کد خبر 524759
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷

نویسنده کتاب شهریارپژوهی از توجه به منظومه "حیدربابایه سلام" استاد شهریار در دانشگاه میشیگان آمریکا خبر داد.

«حیدربابا»ی شهریار در دانشگاه میشیگانبه گزارش مشرق، علیرضا نائبی اظهار کرد: حیدربابای شهریار به‌عنوان یک اثر فولکلوریک مهم جهان در دانشگاه‌ میشیگان بررسی می‌شود. کسانی که می‌خواهند اطلاعاتی در این‌باره به‌دست آورند، می‌توانند با مراجعه به سایت دانشگاه میشیگان آمریکا اطلاعات لازم را در این خصوص کسب کنند.

او در عین حال، افزود: با توجه به این‌که تحقیقات بنده در مدت 10 سال زیر نظر انجمن علمی استادان زبان و ادبیات فارسی ایران انجام گرفته، به این نتیجه رسیده‌ایم که جایگاه استاد شهریار در دانشگاه تبریز و آمار پایان‌نامه‌های نوشته‌ شده در این دانشگاه در رده آخر دانشگاه‌های کشور قرار دارد.

نائبی اظهار کرد: در جایی که سایت دانشگاه تبریز حتی در صفحه‌های فرعی و جانبی خود هیچ اقدامی درباره استاد شهریار انجام نمی‌دهد، چه انتظاری از دیگر دانشگاه‌های کشور می‌توان داشت؟

نویسنده کتاب «شهریارپژوهی» گفت: من تحقیقات خود را در دانشگاه تربیت مدرس به صورت گسترده و بنیادین درباره شهریار آغاز کرده‌ام و با مطالعه 47 هزار صفحه کتاب، رساله، پایان‌نامه، مصاحبه و مقاله بعد از آسیب‌شناسی، در 27 شهریور سال جاری در همایش جهانی شهریار که در دانشگاه تبریز برگزار شد، به‌عنوان شهریارپژوه برگزیده شدم و از کتاب بنده رونمایی شد. همچنین کتاب شهریارشناسی من در مهرماه سال 94 به عنوان جامع‌ترین تحقیق شهریارپژوهی در کشور ترکیه معرفی و رونمایی شد.


منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس