کد خبر 524478
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۸

وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در مصاحبه‌ای گفت که عربستان سعودی نمی‌تواند برای موازنه قدرت با ایران، سلاح اتمی خریداری کند.

به گزارش مشرق، جان کری، وزیر خارجه آمریکا، روز دوشنبه برخی تحلیل‌ها درباره احتمال اقدام عربستان برای خرید بمب اتمی بعد از اجرایی شدن توافق هسته‌ای ایران را رد کرد.

«جان کری»، در گفت‌وگو با «ولف بلیتزر»، مجری شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: «شما نمی‌توانید بمب اتمی بخرید و بعد آن را منتقل کنید.»

تنش‌ها در روابط ایران و عربستان، بعد از اقدام رژیم آل سعود در اعدام آیت‌الله «نمر باقر النمر»، رهبر شیعیان عربستان، نسبت به گذشته افزایش یافته است.

مجری سی‌آن‌ان خاطرنشان کرد که عربستان با توجه به تمکن مالی می‌تواند سلاح هسته‌ای خریداری کند.

جان کری، در مخالفت با اظهارات «بلیتزر» گفت: «(برای انجام این کار) هر نوع پیامدی متحمل است. منظورم این است که این کار معانی زیادی دارد. و به نظرم عربستان سعودی هم می‌داند که این کار آنها را امن‌تر نخواهد کرد و آسان هم نخواهد بود، چون همان مسائلی که برای ایران پیش آمد، برای آنها هم با توجه به NPT، بازرسی‌ها و غیره پیش خواهد آمد.»

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران و فدریکا موگرینی، بامداد یکشنبه (۲۷ دی‌ماه) در بیانیه‌ای اعلام کردند روز اجرای برجام فرا رسیده است.

بیانیه ظریف و موگرینی ساعتی بعد از آن قرائت شد که یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با انتشار گزارشی پایبندی ایران به تمام تعهداتش در برجام را تأیید کرده بود.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    لعنت بر شيطان...
  • مهدي ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    فقط يك كلمه آل سقوط به سقوط وهلاكت به حول و قوه الهي نزديك گشته اي بگذار خيلي خيلي سخت جان ندهي هر چندبعيد ميدانم بعد اين همه خونريزي بيگناهان و حتك حرمتها و فسادها و جهاد نكاحها براي عياشي سران و جير خورانت و فسادها در سوري و عراقي و يمني و غيره راحت خداوند جانت را بگيرد
  • امیین ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    وقتی پاکستان داره به عربستانم میفروشه ، ولی ارزش بمب اتم به قدرت بازدارندگیشه ، وقتی بخوای قایمش کنی به چه درد میخوره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس