کد خبر 52486
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۲

اگر برنامه نود بخواهد به همین رویه خود ادامه دهد بزودی باید منتظر دخالت های فردوسی پور در مسائلی همچون طرح برخورد نیروی انتظامی با بدحجاب ها، حمایت از جریان انحرافی، انرژی هسته ای ، سهمیه نفت اوپک، ریشه های قیام مختار، علت انفجار پالایشگاه آبادان، نحوه توزیع یارانه ها و ... باشیم!

به گزارش وبلاگستان مشرق، ارسلان ظاهری بیرگانی در مطلب اخیر وبلاگ "سنگر باقیمانده" نوشت: بعضی براین باورند تنها برنامه ای در صدا و سیما که به طور تخصصی و بدون سانسور به یکی از مسایل کشور یعنی فوتبال می پردازد برنامه نود عادل فردوسی پور است!
عده ای دیگر می گویند این برنامه " زنده است به حاشیه" و گاهی که حاشیه ای در فوتبال نیست فردوسی پور خوب می داند که چگونه حاشیه بسازد. آنها معتقدند که همراه‌داشتن حداکثری تماشاچی دائمی، در اختیار داشتن طولانی‌ترین زمان پخش، مشارکت‌دادن بیشترین شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در اجرای برنامه، مستظهر بودن به عالی‌ترین درجات حمایت سازمانی، بهره برداری از بازترین آنتن زنده ، گره خوردن به یکی از پر اتفاق‌ترین و حاشیه دارترین پدیده های اجتماعی یعنی فوتبال موجب گردیده است تا برنامه نود از قالب یک برنامه ورزشی فراتر رود.
همچنین می گویند در دهه‌ای که نود روی آنتن سیمای جمهوری اسلامی ایران بود نه تنها فوتبال ایران، پیشرفت چندانی نکرد و هر هفته نسبت به قبل دچار عقبگرد شد؛ بلکه این برنامه تبدیل به سنگری کارآمد برای زیر سوال بردن ارزشها، اخلاقیات، خط قرمزهای نظام جمهوری اسلامی ایران و ... شده است و در بیان مصادیق این موضوع هم ورود به مباحثی چون عملکرد دولت و مجلس، پارازیت ماهواره‌ها، رسمیت دادن تلویحی به "روز ولنتاین" و قبح زدایی از این مناسبت انحرافی، تبلیغ فیلم سینمایی "جدایی نادر از سیمین"، تمسخر فیلم "اخراجیها"، تمسخر تعطیلات اعلامی توسط دولت، مسئله دوپینگ در وزنه‌برداری، انتخابات آینده شوراها و مجلس شورای اسلامی، سفر استانی رییس جمهور به اردبیل ، برگزاری مراسم ختم و عزاداری در شب میلاد حضرت زهرا (س) و... را عنوان می کنند.
آنها همچنین متعجب اند که چگونه برای قربانیان فاجعه ژاپن در استادیوم آزادی ادای احترام می شود ولی سخنی از غیرت جوانان ایرانی که برای حمایت از مظلومان بحرین در استادیوم‌ها حاضر شدند در رسانه ملی و برنامه90 گفته نمی‌شود و شگفت زده‌اند که مجریان سیمای جمهوری اسلامی ایران در سخن گفتن از آمال و علایق غربزده شان آزادند ولی آرمان ها و شعائر انقلابی در غربت و انزوا به سر می برند.
نگارنده معتقد است : در اینکه نود برنامه ای پرطرفدار و جوان پسند است و این توانایی را دارد تا در ساعاتی پربیننده مردم را از تماشای ماهواره ها به خود جذب کند شکی نیست، لذا فرصتی است که باید بعنوان یک سوپاپ اطمینان از آن استفاده کرد. اما آیا عادل فردوسی پور که خود مدام بر "عدم دخالت سیاسیون در فوتبال" اصرار دارد، می تواند در سایه تساهل و چراغ سبزهای مکرر مسئولان صدا و سیما و شبکه سوم، همچنان با عبور از خط قرمزهای اخلاقی و شرعی و نشان دادن صحنه‌های نامتعارف و ورود به مسائل سیاسی ، با زیرکی آراء و افکار خاص غیرفوتبالی خود را در پوشش مسائل فوتبالی به افکار عمومی تلقین کند؟
شاید عدم تحقق وعده مهندس ضرغامی در راه اندازی یک برنامه نود سیاسی (بعد از تعطیلی برنامه وحیدیامین پور) ، فردوسی پور را به این فکر انداخته تا خلاء موجود را پر کند! به تعبیر دیگر "آنقدر نود سیاسی نیامد تا نود سیاسی شد!"
به همین خاطر است که در کنار خیل دوستداران این برنامه، طیف قابل توجهی از منتقدان نیز شکل گرفته اند که در خصوص هیچکدام از برنامه های تلویزیون مشابهی برای آن یافت نمی شود. در پایان باید گفت اگر برنامه نود بخواهد به همین رویه خود ادامه دهد بزودی باید منتظر گوشه و کنایه ها و دخالت های فردوسی پور در مسائل و موضوعات متنوعی همچون طرح برخورد نیروی انتظامی با بدحجاب ها، حمایت از جریان انحرافی، انرژی هسته ای ، سهمیه نفت اوپک، ریشه های قیام مختار، علت انفجار پالایشگاه آبادان، نحوه توزیع یارانه ها و ... باشیم!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
    1 0
    نود سنگر باقیمانده نیست که بخواهید فتح کنید برنامه ای ورزشی است و سیاسی هم نشده ولی سیاسیون در ورزش دخالت و بهره برداری می کنند باید افشا کند
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
    0 0
    سلام این ازجمله کارهای سیاسی ضرغامی برای انتخاباتش توی ریاست جمهوری هست اگه بری توی دل کارمندان صداوسیما می فهمی همه رفتار ضرغامی انتخاباتی هست
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
    0 0
    در برخورد با مسائل دنیای اطراف از روش کبک استفاده نکیند .روش خوبی نیست.
  • برنده ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
    0 0
    بارها گفتم بازم میگم - تقصیر خودمونه اینقدر این ناعادل رو تحویل گرفتیم. نتیجه اش این شده که زبون درازی میکنه
  • وحيد بسيجي ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
    0 0
    برنامه نود زماني كه شروع شد يك برنامه كارشناسي بود وبعد از كسب مقداري محبوبيت نزد جوانان تبديل شد به برنامه حاشيه اي و زير سوال بردن داورها و فوتباليست ها ومربيان وامروز تبديل شده به برنامه سياسي و زير سوال بردن افراد سياسي اين برنامه با يه برنامه ريزي قوي وارد صدا و سيما شده ومعلوم نيست تا كجا پيش بره
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
    0 0
    خدائیش تحلیل قشنگی بود..حال کردم
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
    0 0
    جانا سخن از زبان ما می گویی در همان شب مذکور تعریف جدیدی از اسطوره را یاد گرفتیم. در میان این همه شهید آیا یک چهره ورزشی - هر چند بسیار موفق - می تواند اسطوره باشد ؟
  • ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
    0 0
    این که "پربيننده ترين برنامه فارسي زبان نود است"یک ادعای بی مبناست است . بسیاری از سریالهای متوسط صداوسیما بیننده بیشتری نسبت به نود دارند. اما نمیشود منکر مخاطب زیاد این برنامه شد که البته در متن هم چنین ادعایی نشده و دلیل آن هم به روشنی بیان شده است. اما آیا مخاطب زیاد یک برنامه دلیلی بر عملکرد صحیح آن برنامه است؟! همین که برنامه ای مخاطب نسبتا زیادی دارد می توان به ضرس قاطع ادعا کرد که دستاندرکاران آن "عادل" هستند؟ مسلما نه! چه شما خوشتان بيايد و چه نيايد.
  • میلاد ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
    0 0
    اثر چندانی از حرف اکثریت جامعه در رسانه ملی نیست اما معتقدتر به آن هستیم که حرف اکثریت جامعه تمسخر و نفاق افکنی ها و کنایه های فردوسی پور نیست بلکه فردوسی پور روزی خور بی کفایتی مدیران صدا و سیما است.
  • خانم د ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
    0 0
    واقعا جالبه كه شما فكر مي كنيد نظام به يك سوپاپ اطمينان "نياز" داره.....برادر عزيز فتنه ها رو كه خوابوندن،سرانه فتنه رو هم زنداني كردن،حماسه ي9 دي هم كه رقم خورد و به حول قوه ي الهي به جز يه چهار پنج تا خس و خاشاك و برانداز كه ان شالله سربازان گمنام امام زمان به زودي زحمت اونها رو هم مي كشند مخالفي وجود نداره،همه چيز هم آرومه برادر من شما الان داري با اين حرفت اقدام عليه امنيت ملي نظام مقدس جمهوري اسلامي مي كني متوجه هستي؟!!!!!
  • م ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
    0 0
    سلام علیکم چرا بعد از اینکه آقای فردوسی پور تصاویر مربوط به دعوای بسیجیان و پلیس را نشان نداد علیه او جبهه گرفته اید؟ لطفا انکار نکنید!!!!!!!!!!!!!
  • شاهرخ مهرمنش ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
    0 0
    اقای فردوسی پورفقط باحاشیه های فوتبال کار دارد.که چطور یک سرمربی رابه جون یک مدیرعامل بیاندازد ومردم راتاسه بامدادجلو گیرنده هاخواب الود نگهه دارد..اواصلا درموردکارهای تاکتیکی فوتبال هیچگونه برنامه ای نداشته ونداردوهمیشه بیراه رفته واصولا برای فصل حدیدفوتبال ازیک نفردیگربرای برنامه نود استفاده کرد.
  • ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
    0 0
    تا زمانی که تو همچین جوامع به هم ریخته و جهان سومی واسه توپ پرت کن و هفتیر کش و لنگ بنداز و دمبل زن،دست و هورا بکشن،هیچ آدم خبره ای جایگاه خودشو نداشته باشه کار به همچین جایی می رسه که ...باید نظریه ی تاریخی سیاسی بده و عادل ... تئوری پردازی......
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    0 0
    دوست عزیز مشکل ما فردوسی پور نیست. مشکل غلظت بالای دروغ در جامعه است و ناراحتی شما نشان دادن زشتی های جامعه است. چرا تصریح نمیکنید که واقعیتها گفته میشه ولی ناراحتید که اون چیزی که شما میخواهید گفته نمیشه!
  • ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    0 0
    نگارنده این پست دچار یه نوع پارانویا هست. من شک ندارم. این خزعبلات چیه؟ شما تا حالا فوتبال دیدی 90 دقیقه ؟ آخه چرا فکر می کنی در مورد همه چیز باید نوشتو ننویس عزیزم. دلت شکسته به مبتذل ترینو سخیف ترین فیلم تاریخ سینما بعد از انقلاب تمسخر شده ؟ شما مشکلتون عدالت عادل فردوسی پوره که نمی تونید تحملش کنید. آقا یامین پور هم چند وقت دیگه نماینده مجلس می شه نگرانش نباشید...
  • ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    0 0
    مثلا از یامین پور حمایت کنیم شما مشکلت حل می شه ؟ عادل صادق ترین برنامه ساز کل صدا و سیماست. هیچ شکی نیست.
  • ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
    0 0
    ممنون. تحلیل عالی بود. نود خیلی جاها پاشو از گلیمش دراز تر می کنه. تنها لطفش در حق فوتبال دامن زدن به تب فوتبال تو کشوره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس