کد خبر 525944
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶

معاون اول رییس جمهوری آمریکا از اعمال فشار به روزنامه نگاران و مخالفان دولت ترکیه و محدود بودن آزادی بیان در این کشور، انتقاد کرد.

 به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، بایدن در حضور شخصیت های آکادمیک، سردبیران روزنامه ها و خبرنگاران ترکیه ای نزدیک به مخالفان دولت این کشور گفت: اگر شما نتوانید نظر خود را اعلام کنید و یا از سیاستی انتقاد کنید و بدون نگرانی و ترس از مجازات جایگزینی برای سیاست های مورد انتقاد اعلام کنید، یعنی اینکه کشور شما فرصتی را برای شما فراهم نمی کند.

معاون اول رییس جمهوری آمریکا افزود: این افکار و ایده های جدیدی برای ملت ترکیه نیست، آزادی بیان در قانون اساسی ترکیه آمده است.

گفتنی است رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه از هفته گذشته حملات شدیدی را علیه شخصیت های آکادمیکی که با امضای طوماری کشتار کردها را محکوم کردند، شروع کرده است.

شخصیت های آکادمیک تاکید کردند که ارتش ترکیه اقدام به کشتار کردها در شهرهای جنوب شرق این کشور کرده است.

این شخصیت های آکادمیک به خاطر انتقاد از کشتار، مورد بازجویی و مجازات های تأدیبی قرار گرفتند که باعث واکنش های منفی در داخل و خارج این کشور شد.

مخالفان دولت ترکیه و سازمان های غیر دولتی، اردوغان را که از سال ۲۰۰۳ حکومت را در این کشور در اختیار دار به سلطه بر کشور و محدود کردن آزادی بیان متهم می کنند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    ترکیه با بی خردی حاکمان و پشتگرمی ترکهای نژاد پرست گور خود را کند , بزودی دیگر کشوری به اسم ترکیه در قبضه ایران و کردها خواهد بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس