه سال 95 شهرداری تهران اظهار کرد: درآمدهای پایدار شهرداری در سال 95 به 4 هزار و 400 میلیاردتومان افزایش رسیده است.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با تاکید بر اینکه تمام اتفاق های مرتبط با اعتبارات در شهرداری تهران شفاف شده است، اظهار کرد: تا قبل از سال 84 بودجه غیرنقد شهرداری مشخص نبود اما اکنون به صورت شفاف اعلام می شود که 40 درصد از درآمدهای شهرداری تهران غیرنقدی است.

امانی در خصوص محل مصارف بودجه در سال 95 گفت: اعتبارات هزینه ای بخش اجتناب ناپذیر بودجه سال 95 است و میزان آن نیز 5 هزار و 764 میلیاردتومان خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که اعتبارات تملک دارایی شهرداری در بودجه سال 95 چه میزان است، بیان کرد: مبلغ اعتبارات مرتبط با تملک دارایی 9 هزار و 149 میلیاردتومان بوده که این میزان 49 درصد کل بودجه را شامل می شود.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با اشاره به میزان اعتبارات در نظر گرفته شده برای حوزه اجتماعی و فرهنگی شهر تهران گفت: بودجه این بخش برای سال 95 رشد 5.7 درصدی داشته و رقم آن به هزار و 645 میلیاردتومان رسیده است.

امانی با تاکید بر اهمیت موضوع حمل و نقل عمومی در شهرداری تهران اظهار کرد: با هدف بهبود نظام حمل و نقل عمومی و با تاکید بر توسعه خطوط مترو اعتبارات بخش حمل و نقل و ترافیک به 5 هزار و 905 میلیاردتومان در سال 95 خواهد رسید.

وی تاکید کرد: در بودجه سال 95 و در بخش حمل و نقل شاهد کاهش اعتبار نبوده ایم و امسال نیز دو هزار میلیارد تومان برای توسعه حمل و نقل ریلی در نظر گرفته شده است.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که میزان اعتبار بازپرداخت فاینانس ها و همچنین اوراق مشارکت در سال 95 چه قدر خواهد بود، گفت: 590 میلیارد تومان برای این بخش در نظر گرفته شده ضمن اینکه در حوزه اعتبارات شرکت کنترل ترافیک نیز شاهد رشد 42 درصدی خواهیم بود.

امانی مدیریت بحران را یکی دیگر از اولویت های شهرداری تهران در بودجه سال 95 دانست و تصریح کرد: اعتبارات در نظر گرفته شده برای این بخش با 20 درصد افزایش همراه بوده و 410 میلیاردتومان برای آن در نظر گرفته ایم.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با اشاره به حضور رئیس جمهور چین در ایران اظهار کرد: در شرایطی که رئیس جمهور چین امروز در ایران به بسر می برد امیدوار هستیم مسئولان دولت بحث فاینانس مترو با این کشور را پیگیری کرده و شرایط را برای اختصاص یک میلیارد دلار به این بخش را فراهم کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار خبرگزاری موج مبنی بر اعلام رقم دقیق بدهی شهرداری به پیمانکاران گفت: میزان رقم دقیق بدهی ها به دلیل آنکه مرتبا در حال پرداخت آنها هستیم قابل اعلام نیست اما در بودجه سال 95 به هزار و 800 میلیاردتومان برای پرداخت بدهی ها به اشخاص حقیقی و حقوقی در نظر گرفته شده است.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران ازارائه پیشنهادی به منظور فراهم شدن شرایط برای انتشار اوراق مشارکت از سوی شهرداری تهران خبر داد و خاطر نشان کرد: این پیشنهاد به شورای شهرتهران ارائه شده است اما مجوزهای لازم برای تحقق این کار باید از سوی دولت صادر شود.

منبع: خبرگزاری موج

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    دولت پول بدهد تا شهرداری پوستر ضد دولت چاپ کند ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس