کد خبر 525003
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹

پیشکسوت فوتبال ایران این روزها درگیر مشکلات مالی است، مشکلاتی که از مخارج زندگی گرفته تا تهیه جهیزیه دخترش.

به گزارش مشرق، همیشه از قدیم گفته‌اند؛ پهلوان زنده را عشق است و در عمل نیز این موضوع بارها ثابت شده است. تا کسی از میان‌مان نرود قدرش را نمی‌دانیم.

چند روز پیش رضا احدی، بازیکن اسبق استقلال دار فانی را پس از چند روز مبارزه با بیماری وداع گفت. شاید قبل از اینکه او دچار بیماری شود، چندان سراغی از او گرفته نمی‌شد، اما هنگامی که در بیمارستان بستری شد، تمام نگاه‌ها به او جلب شد.

هستند پهلوان‌ها و قهرمان‌های قدیمی زیادی که با مشکلات فراوان فراموش شده‌اند و شاید اگر خدایی ناکرده دچار بیماری شوند و مشکلی داشته باشند، سر زبان‌ها می‌افتند.

همین چند هفته پیش بود که شفقتیان بازیکن سابق پرسپولیس بود که وقتی به مشکلات مالی خورد و کسی به فریادش نرسید به ناچار لب‌های خود را دوخت.

علی اکبر استاد اسدی یکی از همین پیشکسوتان قدیمی است که بارها پیراهن تیم ملی ایران را پوشید و برای موفقیت ورزش کشورمان عرق ریخت، اما این روزها با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند. زمانی که او  با جان و دل و علاقه خاص بازی می‌کرد، خبری از پول‌های میلیاردی نبود؛ شاید روزی فکر این را نمی کردند که چنین سرنوشتی برایش رقم بخورد.

او قهرمانی دیروزی است که همچنان زنده است، او شاید چون بیمار نیست، کسی برای گرفتن عکس به کنارش نمی رود!

استاد اسدی، هنوز نفس می کشد، اما مشکلاتش فراوان است و به تنهایی قادر نیست مقابل مشکلات مالی زندگی قد علم کند.

شاید به خاطر روزهایی که میلیون ها ایرانی از شبکه های مختلف تلویزیونی بازی‌اش را در زمین مشاهده می کردند، حیا می کند و خیلی راحت قادر نیست که به کسی رو بزند تا بلکه گره‌ای از مشکلات باز شود.

خبرنگار تماسی تلفنی با استاد اسدی برقرار می کند و بازیکن سال های نه چندان دور تیم ملی با انتقاد از وضعیت برخی پیشکسوتان در این روزهای مدیریت ورزشی کشورمان می‌گوید: وضعیت آنها مشخص است؛ یکی زبان خود را دوخته، یکی در بیمارستان است، یکی مشکل مالی دارد و دیگری... متاسفانه شرایط همین است و کاری هم نمی‌توان کرد.

استاد اسدی، دفاع مستحکم دهه هفتاد تیم ملی در حال حاضر ساکن تبریز بوده و در شهرداری این شهر مشغول به کار است، اما مشکلات مالی دارد.

وی درباره مشکلات مالی‌ خودش می افزاید: توجهی به پیشکسوتان نمی‌شود و هرکسی هم چیزی می‌گوید تنها در حد حرف است؛ بارها از این صحبت‌ها شنیده‌ام، اما در عمل کاری صورت نمی‌گیرد.

استاد اسدی در مورد اینکه آیا به صندوق حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان مراجعه کرده‌اید یا خیر، گفت: بله، صندوقی وجود دارد و شنیده‌ام که ماهانه 300 هزار تومان به پیشکسوتان می‌دهد.من هم مانند بسیاری دیگر از پیشکسوتان فوتبال مشکل مالی دارم و چه کار می‌توانیم کنیم؟! البته در دوره جدید مدیریت صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان این موضوع را مطرح کرده‌ام‌ و به صندوق حمایت هم گفته‌ام. امیدوارم در این دوره مدیریت جدید در صندوق اتفاقات خوبی رخ دهد. هزینه‌ها بالا است و با حقوق یک میلیون و 200 هزار تومان که می‌گیریم در این شرایط نمی‌توان زندگی را چرخاند.

بازیکن اسبق ذوب‌آهن و تیم ملی دو فرزند دختر دارد که درباره آخرین وضعیتش برای مدیریت دو فرزندش می‌گوید: دو فرزند دختر دارم که دانشجو هستند و یکی از آنها نیز عقد کرده است. تهیه جهیزیه مشکلات خاص خود را دارد و برای تهیه آن باید چندین میلیون هزینه کنیم. سختی کار ما این است که در شهرستان زندگی می‌کنیم و اگر در پایتخت بود، می‌شد به نوعی از پس مخارج زندگی برآمد.

نکته‌ای که وجود دارد اینکه وضعیت امثال استادی اسدی را شاید ده‌ها پیشکسوت دیگر هم داشته باشند. پیشکسوتانی که در گوشه و کنار همین کشور صبح را شب و شب را به امید روزی که بیشتر مورد توجه قرار بگیرند، به صبح می‌رسانند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد یعقوب پور ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    0 0
    عجب... ماه فکر میکردیم هر کس بره تیم ملی دیگه وضعش توپه.
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    0 0
    مگر بناست تا اخر عمرش تامین شود توسط مردم ؟
  • ایثارگره فوتبالدوس ساکن تهران و وطنپرست ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    0 0
    واقعا متاسف شدم یک راه حل ساده اینس که ایشون برن پیرهن تیم ملی یمن یا سوریه رو به تن کنن شاید مورد الطاف میلیونی یا میلیاردی قرار گرفتند..!استاد اسدی واقعا اسطوره محکم دفاعی تیم ملی بودن و چقدر هم مایه شادی طرفداران و عموم مردم بودش حیف واقعا حیف...اکبر افتخاری کجاس ازونم بنویسین..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس