رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به قطع رابطه سیاسی با عربستان دریچه امیدی برای انتقال پیکرها وجود دارد تا براساس موارد شرعی پیکر برخی از جان‌باختگان فاجعه منا به ایران منتقل شود.

به گزارش مشرق، سعید اوحدی شامگاه چهارشنبه در دیدار با خانواده جان‌باخته آملی فاجعه منا، اظهار کرد: فاجعه عظیم منا یکی از مهم‌ترین و دردناک‌ترین واقعه حج امسال بود که دل مردم مسلمان جهان را به درد آورد که حجاج زیادی از جمهوری اسلامی ایران نیز در این فاجعه بزرگ جان دادند و با مظلومیت جان سپردند.

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه جان‌باختگان منا افرادی بودند که مال و ثروت دنیا برایشان ارزش نداشت، بیان کرد: این افراد الگویی برای ما هستند تا بیشتر از گذشته درس خدمت و کار در جامعه بیاموزیم.

این مسئول با اعلام اینکه وجود شهدا در جامعه وظیفه‌مان را چندین برابر می‌کند، تصریح کرد: دفن شدن مرحوم سید نصرالله جعفری از جان‌باختگان آملی فاجعه منا در عربستان و مقبره‌الشهدا مکه قطعی است.

اوحدی ادامه داد: حتی محل دفن و قطعه مورد نظر آرامگاه این حاجی مشخص است و به خانواده وی قول می‌دهیم تا پس از مهیا شدن سفر به عربستان دو تا سه نفر از اعضای خانواده را برای مشاهده مزار به این کشور اعزام می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه خانواده جان‌باختگانی که درخواست جابه‌جایی پیکر به شهرشان را دارند موارد را اعلام کنند، گفت: با توجه به قطع رابطه سیاسی با عربستان دریچه امیدی برای انتقال پیکرها وجود دارد تا براساس موارد شرعی انتقال انجام شود و سعی داریم تا با سرعت مراحل انتقال پیگیری و اجرایی شود.

اوحدی با اشاره به اینکه در روزهای نخست پس از واقعه منا پیکر 36 جان‌باخته ایرانی براساس شواهد و قرائن به داخل کشور منتقل شد، ادامه داد: مسئولان وزارت امور خارجه نیز در سازمان کنفرانس اسلامی پیگیر مسائل هستند.

رئیس سازمان حق و زیارت با تاکید بر دیدار با خانواده حجاج ایرانی جان‌باخته در فاجعه منا، افزود: از بین حدود 2 میلیون زائر حج امسال از نقاط مختلف دنیا، حدود 450 هزار زائر سعودی بودند که از جمع آنها یک هزار و 500 نفر جان دادند.

وی با اشاره به روزهای سخت انتقال و شناسایی پیکر جان‌باختگان ایرانی فاجعه منا، گفت: امسال ایران در سفر حج 64 هزار زائر داشت که بیش از 7 هزار زائر از کشورهای مختلف در روز عید قربان، قربانی کوتاهی و عدم مدیریت دولت عربستان شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس