کد خبر 524607
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲

منابع امنیتی گزارش دادند که در تازه ترین درگیری‌های خشونت آمیز در جنوب شرق ترکیه، حداقل ۷ نفر از جمله ۲ غیر نظامی جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، در حالی که تلفات ناشی از عملیات نظامی ارتش ترکیه علیه شبه نظامیان کرد در مناطق جنوب شرق این کشور به بیش از صدها نفر افزایش یافته، منابع امنیتی روز دوشنبه از کشته شدن 7 نفر دیگر در خشونت‌های تازه جنوب شرق ترکیه خبر می‌دهند.

یک مقام رسمی که نامش فاش نشده است، تاکید کرد: یک مرد 35 ساله که پدر 3 فرزند بوده در شهر سیزره در نزدیکی مرزهای سوریه کشته شده است. یک مرد 36 ساله دیگر نیز در جریان درگیری بین نیروهای ارتش ترکیه و شبه نظامیان پ ک ک در شهر سیزره جان باخته است.

در شهر سرناک نیز 2 مامور پلیس ترکیه کشته و 3 نفر دیگر زخمی شدند. منابع آگاه اعلام کردند که این ماموران پلیس بر اثر اصابت راکت به اتوبوس حامل آنها کشته و زخمی شده اند.

در منطقه‌ای در نزدیک شهر سرناک نیز انفجار بمب در نزدیکی یک خودروی نظامی ارتش ترکیه منجر به کشته شدن 3 مامور پلیس و زخمی شدن 7 نفر دیگر شده است.

ارتش ترکیه اعلام کرده است که از آغاز عملیات نظامی تاکنون بیش از 320 شبه نظامی کرد در سیزره، 135 نفر در سیلوپی، 101 نفر در منطقه سور کشته شده‌اند. حزب دموکراتیک خلق مورد حمایت کردها نیز اعلام کرده است که در این مدت بیش از 100 غیر نظامی در این مناطق جان خود را از دست داده‌اند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز هفته گذشته اعلام کرد که از ماه جولای تاکنون بیش از 300 مامور پلیس و سرباز در درگیری‌های خشونت آمیز این کشور کشته شده‌اند.

اردوغان پیش از این نیز گفته بود : در سال 2015 میلادی، نیروهای امنیتی ترکیه بیش از 3100 شبه نظامی پ‌ک‌ک را کشته‌اند.

ادامه حملات ارتش ترکیه به مناطق جنوب شرقی این کشور در شرایطی است که هشدارهای زیادی نسبت به تاثیرات منفی وضع مقررات منع آمد و شد در جنوب شرق ترکیه مطرح شده و نهادهای حقوق بشری خواستار متوقف شدن این حملات شده‌اند.

با شکسته شدن آتش بس بین شبه نظامیان کرد پ‌ک‌ک و دولت ترکیه در ماه جولای، جنوب شرق ترکیه شاهد تشدید درگیری های خونین و خشونت‌ها بوده است.در این مدت تعداد زیادی از نیروهای پ‌ک‌ک و ماموران امنیتی ترکیه جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یاشار ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    مرگ بر ترکیه مرگ بر اردوغان مرگ بر داعش
  • کرمانشان ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    بژِی کرد
  • ریاستی ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    0 0
    عربدوغان پیداش نیست.احتمالا مشکل مزاجی پیدا کرده!!!!
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    حقشو نه باید بمیرن ب کک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس