کد خبر 525588
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰

دادگاه ترکیه یک معلم زن را به اتهام اهانت به «رجب طیب اردوغان» در سال 2014 که وی نخست‌وزیر بود، به یک سال زندان محکوم کرد.

به گزارش مشرق، منابع رسانه‌ای ترکیه اعلام کردند که دستگاه قضایی این کشور یک معلم زن را به زندان به مدت تقریبا یک سال به اتهام اهانت به «رجب طیب اردوغان» محکوم کرده است.

بر اساس این گزارش، این زن متهم است که در یک تجمع سیاسی در سال 2014، با دستانش به اردوغان، بی ادبی کرده است.

خبرگزاری «دوغان» ترکیه نوشت که این زن که «فیلیز اکینجی» نام دارد و یک کارشناس اقتصادی است، متهم است در هنگام بازدید اردوغان -که در آن دوره نخست‌وزیر بود- از شهر «إزمیر»، با حرکت دستش، به او بی‌احترامی کرده است.

پس از تجمع ازمیر، اردوغان به این معلم حمله کرد و به او گفت که او نیز مانند حزب اپوزیسیون جمهوری‌خواه خلق، کار وقیحانه‌ای انجام داده است. 

وی افزود: هنگام ورودم، زنی را در بالکن دیدم که با دستش اشاره زشتی انجام داد همان کاری که حزب جمهوری‌خواه خلق نیز انجام می‌دهد.

هرچند که این معلم زن، حاضر به پذیرش این اتهام نیست و به آن اعتراف نمی‌کند اما دادگاه 11 ماه و 20 روز زندان برای او درنظر گرفته است.

دادگاه ازمیر ابتدا او را به شش ماه حبس قطعی محکوم کرد که بلافاصله این مجازات دو برابر افزایش یافت زیرا به یک مقام دولتی توهین شده بود. قاضی دادگاه سرانجام به علت «رفتار خوب» متهم، حبس وی را به یازده ماه و بیست و روز کاهش داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس