وقتی در اینترنت جستجو کردم و رشادت‌ها و زحمت‌هایی که سردارانی همچون شهید حسین همدانی برای حفظ کشور کشیده‌اند را خواندم، علاقه‌ام بیشتر شد. به تصویر کشیدن این چهره‌های بزرگ، سعادت می‌خواست که قسمت من هم شد.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - چندی پیش، تصویری از نقاشی چهره سردار شهید حاج حسین همدانی در فضای مجازی منتشر شد که بسیار زیبا و هنرمندانه نقاشی شده بود. به این بهانه با «زینت صابری» نقاش این اثر که متولد سال 67 بوده و کاردانی علوم تربیتی دارد گفتگویی ترتیب دادیم. این هنرمند اهل قوچان در فضای مجازی پاسخ سئوالات ما را داد که حاصلش پیش روی شماست.

* کمی از سوابق هنری‌تان برایمان بگویید.

من از بچگی به هنر علاقه‌مند بودم و کارهای هنری انجام می‌دادم اما بصورت حرفه‌ای زیر نظر استاد منوچهر اسپهبدی طراحی را آموختم و بقیه تکنیک‌ها را خودم با تمرین و تلاش به دست آوردم.

تا به حال دو نمایشگاه انفرادی داشته‌ام و در دو نمایشگاه گروهی شرکت کرده‌ام. به تازگی هم در ورکشاپ «فاجعه منا» شرکت کردم.

کشیدن نقاشی از شهدا، سعادت می‌خواهد

*چه شد که تصمیم گرفتید تصویر شهید همدانی را نقاشی کنید؟

من عکس شهید همدانی را بطور اتفاقی در اینستاگرام دیدم. در این عکس پیکر شهید همدانی داخل تابوت بود و واقعاً نمیدانم احساسم را چطوری بگویم که در آن لحظه خیلی ناراحت شدم؛ این در صورتی بود که من هیچ شناختی نسبت به ایشان نداشتم و تا چند روز تصویر ایشان جلوی چشمم بود. به همین خاطر تصمیم گرفتم عکسشان را بکشم. وقتی در اینترنت جستجو کردم و رشادت‌ها و زحمت‌هایی که سردارانی همچون شهید حسین همدانی برای حفظ کشور کشیده‌اند را خواندم، علاقه‌ام بیشتر شد. به تصویر کشیدن این چهره‌های بزرگ، سعادت می‌خواست که قسمت من هم شد.

کشیدن نقاشی از شهدا، سعادت می‌خواهد

*برای شهدای دیگری هم نقاشی کشیده‌اید؟

فعلاً به جز سردار همدانی عکس شهید دیگری را نکشیده‌ام، اما در نظر دارم عکس شهیدان را بکشم و نمایشگاه بعدی من از چهره شهیدان کشورم باشد؛ البته اگر سعادت این کار با من باشد، برای این کار هم اقدام کرده‌ام.

کشیدن نقاشی از شهدا، سعادت می‌خواهد

* نقش هنر نقاشی در رساندن پیام‌های اخلاقی از جمله پیام‌های قهرمانانی مثل شهدا را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

هنر نقاشی خیلی گسترده است، با این هنر می‌شود هر مطلب یا منظوری را به ساده‌ترین شکل به مخاطب انتقال ارائه داد.

* در پایان اگر سخنی باقیمانده؛ بفرمایید...

اگر با من همکاری شده و عکس‌های باکیفیتی از شهدا در اختیارم قرار بگیرد، بسیار خوشحال خواهم شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    6 0
    صلوات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس