کانون‌ها، تشکل‌ها و مؤسسات فرهنگی کاشان با صدور بیانیه‌ای نسبت به حضور یک بازیگر دارای پیشینه کشف حجاب در این شهرستان اعتراض کردند.

 به گزارش مشرق، این بیانیه اعتراض‌آمیز به امضای تشکل‌ها و مؤسسات فرهنگی نظیر کانون بسیج رسانه، بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کاشان،مؤسسه شهید تورجی‌زاده، هیئت یاوران مهدی(عج)، هیئت فرهنگی مذهبی مهتدون، هیئت فرهنگی محبان ابوالفضل، مؤسسه جامعه القرآن‌الکریم، کانون انس با نهج البلاغه، تشکل 9 دی، هیئت فرهنگی رهروان عترت و عاشوراییان دارالمؤمنین رسیده است.

در این بیانیه آمده است:«برابر اطلاعات واصله قرار است در تاریخ چهارم بهمن‌ماه جاری فیلمی با نام"یحیی سکوت نکرد" به روی پرده برود؛ آنچه که در این بین مهم است حضور ف.م بازیگر حاشیه‌ساز سینمای ایران به بهانه این نمایش در شهرستان کاشان است»

این بیانیه با اشاره به اینکه این سفر به ظاهر هنری از چند منظر قابل نقد است، به ذکر هشدارهای چهارگانه در این خصوص پرداخته و افزوده است:« نخست آنکه این بازیگر زن سینما، علاوه بر پوشش نامتعارف و غیراسلامی در عرصه‌های فرهنگی و هنری داخلی، بارها با رفتارهای ضدارزشی خود در جشنواره‌ها و فستیوال‌های خارجی به خصوص اقدام به کشف حجاب علنی در مقابل لنز دوربین عکاسان و رسانه‌های غربی، با وقاحت تمام نسبت به یکی از مهم‌ترین هنجارهای دینی و قانونی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دهن‌کجی کرده و حتی در دوران ممنوع‌التصویری نیز هیچ‌گاه از این اقدام خود ابراز پشیمانی نکرده است؛ بنابراین حضور این عنصر ضدفرهنگی در خطه دارالمؤمنین کاشان به نوعی بی‌اعتنایی و حتی توهین به باورها و اعتقادات مردم کاشان به شمار می‌رود».

این بیانیه در قالب دومین هشدار خود تصریح کرده است: «بدون شک در میان عوامل فتنه 88 در عالم سینما نام ف.م یکی از اسم‌های پررنگ محسوب می‌شود؛ فردی که نه تنها به واسطه رابطه نزدیک با سران فتنه، یکی از حامیان اصلی این جریان در عرصه هنر لقب گرفته بلکه بارها به بهانه دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی سعی در ترویج دیدگاه فتنه‌گران در حوزه هنر نموده است؛ لذا حضور این نقش‌آفرین صحنه فتنه در واقع نوعی بی‌حرمتی به مردم ولایت‌مدار کاشان تلقی می‌گردد».

در ادامه بیانیه به هشدار سوم در این خصوص اشاره و تأکید شده است: «انجام مصاحبه‌های مختلف که در آن به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به ارکان حاکمیتی نظام و حتی به برخی از مقدسات دینی و مکتبی توهین و تعرض می‌شود، ف.م را به یکی از مشتریان محبوب رسانه‌های حامی فتنه مبدل کرده است بنابراین ایجاد بستری رسمی برای تکرار این تفکرات ضدارزشی امری غیرقابل قبول به نظر می‌رسد».

این بیانیه در آخرین هشدار خود یادآور شده است:«استفاده از نام ف.م که خود اصرار دارد سیمین خوانده شود توسط برخی نگرش‌های به اصطلاح روشنفکرانه، وی را به ابزاری برای عرضه تفکرات زاویه‌دار با دین تبدیل کرده است بنابراین فرصت ابراز وجود عناصری مانند این بازیگر در حقیقت مهیا کردن شرایطی برای تبلیغ دیدگاه روشنفکری ضددینی است که با روح اعتقادی مردمان کاشان در تضاد است».

در فراز پایانی این بیانیه خاطرنشان شده است: «بر اساس موارد ذکر شده نگرانی‌های جدی در خصوص حضور نامبرده در دیار مؤمنان احساس می‌شود لذا لازم است تا با اتخاذ تدابیر مناسب و جلوگیری از حضور وی، پیش از جریحه‌دار شدن احساسات مردم انقلابی و معتقد کاشان اقدامات لازم صورت پذیرد».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    حیف شدی خانم بازیگر ، ما با فیلمات بزرگ شدیم و طرفدارت بودیم ولی خودتو از چشم انداختی ، ای کاش اگر به دین و مذهب و حجاب اعتقاد نداشتی به صورت علنی نشون نمی دادی چون بی احترامی به درصد حداکثری مردم کشورته بی احترامی به ارزش های کشورته بی احترامی به خون این همه جوونه که قبل و بعد انقلاب طی جنگ و همین امروز تنشونو گذاشتن جلو گلوله تا تو امنیت داشته باشی ، رفتی خودتو گذاشتی برای نمایش به غیر 4 تا خنده که حکم تیتاپ داشت چی گیرت اومد ؟ حس خوب لحظه ایی و احتمالا یکی دو کار خوب ولی در نهایت از چشم مردم افتادن و گوشه افتادن در غرب که مجبور شی تن برهنه رو بزاری رو جلد مجله غربی و امثالهم تا از مد نیافتی حکایت مشترک تمام این بازیگر! هاییه که رفتن و می رن ولی هیچ وقت درس نمی گیرن .
  • حامد ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    حیف از اصطلاح هنر و هنرمند که برای عده ای مشاغل و افراد خرج میشه، حیف و باز هم حیف... این جماعت بازیگر هستند امروز در نقش آقای یا خانم الف فردا در نقش آقای و خانم ب... حالا در اثر تبلیغات و استفاده مکرر بعضی افراد بی اطلاع یا بعضی افراد که تعمدی سعی داشتند به بازیگران، هنرپیشه و هنرمند اطلاق بشه این واژه در بین مردم جا افتاده.... کیمیا گری هنره... آدم سازی و تربیت فرزندان صالح هنرپیشگیه ... امام راحل و آقای بهجت و آقای فاطمی نیا، شیخ رجبعلی، سیدمرتضی آوینی هنرمند بودند به تعبیر بنده...اهالی سینما که در بینشون افراد محترم وخوبی هم وجود داره بازیگر هستند و نقش سازی میکنند.
  • مجید ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    فقط باید افسوس خورد. هنرمند واژۀ گرانیست برای خطاب کردن این افراد!!! این افراد که خودزنی میکنند و برای اینکه خودشون رو نشون بدن و سرزبان بندازنند دست به هر کاری میزنند هنرمند نیستند! این خانم هرفکر و اندیشه ای که دارند می بایست به احترام مردم و دین و مذهب رسمی این مردم و کشور دست به این کار ناشایست نمیزدند،چون رفتار ایشون به ایران و ایرانی لطمه و صدمه ای جبران ناپذیر زده و میزند،تمام رفتاراین خانم به نام ایران و ایرانی تمام میشود.افســــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــوس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس