به گزارش مشرق، علی میرزاخانی شب گذشته در گفتگوی با برنامه پایش در رابطه با این کمپین گفت: هدف اصلی این کمپین نمایش قدرت ملت ایران در برابر کشورهایی هست که رفتارهای کینهتوزانه و خصومت آمیز علیه موجودیت ایران را دارند. در برابر این نوع واکنشهای کینهتوزانه سه واکنش را میتوان متصور شد.
این روزنامه نگار اقتصادی گفت: یک نوع آن مانند مصوبه دولت برای ممنوعیت واردات کالا از عربستان است که به اعتقاد من کار خوبی بود ولی روش اجرای آن جای بحث دارد. نوع دوم واکنشها میتواند از نوع واکنشهای هیجانی، احساسی و نادرستی باشد که حمله به سفارت عربستان یک نمونه آن است، حرکتی که نه از سوی مردم تایید شد و نه از سوی نظام.
میرزاخانی افزود: نوع سوم میتواند حرکتهای قانونمند، مدنی و داوطلبانه مردم باشد با این هدف که پیامی به کشورهای متخاصم ارسال میشود که مردم ایران رفتارهای خصومت آمیز را زیر نظر دارند و به آن واکنش نشان میدهند. علت اینکه در موارد فعلی کمپین تحریم به کشورهای حامی داعش به ویژه ترکیه و امارات پیشنهاد شده این است که این دو کشور به رغم اینکه از تعامل با مردم ایران بیشترین نفع را بردهاند و میبرند اما در ماههای اخیر در کنار رفتار کینهتوزانه سعودیها علیه ایران ایستادهاند.
وی ادامه داد: واکنش ملی به این کشورها میتواند این پیام را به این کشورها ارسال کند که مردم ایران از موجودیت کشور خود در هر حالی دفاع میکنند و موفقیت این کمپین باعث عقب نشینی این شکورها میشود. پس هدف اول این کمپین رفع خطر علیه موجودیت ایران است. هدف دوم تعامل اقتصادی است، تعامل اقتصادی باید یک تعامل برد – برد باشد. نمیشود که کشوری مانند امارات از تعامل وسیع با مردم ایران سود ببرد ولی در عین حال ادعای علیه اراضی ما داشته باشد.
این پژوهشگر اقتصادی گفت: ارسال این نوع پیامها به ویژه به ترکیه و امارات که منافع هنگفتی را از تعامل با مردم ایران به جیب میزنند ضروری است. این پیامها میتواند در قالب تحریم مردمی خرید کالاهای حامیان داعش سیاه و داعش سفید و نیز خودداری از سفر به این کشورها (ترکیه و امارات) صورت بگیرد تا مخاطب پیام، مجبور به اصلاح رفتار خود شود.
این روزنامه نگار اقتصادی گفت: یک نوع آن مانند مصوبه دولت برای ممنوعیت واردات کالا از عربستان است که به اعتقاد من کار خوبی بود ولی روش اجرای آن جای بحث دارد. نوع دوم واکنشها میتواند از نوع واکنشهای هیجانی، احساسی و نادرستی باشد که حمله به سفارت عربستان یک نمونه آن است، حرکتی که نه از سوی مردم تایید شد و نه از سوی نظام.
میرزاخانی افزود: نوع سوم میتواند حرکتهای قانونمند، مدنی و داوطلبانه مردم باشد با این هدف که پیامی به کشورهای متخاصم ارسال میشود که مردم ایران رفتارهای خصومت آمیز را زیر نظر دارند و به آن واکنش نشان میدهند. علت اینکه در موارد فعلی کمپین تحریم به کشورهای حامی داعش به ویژه ترکیه و امارات پیشنهاد شده این است که این دو کشور به رغم اینکه از تعامل با مردم ایران بیشترین نفع را بردهاند و میبرند اما در ماههای اخیر در کنار رفتار کینهتوزانه سعودیها علیه ایران ایستادهاند.
وی ادامه داد: واکنش ملی به این کشورها میتواند این پیام را به این کشورها ارسال کند که مردم ایران از موجودیت کشور خود در هر حالی دفاع میکنند و موفقیت این کمپین باعث عقب نشینی این شکورها میشود. پس هدف اول این کمپین رفع خطر علیه موجودیت ایران است. هدف دوم تعامل اقتصادی است، تعامل اقتصادی باید یک تعامل برد – برد باشد. نمیشود که کشوری مانند امارات از تعامل وسیع با مردم ایران سود ببرد ولی در عین حال ادعای علیه اراضی ما داشته باشد.
این پژوهشگر اقتصادی گفت: ارسال این نوع پیامها به ویژه به ترکیه و امارات که منافع هنگفتی را از تعامل با مردم ایران به جیب میزنند ضروری است. این پیامها میتواند در قالب تحریم مردمی خرید کالاهای حامیان داعش سیاه و داعش سفید و نیز خودداری از سفر به این کشورها (ترکیه و امارات) صورت بگیرد تا مخاطب پیام، مجبور به اصلاح رفتار خود شود.