کد خبر 525037
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶

در پی درگیری بین نیروهای پلیس تونس و شهروندان این کشور در شهر القصرین که در اعتراض به بحران بیکاری تظاهرات کرده بودند، ۲۴۶ نفر زخمی شدند.

به گزارش مشرق به نقل از الیوم السابع، مقامات تونسی روز سه شنبه در پی زخمی شدن 246 تن از شهروندان شهر "القصرین" که در اعتراض به بحران بیکاری تظاهرات کرده بودند، منع آمد و شد در این شهر برقرار کردند.

بحران در شهر القصرین تونس از شنبه گذشته در پی مرگ «رضا الیحیاوی» 28 ساله یکی از معترضان به بیکاری بر اثر برق گرفتی در نزدیکی مقر استانداری القصرین اتفاق افتاد آغاز شد.

در پی مرگ این جوان یکی از مقامات بلندپایه در القصرین از سمت خود برکنار شود و نخست وزیری تونس نیز خواستار تحقیق در این زمینه شد.

پیش از ظهر سه شنبه حدود 500 نفر به گفته خبرنگار خبرگزاری فرانسه و یک هزار نفر بنا به گفته یک مقام مسئول در وزارت کشور تونس در مقابل مقر استانداری القصرین تجمع کردند و فریاد می‌زدند که دستیابی به شغل حق ما است.

معترضان همچنین جاده اصلی را بستند و تهدید کردند در صورتی که خواسته های آنها در دستیابی به شغال محقق نشود، به صورت دسته جمعی خودکشی خواهند کرد.

«الشاذلی بوعلاق» استاندار القصرین به خبرگزاری فرانسه گفت که برخی از مجروحان که به بیمارستان منتقل شدند.

منطقه القصرین یکی از فقیرترین مناطق تونس است که از زمان انقلاب 2011 تاکنون بارها شاهد اعتراضات بوده است.

اعتراضات به بیکاری و فقر در این منطقه در برخی اوقات منجر به درگیری‌های شدید بین نیروهای پلیس و تظاهرات کنندگان شده است.

علی‌رغم اینکه بیکاری و فقر به میزان زیادی در آغاز انقلاب علیه نظام سابق تونس تاثیر داشته است، اما همچنان این پدیده در این کشور وجود دارد.

تونس در حالی وارد پنجمین سال انقلاب خود شده است که این کشور در سال گذشته میلادی شاهد چندین حادثه تروریستی خونین بود و از سوی دیگر بحران بیکاری در این کشور در سایه کشمکشهای سیاسی همچنان ادامه دارد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس