کد خبر 524988
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۹

نا آرامی های شهر قصرین تونس در اعتراض به بیکاری ادامه داشته و روز سه شنبه در این شهر مقررات منع آمد و شد برقرار شد.

به گزارش مشرق به نقل از الیوم السابع، نا آرامی های شهر شهر قصرین تونس به دلیل اعتراضات افراد بیکار همچنان ادامه دارد. در همین راستا وزارت کشور تونس روز سه شنبه از برقراری منع آمد و شد در شهر قصرین از ساعت ۶ شب تا ۵ صبح خبر داد.

اوضاع شهر قصرین از روز شنبه در پی کشته شدن جوان ۲۸ ساله ای با نام «رضا الیحیاوی» که در اعتراض به حذف نام خود از لیست استخدام در بخش دولتی از یک تیر برق در نزیکی مقر والی این شهر بالا رفته و براثر برق گرفتگی کشته شد ناآرام است.

در همین راستا معترضان بیکار روز سه شنبه در مقابل فرمانداری قصرین تظاهرات کردند که نیروهای امنیتی برای پراکنده کردن آنها از گاز اشک آور استفاده کردند که این امر به تشدید اعتراضات جوانان معترض منجر گردید. همچنین نیروهای امنیتی و نظامی به منظور حفاظت از تاسیسات عمومی در این مکان ها مستقر شدند. علاوه بر آن نیروهای ارتش تامین امنیت مقر فرمانداری را برعهده گرفتند.

معترضات با آتش زدن لاستیک خودروها راه اصلی این شهر را بسته و تهدید کردند در صورت عدم پاسخ مثبت به مطالباتشان در خصوص ایجاد شغل دست به خودکشی دسته جمعی خواهند زد.

از سوی دیگر «الشاذلی بوعلاق» فرماندار قصرین از انتقال ۱۴ معترض به بیمارستان که جراحات سطحی برداشته بودند خبر داد.

«محمد الناصر» رئیس مجلس نمایندگان تونس از عزیمت هیاتی ۷ نفره از نمایندگان پارلمان به شهر قصرین برای اطلاع از اوضاع این منطقه و بررسی وضعیت جوانان بیکار خبر داده بود. وی همچنین تاکید کرد که گزارشی را در خصوص اعتراضات قصرین به مجلس ارائه کرده و از «الحبیب الصید» نخست وزیر این کشور برای ارائه راهبرد فوری خود برای اشتغال جوانان بیکار دعوت خواهد کرد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس