انیمیشن «فهرست مقدس» که در خانه انیمیشن اوج ساخته شده، روایتگر یک داستان تاریخی برگرفته از قرآن است که ماجرای آن در شهر نجران کشور یمن(که این روزها در اختیار عربستان است) می‌گذرد و زمان آن به صد سال قبل از ظهور دین اسلام بازمی‌گردد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های یمنی - وهابی مدافع عربستان با خیالبافی درباره انیمیشنی ایرانی مدعی شدند: «فهرست مقدس» درباره اشغالگری ایران در یمن قبل از اسلام است و حال و گذشته را به هم متصل کرده است.

با انتشار نخستین تیزرهای فیلم انیمیشن «فهرست مقدس» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمدامین همدانی و با موضوعیت یمن، رسانه‌های متحد عربستان در این کشور به آن حمله کردند. دو سایت «اخبار الیمن» و «یمن 24» درباره این فیلم مدعی شدند: «فهرست مقدس» درباره اشغالگری ایران در یمن قبل از اسلام است و حال و گذشته را به هم متصل کرده است.

این دو رسانه یمنی با اشاره به داستان منتشر شده از آن در رسانه‌های ایرانی، نوشتند: ایران در دوران حکومت ساسانیان قبل از ظهور اسلام یمن را اشغال کرده بود و مسلمانان به رهبری خلیفه دوم ایران را فتح کردند.

بنابر این گزارش، این سخنان در حالی است که «فهرست مقدس» که در خانه انیمیشن اوج ساخته شده، روایتگر یک داستان تاریخی برگرفته از قرآن است که ماجرای آن در شهر نجران کشور یمن(که این روزها در اختیار عربستان است) می‌گذرد و زمان آن به صد سال قبل از ظهور دین اسلام بازمی‌گردد.

این انیمیشن سینمایی روایتی دراماتیک، رمانتیک و تراژیک دارد و داستان آن براساس سفر قهرمان فیلم با نام «هاران» شکل گرفته است.
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    0 0
    عجب انیمیشن قوی ساختند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس