کد خبر 524677
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹

استاندار دیرالزور با تاکید بر اینکه ارتش و مبارزان دواطلب سوری در حال خارج کردن بقایای تروریست‌ها از اطراف روستای بغیلیه هستند، تاکید کرد: سازمان‌های بشردوستانه بین‌المللی باید دست از معیارهای دوگانه خود در تعامل با پرونده سوریه بردارند.

به گزارش مشرق، «محمد قدور عینیه» استاندار دیرالزور سوریه با تاکید بر اینکه نیروهای ارتش سوریه روستای البغیلیه را به طور کامل از تصرف تروریست‌های داعش آزاد کردند، گفت: برخی نقاط اندکی در اطراف روستاست که عناصر داعش در آنجا سنگر گرفته‌اند، اما با سلاح مناسب با آنها برخورد خواهد شد.

وی افزود: منطقه «مستودعات عیاش» در شمال غرب دیرالزور که شاهد نفوذ باندهای داعشی بود به سیطره ارتش درآمده است و تا ساعات آتی همه عملیات‌های نظامی در مناطق داغی که طی 24 ساعت گذشته شاهد حملات تروریست‌ها بوده است، یکسره می‌شود.

عینیه با اشاره به اینکه بیشتر قربانیان حمله شنبه گذشته داعش به روستای البغیلیه را غیرنظامیان به خصوص زنان و کودکان شامل می‌شوند، گفت: بخش اعظم این قربانیان به دلیل حضور یکی از نزدیکانشان در یگان نیروهای داوطلب مردمی کشته شدند.

استاندار دیرالزور با تایید ربوده شدن قریب به 400 تن از اهالی روستای بغیلیه توسط داعش که بیش تر آنها زن و کودک هستند، گفت: این افراد به شهرک معدان واقع در جاده مواصلاتی دیر الزور به رقه منتقل شدند.

عینیه با اشاره به اینکه کمک‌های غذایی که نیروی هوایی روسیه با هواپیما برای دیر الزور فرستاده است برای 3 هزار خانوار کفایت می‌کند، گفت: قرار بود هواپیماهای روسی نوبت دوم از کمک‌ها را برای ما بفرستند که عملیات نظامی مانع شده اما انتظار می‌رود طی روزهای آتی این مهم انجام شود.

وی افزود: حدود پانصد سبد غذایی هلال احمر سوریه نیز که قرار بود به فرودگاه دیرالزور برسد به دلیل حملات داعش به فرودگاه قامشلی برده شده اما به زودی با تامین امنیت مناطق نفوذی داعش کمک رسانی‌ها از سر گرفته می‌شود.

استاندار دیرالزور با تاکید بر اینکه هیچ کدام از نهادهای انسانی بین المللی طی 2 سال اخیر به مناطق تحت محاصره در استان دیرالزور کمکی نکرده‌اند، گفت: این نهادها ادعا می‌کنند دولت سوریه مانع انتقال کمک‌ها به دیرالزور است در حالی که درهای فرودگاه دیرالزور و همچنین آسمان این منطقه برای آنهایی که مایل به کمک‌رسانی به مناطق در محاصره داعش در این استان هستند، باز است.

عینیه گفت: طرف‌های دولتی در دیر الزور با امکانات خود برای تامین مایحتاج شهروندان آن تلاش می‌کنند، اما این نهادهای بشردوستانه بین المللی هستند که باید دست از معیارهای دوگانه خود در تعامل با پرونده سوریه حداقل در بعد انسانی آن بردارند.

استاندار دیرالزور با تاکید بر اینکه همه باید بدانند که تروریسم داعش محدود به سوریه نخواهد بود، گفت: شواهد آشکارا این حقیقت را ثابت می‌کند، آنهایی که از جنایات وحشیانه داعش در هر جایی متاثر نمی‌شوند باید آماده شوند که دیر یا زود سگ ولگرد داعش پاچه آنها را هم خواهد گرفت، چون داعش تروریسم بین‌المللی است که باید همه کشورها به طور جدی و صادقانه با آن مبارزه کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس