چرا وزارت خارجه کشورمان و سخنگوی محترم آن به جای اعتراض علیه نقض عهد و پیمان‌شکنی آمریکا، در پی توجیه اقدام خصمانه حریف هستند؟

شریعتمداری :شما وکیل ما هستید یا وکیل آنها؟!به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری طی یادداشتی در کیهان و در نقد مصاحبه مطبوعاتی سخنگوی وزارت خارجه نوشت: یادش به خیر «آقای علی بمان ‌الیاسی» آن روزها یک طلبه جوان و پرشور یزدی بود که همراه با دو طلبه دیگر، آقایان جعفری و مشیری به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» از سوی ساواک بازداشت شده و به چند سال زندان محکوم شده بودند. در دادگاه نظامی رژیم طاغوت وقتی وکیل تسخیری آنان - که از سوی دادستانی ارتش انتخاب می‌شد! - ظاهرا برای دفاع از این سه طلبه جوان پشت تریبون رفت، تمام اتهامات ساواک به آنان را تکرار و تایید کرد! و در پایان به روال جاری وکلای نظامی، «از پیشگاه اعلیحضرت همایونی»! برای آنها تقاضای عفو کرد. در این هنگام آقای علی بمان ‌الیاسی از جا برخاست و با لهجه شیرین یزدی خطاب به وکیل تسخیری گفت؛ «تو‌وکیل‌مائی یا وکیل اونا»؟!
دیروز برادر عزیزمان آقای حسین جابرانصاری در نشست خبری خود با خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران، گفت؛ «در بیانیه‌ای که در ابتدای جلسه قرائت کردم- بیانیه وزارت خارجه کشورمان- صراحتا در مورد این تحریم‌ها توضیح دادم و در واقع این تحریم‌ها به فهرست تحریم‌های قبلی علیه ایران افزوده شده است و استفاده از لفظ «تحریم جدید» از دقت کافی برخوردار نیست»!
سخنگوی محترم وزارت خارجه کشورمان توضیح نداد در حالی که تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران، در فهرست تحریم‌های قبلی وجود نداشته است- که نداشته است و تازه وضع شده است- چرا می‌فرمایند این تحریم‌ها جدید نیست؟! و آیا ادعای ایشان که می‌گویند «در واقع این تحریم‌ها به فهرست‌ تحریم‌های قبلی علیه ایران افزوده شده است»! به وضوح حکایت از آن ندارد که «این تحریم‌ها» جدید است؟! می‌فرمایند «این تحریم‌ها به فهرست تحریم‌های قبلی علیه ایران افزوده شده است» که باید گفت؛ هر تحریم جدیدی به تحریم‌های قبلی افزوده می‌شود و اگرجدید نبود که به قبلی‌ها افزوده نمی‌شد!  بنابراین جناب ایشان با چه توضیح و تعبیری اعلام فرموده‌اند «استفاده از لفظ تحریم‌ جدید از دقت کافی برخوردار نیست»؟!
بیانیه وزارت امور خارجه کشورمان نیز که آقای جابر انصاری به آن اشاره می‌کنند، خالی از خدشه نیست. این بیانیه، برجام را نشانه «تعظیم آمریکا»! در برابر اراده و خواست مردم ایران معرفی کرده و تحریم اخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران را «امتیازدهی آمریکا» به کانون‌های قدرت و نفوذ زیاده‌خواه داخلی و خارجی این کشور، دانسته است! که درباره بی‌پایه و ‌اساس بودن این دیدگاه اگرچه گفتنی‌های مستند فراوانی هست ولی از آنجا که پیش از این بارها به آن پرداخته‌ایم در وجیزه مختصر پیش روی نیازی به تکرار آنهمه گفتنی‌های مستند نمی‌بینیم و فقط باید گفت؛ تحریم‌های جدید به هر علت و با هر انگیزه‌ای وضع شده باشد، «تحریم جدید» است و با برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل در تناقض بوده و نقض آشکار توافقنامه مورد اشاره تلقی می‌شود.
قرار این بود و با صراحت به تیم محترم مذاکره‌کننده کشورمان ابلاغ شده بود که «در سراسر دوره 8 ساله، وضع هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه‌ای توسط هر یک از کشورهای طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد».
و اما، سخن در این نوشته مختصر آن که؛ وقتی مقامات آمریکایی کمترین ارزشی برای تعهدات خود قائل نیستند و از یکسو با وضع تحریم جدید برجام را نقض می‌کنند و از سوی دیگر به رجزخوانی‌های همیشگی - بخوانید دون‌کیشوت‌مآبانه- خود علیه موجودیت جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهند، چرا وزارت خارجه کشورمان و سخنگوی محترم آن به جای اعتراض علیه نقض عهد و پیمان‌شکنی آمریکا، در پی توجیه اقدام خصمانه حریف هستند؟ و به قول طلبه جوان آن روزها، آقای «علی بمان ‌الیاسی»، «شما وکیل ما هستید یا وکیل آنها»؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • مهماندار هواپیما ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    حاج حسین اقای سخنگو هم دنبال سفیر شدن است
  • ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    مارادونا رو ول کن غضنفرو بچسب!
  • ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    حاجی ارزونی آیا شما وامثالهم صد ساله دیگه می تونستید حتی یکی از قطعنامه ها رو بردارید فقط وفقط حرف می زنید وجاسوس کشف می کنید وووووو ررررررررر
  • ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    خب اگه این جوری باشه که کل ملت رو دونه دونه اضافه میکنن به لیست و میگن همون قبلیه و تحریم جدید نیست، حتی اگه این توجیه رو هم قبول کنیم نشانه ضعف مذاکره کننده ها است که همچین معبری رو براشون باز گذاشتن، آقایون که تهدید کردن پاسخ میدن و از طرفی میگن حق با اوناست، پس دیگه پاسخ چی رو میخان بدن؟ این وسط کی باید پاسخگوی این وضعیت باشه؟؟
  • ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    حاج حسین از ماست که بر ماست سران لشگرهای امام حسن مجتبی علیه السلام را معاویه علیه العنه با پول و مقام خرید
  • حسین ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    اینکه امریکا دنبال خدشه دار کردن غرور ملی ایرانیه یه طرف اینکه با ایجاد مشکل خود ساخته دنبال اینه بگه طرف ایرانی پایبند نیست به قرار داد هم یه طرف.در هر صورت حد و اندازه داره کوتاه اومدن ایران برای رسیدن به هدف هاش که شکستن ابهت تحریمه ولی نباید بعد یه مدت کوتاه اومد
  • ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    قافیه چون به تنگ اید.....
  • کرامت ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    با سلام به سلامتی وجود بعضی از این دوستان الان دیگه دست ما تا حد زیادی برای آمریکا و دشمنان باز شده و قلب را هم که سیمانی کردند و به او گفتند که خیالت راحت باشد، پس منتظر بیشتر از این هم باشید.
  • حسین ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    اینکه امریکا دنبال خدشه دار کردن غرور ملی ایرانیه یه طرف اینکه با ایجاد مشکل خود ساخته دنبال اینه بگه طرف ایرانی پایبند نیست به قرار داد هم یه طرف.در هر صورت حد و اندازه داره کوتاه اومدن ایران برای رسیدن به هدف هاش که شکستن ابهت تحریمه ولی نباید بعد یه مدت کوتاه اومد
  • ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    قافیه چو به تنگ آید سخنگو به ... آید
  • احمدخواجوند ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    اينها طوطي سخنگو هستند يك موضوعي را ظريف برايشان ديكته ميكند واينها بدون كم كاست ميگويند
  • محمد ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    مردم از این همه ضعف و سستی و بی تدبیری به تنگ آمده اند . و فقط منتظر امر رهبری هستند.
  • kami ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    بيچاره روح توافق، الآن داره چي ميكشه از دست اين آمريكاييها!
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    بغال سر محله ماهم میتونست چوب حراج بزنه به همه چی جاش چارتا قطعنامه برداشته بشه. درضمن تاریخ قطعنامه ها رو بخون از 6 قطعنامه 4 قطعنامه در زمان تعلیق در دوران خاتمی جونتون اتفاق افتاده. زیاد هم بابت برداشته شدن تحریم سوئیفت ذوق زدا هباشید آمریکا با تحریک عربستان بجای برداشته شدن تحریم سوئیفت چنان قیمت نفت را پایین کشید که اصلا به استخراجش نمی ارزه!! کوه رو در مقابل کاه بخشیدید فقط ذوق مرگ شدید که قطعنامه برداشته شده.
  • امیر تبریز اوغلی ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    تا حالا بدین حد تحقیر نشده بودیم
  • سید دکتر محمود ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    آقای ظریف خداوکیلی تو کل اون وزارت خارجه میگردی چه کسی برای سخنگو شدن انتخاب میکنی؟
  • ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    بی ادبیت میروسونه که بدجوری با حرفهای شریعتمداری سوختی
  • افشين ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    به دنبال بهانه نيستم دست گروه مذاكره كننده درد نكنه ولي من به آمريكا هيچ اعتمادي ندارم اگه يه جستجوي ساده تو اينترنت داشته باشين ميبينيد كه دور جديد تحريمها به اسم اشخاص حقيقي وبعضي شركتها و موضوع دفاعي ايران شروع شده والبته اين مطلب رو هم بگم كه اگر فرمايشات مقام معظم رهبري و دستور احمدي نژاد مبني بر بازنمودن پلمپ فعاليتهاي هسته اي وتلاشهاي دانشمنداي هسته اي ما نبود،آمريكا واسه چي ميخواست رو ميز مذاكره بشينه واين يعني همون مقاومت وايستادگي، بنظرم دور جديد مبارزه با استكبار شروع شده كه راه هر نفوذي رو بروي اونها ببنديم ونبايد تهاجم فرهنگي وجنگ نرم وفضاهاي مجازي رو نظرمون محو بشه و اما يك نكته مهم؛ ما نبايد دلمون رو به دشمن خوش كنيم اينها هم دلشون براي ما نسوخته وبخيال خودشون نميذارن ما پيشرفت كنيم ولي زهي خيال باطل.اللهم عجل لوليك الفرج
  • ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    +250000000
  • ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    روح توافق تو قبر سیمانی اش هم لرزید!
  • رضا ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    آقا من یه اعترافی بکنم. من هنوزم که هنوزه نفهمیدم اصلا چرا و به چه علتی ما نیاز داریم که غربیها فعالیت هسته ای ما رو به رسمیت بشناسن که هی تیم مذاکره کننده مقتدر ما با افتخار اینو تکرار میکنه! اصلا اگه نشناسن چی میشه؟ چی به سرمون میاد واقعا؟ یعنی من خنگم آیا؟
  • ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    حقوقدانها کجایند تا عهد شکنی امریکا را حداقل محکوم کنند ، عکس العمل پیشکش!
  • رضا ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    آقا من یه اعترافی بکنم. من هنوزم که هنوزه نفهمیدم اصلا چرا و به چه علتی ما نیاز داریم که غربیها فعالیت هسته ای ما رو به رسمیت بشناسن که هی تیم مذاکره کننده مقتدر ما با افتخار اینو تکرار میکنه! اصلا اگه نشناسن چی میشه؟ چی به سرمون میاد واقعا؟ یعنی من خنگم آیا؟
  • فلانی ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    0 0
    ترکمنچای هم یک قرار داد بود. 1919 هم یک قرار داد بود. رویتر هم قرار داد بود. مشکل آقای جلیلی میدونی چی بود ؟ مشکل این بود که حاضر نشد ترکمنچای جدید رو امضا کنه. اما آقا محمد جواد خان حاضر شد.
  • فلانی ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    0 0
    کافیه رهبر بکنه اشاره دمار سازش کار رو درمیاره
  • ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    0 0
    پیشنهادی به دولت : کلا در مورد برجام نه اظهار نظری کنن نه موضع گیری اینجوری بهتره! بره یه مضوع دیگه رو برای مذاکره انتخاب کنه تا فلسفه وجود ی خودشو به فعلیت برسونه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس