کد خبر 524092
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶

دکتر علی میرزاخانی پژوهشگر اقتصادی و از بانیان کمپین تحریم سفر به کشورهای حامی داعش سیاه و سفید معتقد است تصمیم هیات دولت مبنی بر ممنوعیت واردات کالا از عربستان را واکنش صحیحی نسبت به رفتارهای خصومت‌آمیز عربستان می‌داند، وی می‌گوید: این سیاست‌ها می‌تواند به شیوه‌ای موثر تر نیز اعمال شود.

 به گزارش مشرق، علی میرزاخانی شب گذشته در گفتگوی با برنامه پایش در رابطه با این کمپین گفت: هدف اصلی این کمپین نمایش قدرت ملت ایران در برابر کشورهایی هست که رفتارهای کینه‌توزانه و خصومت آمیز علیه موجودیت ایران را دارند. در برابر این نوع واکنش‌های کینه‌توزانه سه واکنش را می‌توان متصور شد.

این روزنامه نگار اقتصادی گفت: یک نوع آن مانند مصوبه دولت برای ممنوعیت واردات کالا از عربستان است که به اعتقاد من کار خوبی بود ولی روش اجرای آن جای بحث دارد. نوع دوم واکنش‌ها می‌تواند از نوع واکنش‌های هیجانی، احساسی و نادرستی باشد که حمله به سفارت عربستان یک نمونه آن است، حرکتی که نه از سوی مردم تایید شد و نه از سوی نظام.

میرزاخانی افزود: نوع سوم می‌تواند حرکت‌های قانونمند، مدنی و داوطلبانه مردم باشد با این هدف که پیامی به کشورهای متخاصم ارسال می‌شود که مردم ایران رفتارهای خصومت آمیز را زیر نظر دارند و به آن واکنش نشان می‌دهند. علت اینکه در موارد فعلی کمپین تحریم به کشورهای حامی داعش به ویژه ترکیه و امارات پیشنهاد شده این است که این دو کشور به رغم اینکه از تعامل با مردم ایران بیشترین نفع را برده‌اند و می‌برند اما در ماه‌های اخیر در کنار رفتار کینه‌توزانه سعودی‌ها علیه ایران ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: واکنش ملی به این کشورها می‌تواند این پیام را به این کشورها ارسال کند که مردم ایران از موجودیت کشور خود در هر حالی دفاع می‌کنند و موفقیت این کمپین باعث عقب نشینی این شکورها می‌شود. پس هدف اول این کمپین رفع خطر علیه موجودیت ایران است. هدف دوم تعامل اقتصادی است، تعامل اقتصادی باید یک تعامل برد – برد باشد. نمی‌شود که کشوری مانند امارات از تعامل وسیع با مردم ایران سود ببرد ولی در عین حال ادعای علیه اراضی ما داشته باشد.

این پژوهشگر اقتصادی گفت: ارسال این نوع پیام‌ها به ویژه به ترکیه و امارات که منافع هنگفتی را از تعامل با مردم ایران به جیب می‌زنند ضروری است. این پیام‌ها می‌تواند در قالب تحریم مردمی خرید کالاهای حامیان داعش سیاه و داعش سفید و نیز خودداری از سفر به این کشور‌ها (ترکیه و امارات) صورت بگیرد تا مخاطب پیام، مجبور به اصلاح رفتار خود شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ریاستی ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    موفق باشید.عربستان.امارات قطذ بحرین کویت ترکیه از حامیان اصلی داعش هستند.
  • ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    باید کمپین تحریم محصولات صافولا و مارگارین و رانی و ... راه بیندازیم
  • رضادوربین ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    کارخوبیست تحریم آنجنایت کاران وهرکاری که باعث تضعیف شیطان پرستان(عاملان آمریکاوصهیونیسم )ضدبشربشودخدانیزیاریشان میدهد
  • پیمان ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    ای ول برشما.مردم ایران اونقدر بامعرفتن که حامی این کمپین باشن.این کار واقعا عالیه.این خیانته که به ترکیه یا امارات یا کشورهای خائن سفر کرد.خیانته که ازتولید این کشورا خرید کرد.بیاین دست به دست هم بدیم ای ایرانیه باغیرت.
  • غضنفر ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    تحریم میکنیم، بشرطی که بعد مدتی با وام 25 میلیونی تحریم را نشکنید!!؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس