کد خبر 524416
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰

دو تحلیلگر ارتش رژیم صهیونیستی نسبت به اوج گیری توانمندی رزمی حزب‌الله لبنان هشدار دادند.

تحلیلگران نظامی اسرائیل معتقدند توانمندی‌های حزب‌الله لبنان به ویژه در امر تهاجمی با کمک روسیه افزایش می‌یابد.

به نوشته روزنامه «هاآرتص» ،برای اولین بار است که از سوی تحلیلگران ارشد نظامی اسرائیل چنین موردی اشاره شد.

بر اساس این گزارش، «کاتس» و پولاک» دو تحلیلگر اسرائیل در گزارش خود تاکید نمودند، برای اولین بار نیروهای مقاومت حزب الله در جریان حضورش در سوریه عملیات تهاجمی را به اجرا گذاشت.

از دیدگاه این دو تحلیلگر، حضور نظامی روسیه در نبردهای سوریه که با حضور جنگنده‌های این کشور شروع شد، موجب افزایش توانمندی و ایجاد زمینه لازم ارزشمند برای این گروه شیعه مسلک برای نبردهای آتی می‌شود.

این دو تحلیلگر در بخشی دیگر از گزارش خود نوشتند: چنین تجربیاتی می‌تواند دیدگاه فرماندهان و نیروهای حزب‌الله را بر پیگیری روشی موثر در پیروزی در نبرد تغییر دهد و حضور روسیه در سوریه نیز به این معنی است که آن‌ها در حال یادگیری تجربیاتی از یکی از بهترین ارتش‌های جهان هستند.

این دو نفر همچنین تهدید سال گذشته «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در چند سال گذشته مبنی بر نفوذ و رخنه به جبهه شمالی اسرائیل و تصرف الجلیل را یادآور نمودند.

در انتهای این مطلب آمده است: دو تحلیلگر یاد شده بر این باورند با توجه به قابلیت‌های جدیدی که حزب‌الله در حال کسب آن‌ها است ، این امر موجب برقراری توازن قوا در لبنان شده و مهارت‌های رزمندگان آن نیز از ارتش لبنان پیشی می‌گیرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس