بازیگر فیلم آمریکایی «کمپ ایکس ری» گفت: من هیچگاه فیلم ضدارزش و ضد دینی را بازی نخواهم کرد و بازی در این نوع فیلم‌ها را توهین به آن آیین و مخاطبان آن می‌دانم.

به گزارش مشرق، نشست خبری اکران فیلم «کمپ ایکس ری» که در آمریکا با بازی پیمان معادی ساخته شده است با حضور وی، امیر پوریا منتقد سینما، رونقی مدیر دوبلاژ فیلم و معزی مدیر اجرایی اکران داخلی برگزار شد.
 
در ابتدا امیر پوریا منتقد سینما در خصوص فیلم «کمپ ایکس ری» اظهار داشت: این فیلم قرار است به عنوان یک فیلم خارجی بعد از سال‌ها در سینمای ایران اکران شود و از این بابت اتفاق مبارکی است.
 
پیمان معادی بازیگر «کمپ ایکس ری» در مورد این فیلم و اکران آن در سینمای ایران گفت: «کمپ ایکس ری» قرار است بعد از مدتها به عنوان یک کار خارجی در سینماهای ایران نمایش داده شود. ما از فیلترهای زیادی عبور کردیم و بعد از گذشت مدت طولانی حالا این فیلم با دوبله فارسی آماده اکران است. 

وی ادامه داد: به هیچ وجه در فیلمی که مخالف با معیارهای من و کشور باشد، بازی نخواهم کرد. «کمپ ایکس ری» در مورد مسائل غیرانسانی که در زندان گوانتانامو در کشور آمریکا اتفاق می‌افتد. توصیه من به منتقدان این فیلم این است که یک بار دیگر این فیلم را ببینند و حاضرم با آن‌ها در مورد این اثر گفتگو کنم خیلی از مشکلات و معضلات با گفتگو حل خواهد شد. 

سپس معادی درباره حاشیه‌های این فیلم گفت: موضوعی که برای من جالب بود این است که من زمانی که می‌خواستم این فیلم را در آمریکا بازی کنم می‌دانستم در آن کشور بسیار جدال برانگیز است اما دلیل اینکه این مقدار حاشیه برای من و این فیلم در ایران بوجود آمده را متوجه نمی‌شوم ولی این مسئله را بدانیم که «کمپ ایکس ری» به موضوع فیلم یک نگاه انسانی دارد و این برای من بسیار مهم بود من هیچگاه فیلم ضدارزش و ضد دینی را بازی نخواهم کرد و بازی در این نوع فیلم‌ها را توهین به آن آیین و مخاطبان آن می‌دانم.
 
همچنین مهدی معزی مدیر اجرایی اکران داخلی «کمپ ایکس ری» اظهار داشت: وقتی این پیشنهاد از طرف دوستان مطرح شد متوجه شدیم که با پروژه سختی روبه‌رو هستیم چون به غیر از نهاد فارابی هیچ سازمان دیگری موفق به اکران فیلم خارجی در سینماهای ایران نشده بود. از طرف دیگر چون پیمان معادی در این فیلم بازی کرده بود. همچنین این فیلم با سیاست‌های کشور ما همخوانی داشت. زمانی که با جنتی وزیر ارشاد و ایوبی رئیس سازمان سینمایی این موضوع را مطرح کردیم آن‌ها نظر مساعدی نسبت به نمایش این فیلم داشتند و ما کار را بعد از آن شروع کردیم. مسلما اگر وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی نمی‌خواستند این فیلم اکران نمی‌شد و در همین‌جا از این دو نفر تشکر می‌کنم.
 
پیمان معادی: هیچگاه فیلم ضد دین بازی نمی کنم
مدیر اجرایی اکران داخلی «کمپ ایکس ری» افزود: با این وجود ما از گردنه‌های فراوانی عبور کردیم و با مسائل مختلفی مواجه شدیم و اگر امروز ما شاهد اکران این فیلم هستیم این امر نتیجه زحمت دو ساله گروه بوده است.
 
همچنین وحید رونقی مدیر دوبلاژ در مورد کم و کیف کار گفت: این امر یک اتفاق نادر در سینمای ایران است و بعد از انقلاب این اولین اثری است که دوبله می‌شود و به نمایش درمی‌آید. ما برای دوبله این کار نزدیک به یک ماه کار مداوم انجام دادیم در حالی که دوبله یک فیلم معمولی یک تا سه روز بیشتر طول نمی‌کشد. از طرفی دوبله این اثر سخت و دشوار بود به دلیل اینکه باید طوری این عمل را انجام میدادیم که به فهم مردم نزدیک باشد.
 
وی همچین بیان کرد: «کمپ ایکس ری» دو مدیر دوبلاژ داشت که در کنار من امیر قاضی نیز حضور داشت و همچنین آرش محمدی این اثر را ترجمه کرد.
 
مدیر دوبلاژ فیلم افزود: دلیل اینکه عده‌ای با عدله نامشخص میخواهند فیلم را طور دیگری جلوه دهند نمی‌دانم.  
 
سپس امیر پوریا از رونقی مدیر دوبلاژ پرسید که به چه دلیل نگار جواهریان برای دوبله نقش مقابل معادی انتخاب شده است که رونقی گفت: ما دراین فیلم دو نقش اصلی داشتیم اولی پیمان معادی و دیگری خانم استوارت. پیمان معادی که جای نقش خود عمل دوبلاژ را انجام میداد اما برای استوارت باید شخصی با صدای متمایز انتخاب می‌شد که نگار جواهریان بهترین بود. وی به لحاظ تکنیکی بسیار کارآمد عمل کرد. جواهریان علاوه بر دوبله نقش استوارت را هم بازی می‌کند و این موضوع در اثرگذاری صدای او در این نقش بسیار مهم بود.
 
در انتهای این مراسم امیرپوریا از اینکه منتقدان این فیلم در این کنفرانس حضور پیدا نکردند ابراز تأسف کرد. این فیلم قرار است در گروه آزاد از هفته‌ آینده اکران عمومی داشته باشد. 

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    0 0
    یک هدف مهم این فیلم اینه که در ذهن مردم دنیا تصویری از رفتار آمریکایی ها با زندانیها در گوانتانامو بسازه. تصویری که اصلا واقعیت نداره. غذای خوب، ورزش، کتاب و ... البته این کار رو در لباس انتقاد به وضعیت اونجا انجام میده و چهارتا برخورد خشن توش گذاشته و دختره مثلا از وضعیت اونجا خسته میشه و برمیگرده. خیلی جالبه که در لباس انتقاد از چیزی در عمل وجهه چیزی را در ذهن مخاطب بالا میبرند. گوانتانامو واقعی کجا و اونچیزی که در فیلم به مخاطب باورانده میشود کجا.
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    0 0
    خیلی فیلم مسخره اییه من دیدمش
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    0 0
    درباره الی ضددین نبود جناب معادی؟
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    0 0
    تصویر دروغین از گوانتانامو.
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    0 0
    فیلم جدایی نادر از سیمین که در لایه های فیلم به اسلام توهین می کرد و حتی در یک قسمتش موقع دعوا به عنوان آهنگ پیش ضمینه صدای اذان رو پخش کرد نمونه ی نقض گفتارش هست
  • ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    0 0
    خخخخخخخخخخخ کله فیلمات ضد دینه
  • گیل مرد ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    0 0
    اگر هم دلت بخواهد جراتش رانداری الکی ادای روشنفکرهارادرنیارجوون
  • ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    همه سینمایی ها آب زیرکاه هستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس