حجت‌الاسلام ابوترابی در مراسم بزرگداشت شهدای فیلم و سینما، گفت: نیازمند هنرمندانی هستیم که دغدغه اصلاح جامعه را داشته باشند و در مسیر ارتقای سطح سلامت جامعه قدم بردارند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، حجت‌الاسلام سید حسن ابوترابی نایب رئیس مجلس با بیان این که این 2000 شهید به قله‌های رفیع اسلام دست پیدا کردند، گفت: این شهدا گام بلندی برای فهم آموزه‌های دین برداشتند، در تبیین معنای واقعی هنرمند اهل نظر دیدگاههای متفاوتی مطرح کردند. شهید آوینی سید شهیدان اهل قلم در تعریف انسان هنرمند در تراز قرآن و آموزه‌های حیات بخش دین می‌گوید هنرمند انسانی است که در درجه اول در مسیر فطرت برای فهم آموزه‌های دین قدم برداشته و این انسان خود را به معارف اهل بیت آراسته می‌کند.

وی با اشاره به این که بالاترین هنر برای انسان این است که می‌تواند معارف دین را بفهمد و به آن آراسته شود، توضیح داد: دومین ویژگی انسان هنرمند آن است که آنچه را که به آن آراسته شده بیان کند و در معرض دید عموم برای انتقال آموزه‌های انسان‌ساز قرار دهد. بهترین انسان از نگاه قرآن همان شهید آوینی است چرا که با فهم صحیح معارف دین توانست به این مرتبه برسد. این انسان در راه ارائه مستقیم برای رسیدن به کمال انسانی است و این قدرت بیان را در سایه عمل صالح که ثمره آن معرفت، علم و ایمان است، به دست می‌آید.

نایب رئیس مجلس افزود: آثاری که هنرمند توانا خلق می‌کند از بالاترین استدلال معرفتی برخوردار است و این اثر، تاثیرگذار و انسان‌ساز است. شهدای عالیقدر هنرمند ما قدم‌های بلند، مطمئن و ماندگاری برداشتند و این در سایه معرفت دینی و ایمان به خدا به دست می‌آید که این حرکت را تداوم بخشیدند،‌ همان ایمانی که لازمه دستیابی به شهادت است، منبع خلق آثار هنری است.

حجت‌الاسلام ابوترابی در خصوص کنگره 2000 شهید هنرمند، یادآور شد: یکی از برکات اقدامات و کنگره‌ها آشنایی با چهره‌های ماندگار عرصه هنر در مسیر آراسته‌ شدن به خصایص شهدا است و ما باید در این مسیر قدم برداریم.

وی درباره مهمترین وظیفه هنرمند، توضیح داد: مهمترین وظیفه ما و هر هنرمند هوشمند و خدوم این است که در مسیر تربیت و آراستگی ایمان و عمل صالح قدم بردارد.

نایب رئیس مجلس با بیان این که شهید مرتضی آوینی به معنای واقعی اصلاح شده بود، اظهار کرد: مگر می‌شود انسان اصلاح نشود و طالب شهادت باشد؟... اصلاح در سایه ایمان و عمل صالح به وجود می‌آید و یک هنرمند هوشمند و کارآمد که برای اصلاح خود تلاش می‌کند، این ظرفیت را در خدمت جامعه می‌گذارد.

حجت‌الاسلام ابوترابی در پایان سخنان خود گفت: هنرمندان شهید ما مصلح هستند و دغدغه‌ آنان در زمینه اصلاح و تکامل باعث ادامه راهشان شد، نیازمند هنرمندان و کارگردانانی هستیم که دغدغه‌ اصلاح جامعه را داشته باشند و در مسیر ارتقاء سطح سلامت جامعه قدم بردارند. این انسان‌ها ادامه دهنده راه انبیا هستند.

در ادامه این مراسم  از 6 هنرمند به نام‌های پیمان بزرگ‌زاده، فیلمنامه نویس و بازیگر؛ منوچهر کریمی موید، فیلم‌بردار؛ محمدعلی شاهمرادی، پاسدار بازیگر؛ حسن هادی، اولین مستند ساز شهید روایت فتح؛ احمد آریایی، خبرنگار مرکز اهواز؛ مهدی فلاحت‌پور، فیلمبردار تقدیر شد.

همچنین از مجموعه 50 قسمتی قرارگاه بی‌قرار محصول بسیج سازمان صدا و سیما درباره نقش صدا و سیما در هشت سال دفاع مقدس رونمایی شد. 50 درصد از پژوهش‌، نگارش و بخشی از تولید فیلم انجام شده و سال 95 روی آنتن می‌رود.

بر اساس این گزارش خانواده‌های شهیدان، بزرگ‌زاده، فلاحت‌پور و... هم از هنرمندان  محمد حسین مهدویان کارگردان آخرین روزهای زمستان، سید حسن حسینی خبرنگار صدا و سیما که در سوریه جانباز شد، محمد داوودی، فیلمبردار ، فرج‌الله سلحشور، ابراهیم حاتمی کیا و نرگس آبیار تقدیر کردند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس