دولت به‌رغم مشکلات بسیار و کاهش قیمت نفت و رکود در تولید و صنایع و تورم و گرانی، پا به دامی نهاده که جریان حامی فتنه برای آنها طراحی کرده‌اند به شکلی که با ورود بی‌جای استانداران در وظایف شورای نگهبان قانون اساسی و هیئت‌های نظارت، حرف‌های ضدانقلاب علیه این شورا را تکرار می‌کنند.

گروه سیاسی مشرق -  افزایش چشمگیر ثبت‌نام کنندگان در انتخابات فعلی خبر از سناریوهایی برای این دوره از انتخابات درخصوص آمار رد و تأیید صلاحیت‌ها می داد و به همین دلیل بود که برخی از اعضای شورای نگهبان پیش از این از افزایش بی سابقه آمار ثبت‌نام کنندگان در انتخابات مجلس و همچنین مجلس خبرگان ابراز نگرانی کردند.

آیت‌الله احمد جنتی و آیت‌الله محمد یزدی دبیر و عضو شورای نگهبان نیز از تریبون های رسمی از افزایش آمار ثبت‌نام کنندگان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری خبر دادند و از این افزایش قابل توجه ابراز تعجب کردند؛ همین افزایش بی سابقه ثبت نام کنندگان در این دوره از انتخابات موجب شد تا حساسیت های زیادی در خصوص اظهار نظرهای سیاسیون بعداز اعلام اسامی توسط شورای نگهبان در فضای عمومی جامعه بوجود آورد.

از همین رو عملکرد دولت به عنوان مجری انتخابات مجالس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی بیش از سایر مسوولین جمهوری اسلامی زیر ذره بین و حساسیت های عمومی قرار گرفت و از این‌رو به مجریان امر انتخابات (دولت) توصیه های زیادی مبنی بر عدم دخالت در روند انتخابات شد. اما روز گذشته شاهد بودیم که برخی از استانداران دولت در روز ابتدایی اعلام اسامی توسط شورای نگهبان قانون را زیر پا گذاشته و با ایجاد فضای تند انتقادی در رسانه‌ها کلید تخریب و فشار بر شورای نگبان را در آستانه انتخابات فشردند.

عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان به عنوان اولین استاندار دولت با به کار بردن واژه «تقلب» به عملکرد شورای نگهبان اشاره کرد و اظهار داشت: کسی حق مهندسی انتخابات را ندارد.

وی همچنین ضمن زیر سوال بردن شورای نگهبان پا را فراتر گذاشت و ردصلاحیت های شورای نگهبان راغیرموجه خواند و گفت: ردصلاحیت های غیر موجه داوطلبان تفاوتی با تقلب ندارد.[1]

چرا دولتی‌ها با بازی در زمین فتنه‌گران دخالت در انتخابات را کلید زدند؟//آماده انتشارپس از اظهارات عجیب استاندار خوزستان، شاهد حمله استاندار هرمزگان به شورای نگهبان قانون اساسی بودیم.

استاندار هرمزگان در واکنش به اعلام اسامی احراز صلاحیت شده توسط شورای نگهبان گفت: انتخابات بازی نفرات یک جناح و تفکر در یک مسابقه با خودشان نیست و مفهوم درست آن رقابت برپایه حضورافراد با تفکرات و سلیقه‌های مختلف است.

جاسم جادری استاندار هرمزگان منطقه خلیج فارس، با تنگ نظرانه خواندن رفتار شورای نگهبان افزود: انتظار چنین برخوردی را نداشتیم و نمی توان با چنین نگاه تنگ نظرانه ای به توسعه و پویایی کشورکمک کرد. تندی تصمیم رد صلاحیت گسترده به صلاح کشور نیست و با شعارمشارکت حداکثری همخوانی ندارد.[2]

سید حسین هاشمی استاندار تهران سومین چهره دولتی بود که روز گذشته عملکرد شورای نگهبان را زیر سوال برد.

وی با بیان اینکه انتظار این تعداد رد صلاحیت‌ها را توسط هیات‌های نظارت بر انتخابات نداشته است، گفت: مسئولان وزارت کشور با اعضای شورای نگهبان مذاکره خواهند کرد تا افرادی که صلاحیت لازم را داشته اند اما از سوی هیأت های نظارت و انتخابات احراز نشده است به حق خود دست یابند.

چرا دولتی‌ها با بازی در زمین فتنه‌گران دخالت در انتخابات را کلید زدند؟//آماده انتشاراستاندار تهران به دریافت گزارش‌هایی مبنی بر حمایت برخی از اعضای شوراهای اسلامی استان نسبت به داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: ما پیش از این اعلام کرده بودیم که در انتخابات به طور کامل بی‌طرف هستیم و می‌خواهیم انتخاباتی سالم برگزار کنیم، براین اساس هیچ یک از مسئولان استان حق ندارد به طور مستقیم یا غیر مستقیم از داوطلب خاصی حمایت کند یا حتی شائبه آن وجود داشته باشد.

وی افزود: حق الناس در انتخابات باید به معنای واقعی کلمه اجرا شود و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان و شهرداران شهرها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و نباید نسبت به داوطلب خاصی موضع گیری کنند.

هاشمی خاطرنشان کرد: به ستاد انتخابات استان تهران دستور داده ام تا تذکرات لازم در این خصوص داده شود زیرا ما با کسی تعارف نداریم.[3]

به نظر می‌رسد دولت یازدهم با وجود مشکلات بسیار اقتصادی، کاهش قیمت نفت، رکود و گرانی در تولید و صنعت و صدها مشکل دیگر، وارد سناریویی شده است که جریان حامی فتنه و اصلاحات برای آنها طراحی کرده‌اند به شکلی که با ورود بی‌جای استانداران در وظایف شورای نگهبان و هیئت‌های نظارت، عملا همان حرفی که دشمنان و ضد انقلاب علیه شورای نگهبان می‌زنند، دولتمردان یازدهم به نحوی بهتر تکرار می‌کنند.

دخالت دولتمردان یازدهم به عرصه انتخابات و حرکت در زمین بازی فتنه گران از آنجا معنا پیدا می کند که مرعشی و شکوری راد به عنوان نماد دو جریان افراطی و فتنه‌گر، به دخالت روحانی اشاره می‌کنند:

شکوری‌راد با هشدار به روحانی برای دخالت در وظایف شورای نگهبان و در پاسخ به سؤال خبرنگار درباره انتظار از رئیس‌جمهور برای ورود به مسئله رد صلاحیت اصلاح‌طلبان می‌گوید: چنین انتظاری وجود دارد. البته آقای روحانی دراین‌باره وعده‌هایی داده است و عملکرد ایشان در دو سال گذشته نشان می‌دهد که ایشان به وعده‌هایشان پایبند هستند هرچند که در تحقق برخی از آن‌ها ناکام بوده‌اند، اما شاهدی در عدم پایبندی وجود ندارد.

مرعشی نیز در جای دیگری می‌گوید: هیات‌های نظارت خلاف سیاست‌های کلی نظام، با تنگ نظری دایره انتخابات را در برخي از حوزه‌های انتخابیه محدود کرده‌اند؛ مرعشی گفت: انتظار ما این است که در فرصت باقی مانده؛ با ورود شورای نگهبان و رییس جمهور به عنوان مجری قانون اساسی و رایزنی با مقام معظم رهبری و حمایت ایشان شاهد برخورد با این نوع عملکرد هیات‌های نظارت در استان‌ها باشیم.


[1] http://www.irna.ir/khuzestan/fa/News/81922613/

[2] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/523622

[3] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/523638

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 68
  • ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    کاسب تحریم به این طیف گفته میشه تازه چندتا تحریم تعلیق شده این آقایون دوباره دنبال بهم زدن اوضاع کشور و بهانه دادن به دست دشمن هستند برای بازگشت تحریم ها همانند فتنه آمریکایی۸۸
  • مسعود ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    امام خمینی(ره):هرکس بگوید شورای نگهبان کذا است مفسد است .
  • مهران ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    کسانی که در سال 88 بر علیه آراء مردم که حق الناس بود شورش کردند حالا مدعی حق الناس شده اند !خخخ .
  • ناشناس ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    درود بر شورای محترم نگهبان که عناصر دخیل در فتنه و خائنین به نظام و مردم را رد صلاحیت کردند .
  • ناشناس ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    به فرموده مقام معظم رهبری تایید صلاحیت کسانی که صلاحیت ندارند ضد حق الناس است .
  • ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    ولی انصافا عجیب هست 3000 اصلاح طلب ثبت نام کنند ولی 30 نفر تایید بشوند اگر انصاف داریم نباید اینگونه می کردیم
  • ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    اقای محترم یه طوری حرف میزنی مثل اینکه خودت ادم مقدسی و انهایکه ردشدهاند هیچ حزب گروهی نیستند ادمی که یک موتور سیکلتی ویک دیپلم ردی داشت شده دکتر دکتر می فهمی و خدا میلیارد ومان پول دارد سنگ کی را به سینه میزنی ازخدا بت رس فکر نکن کارهای هستی فردا ممکن است هیچکاره شوی
  • ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    اینا رو نگید چی دارید بگید.
  • ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    چه منطقی دارید شما؟ چون 3000 نفر اصلاح طلب ثبت نام کرده اند باید همه یشان تایید شوند؟ بنازم به این قانون مداری تان! که همه چیز را قیله ای می بینید! در ضمن اصلاح طلب ها اگر می خواستند درون حاکمیت بمانند باید حداقل با فتنه و نفاق مرزبندی می کردند اما نه تنها این کار را نکردند بلکه وقیحانه بر بلایی که در 88 بر سر کشور اوردند تاکید کردند
  • ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    معیار حق بودن و با خدا بودن عضو حزب و گروه بودن نیست! اگر این را نمی فهمید تقصیر خودتان است
  • علی ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    آقا یی که حامی وطرفدار عوامل فتنه بود باید رد میشد مثل مطهری وامثالهم
  • ناشناس ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    آقای روحانی در نشست مطبوعاتی گفت من مسئول اجرای قانونی اساسی هستم ولی نگفت استانداران هم ...... این استانداران جوگیر شدند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
  • ایرانی ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    چشم شون کور دندشون نرم میخواستند فتنه 88 بپا نکنند وبرای نظام وانقلاب واسلام دردسر درست نکنند !!!به قول معروف( ازهر دست بدی از همون دست هم میگیری) چوب خدا صدا نداره این نظام وانقلاب به خاطر اسلام برپا شده و خونهای زیادی هم ریخته شده تا به اینجا رسیده و هیچ بنی بشری هم نمی تونه به این نظام خدشه ای وارد کنه چرا که دست حضرت صاحب (عج)پشت این مملکت و نظام است
  • ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    خب دیگه تحریم ها هم لغو شد، و همینطور که بسیاری از تحلیل گران اقتصادی و سیاسی پیش بینی میکردند، لغو تحریم ها اثر چندانی بر اقتصاد. نخواهد گذاشت، بعد نزدیک به سه سال از کنار رفتن دولت احمدی‌نژاد، دولت روحانی بهانه ای هم دیگه نداره تا مشکلات اقتصادی مملکت رو به گردن احمدی‌نژاد بیندازد، در نتیجه باید ذهن مردم رو از وضعیت اقتصادی و معیشتی در گیر مسائل دیگری کرد و متمرکز کرد به این حواشی و درگیری های سیاسی، همزمان با لغو تحریم و عدم تاثیر گذاری جدی بر بازار سکه و ارز و... این پروژه توسط دولتی ها کلید خورد.
  • عماد ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    خداقوت به اعضای شورای محترم نگهبان آرزوی سلامتی برای آیت الله جنتی
  • عماد ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    خداقوت به اعضای شورای محترم نگهبان آرزوی سلامتی برای آیت الله جنتی
  • ناشناس ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    فتنه گران سال 88 باید رد صلاحیت می شدند .
  • مهدی ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    اون موقعی که این اصلاح طلبها فتنه را انداختند عجیب نبود الان عجیب شده که تاییدنشدند!؟؟
  • ميثم ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    چرا فقط استاندارها بايد بيان وسط؟؟؟؟ تقلب خوب نيست به كار بردي شمايي كه استاندار يك استاني عزيز.
  • عبدالله ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    سلام یه کم خجالت بکشید شماها که استاندارید بیش از این باید سعه صدر داشته باشید از خدا بخواهید (( رب اشرح لی صدری ..... )) کلامی که موسی از خدا خواست . شما ها شرم نمی کنید دنبال چی هستید یه ذره هم به آخرت فکر کنید وبه ولایت فقیه روی آورید . متأسفم ! حضرت امام (زه) در وصیت نامه شان فرمودند چه من در میان شما باشم چه نباشم نگزارید این انقلاب دست نا اهلان ونامحرمان بیافتد . ودر جایی دیگر فرمودند پشیبان ولایت فقیه باشید تا به این مملکت آسیبی نرسد .
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    اینها از رد صلاحیت فتنه گران توسط شورای نگهبان اظهار ناراحتی کرده اند نشان داده اند که خودشان هم صلاحیت پست هایشان را ندارند.
  • سوسنگردی ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    من سوسنگردی و همشهری همون آقای فرماندار هرمزگان هستم بد نیست از خودش بپرسید که : 1- خودش که سه دوره نماینده مردم شهرستان دشت آزادگان(سوسنگرد) بود برای این مردم چه کاری انجام داد. 2- چرا وقتی برای بار چهارم کاندیدای هموم شهرستان شده رد صلاحیت شد. 3- تو این مدت که همش کارنامه خودش رو به رخ مردم شهرستان خودش میکشه چه گلی به سر این مردم زد. حالا که به لطف این دولت صاحب منصب استانداری هرمزگان شدن به اندازه منصبش حرف بزنه نه بیشتر اصولاً اصلاح طلبان چون حدس میزنن جایی پیش مردم ندارن از ترفند شبهه در انتخابات و تشکیک در صلاحیت صحبت میکنن
  • مرتضي ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    اتفاقا آقاي مطهري اصلا طرفدار فتنه نبودن بلكه حرف منطقيشون اين بود كه اگه اونا مجرم هستن بايد دادگاه تشكيل بشه و محاكمه بشن
  • اهواز ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    کاملا درسته
  • حمیدان ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    استاندار خوزستان به جای این حرف ها به مشکلات خیلی زیاد خوزستان رسیدگی کند مشکلاتی مثل بیکاری بیماری بیچارگی مردم خوزستان
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    هر کس بگوید شورای نگهبان کذا است مفسد است. امام خمینی (ره)
  • سعید ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    آفایان استاندران وظفیه شان فقط اجرای انتخابات می باشد اعتراض انان به عملکرد شورای محترم نگهبان تخلف محسوب حتی جرم است بایستی دادستانی محترم به پیشگری از جرم اقدام قانونی نماید
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    انتخابات بازی نفرات یک جناح و تفکر در یک مسابقه با خودشان نیست و مفهوم درست آن رقابت برپایه حضورافراد با تفکرات و سلیقه‌های مختلف است.این حرفش حقه
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    سال 2009 اندیکشده ای آمریکایی گفته بود نمیتوان ایران را نابود کرد، تنها راه حل نفوذ به مجلس خبرگان است!
  • محمدمهدی ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    اتفاق هدف اصلاحات همینه حجم بالای ثبت نام، خوب اگه تایید شدند که کرسی های زیادی از مجلس میشه اصلاح طلب و وکیل الدوله شدن و اگر هم تایید نشدند، ضمن فشار به شورای نگهبان، به دنبال جنجال و فتنه گری
  • محمدمهدی ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    به خدا قسم اگر قانونی بود که استانداران هم به نوعی از فیلتر شورایی مجزا بدون کنترل دولت بگذرند ، اونوقت معلوم میشد چند تا از همین استانداران دارای پرونده های امنیتی و کذا و کذا داشتند...
  • حسین از اهواز ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    استاندار خوزستان چرا اینطور واضح برای رفع مشکلات استان خودش حرف نمی زنه
  • علی ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    آخ قربون کلامت که یک نفر واقعیت رو گفت. به خداکه همینطوره. آقایون دیدند زیر حرفهایی که زدند و قولایی که دادند موندند و دیگه بهانه ای هم ندارند حالا این حرفارو پیش کشیدن. آقای روحانی عزیز به خدا خیلیها به شما رای دادند فقط به این دلیل که تصور منکردند که قراره یارانشون دو برایر بشه نه اینکه قطع بشه. رای دادند چون فکر میکردند قراره مسکن مهر رونق بیشتری بگیره نه اینکه کلا ریشه کن بشه. رای دادن که قبضاشون کمتر بشه نه اینکه دو سه برابر بشه. و..... رای دادن چون مهمترین چیز براشون بیکاری و بی پولیشون بود وگرنه صد سال همون تحریم بهتر بود.حداقل انرزی هسته ایمون غیر قابل مداخله بود.
  • ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    فرمایشات گوهر بار امام خمینی درباره شورای نگهبان: از حضرات فقهای نگهبان تقاضا می‏شود که در مأموریت مهم خود به هیچ وجه ملاحظه اشخاص و یا گروه‏های انحرافی را ننموده و به وظیفه بسیار خطیر خود قیام و اقدام نموده و نگهبانی از اسلام و احکام مترقی آن نمایند و خدمت خود را با قدرت تمام در پیشگاه خداوند متعال و ولی مطلق او حضرت ولی الله اعظم امام عصر عج الله تعالی فرجه الشریف عرضه دارند. صحیفه نور جلد 12،ص 123 اصولاً آنچه که باید در نظر گرفته شود خداست نه مردم. اگر صد میلیون آدم، اگر تمام مردم دنیا یک طرف بودند و شما دیدید که همه آنان حرفی می‏زنند که برخلاف اصول قرآن است بایستید و حرف خدا را بزنید ولو اینکه تمام بر شما بشورند. انبیاء همین طور عمل می‏کردند. صحیفه نور جلد 12،ص 280 هشدار می‏دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است. صحیفه نور جلد 18،ص 280 من با نهاد شورای نگهبان صد در صد موافقم و عقیده ‏ام هست که باید قوی و همیشگی باشد. صحیفه نور جلد 19،ص5
  • ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    به حکم صریح امام مخالفت و تخریب شورای نگهبان در حکم افساد میباشد.اقایان مواظب حرفهایشان باشند
  • ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    امام خامنه ای: تظارت استصوابی حق الناس است احدی حق دخالت در کار شورای نگهبان را ندارد استانداران هم حد خودشان را بدانند به چه حقی زمین خوار و قاچاقچی و فتنه گر و فاسد را تایید کرده اند؟
  • ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    مطهری حتی یکبار محض رضای خدا درباره مشکلات مردم حرفی نزد عجب نماینده ای!!!!!!!!!!1
  • احمد دهکردی ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    استاندار ما که یک توده ای با سابقه است انتظاری از او نیست اتفاقا خیلی هم ظلهر سازی میکند
  • ناشناس ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    برای این وان خدا رافراموش نکنید قانون ملاک اگر کسی بیخو دی ردشده باشد برمیکرده
  • دامغانی ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    وقتی نمایندگان مجلس به اقای فضلی رحمانی بعنوان وزیر کشور رای اعتماد داد باید این روزهارا پیش بینی میکرد که این استانداران همفکر وزیر کشور روی کار خواهند امد. پس در این بی حرمتی به شورای نگهبان مجلسیان هم مقصرند
  • جواد ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    آقای روحانی اینجا از نفوذتون برای ایستادن جلو این افراد استفاده کنید
  • ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    از دستگاههای امنیتی خواستاریم فتنه اکبر را در نطفه خفه کنند تا کی در خیابان هزینه دهیم؟
  • 108 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    سلام مشرق: میبینم روزی را که آقای جنتی به تک تک این افراد میگه آبروتونو خریدم. با اتفاقی که در استان ما افتاده و چند استان دیگر و رد صلاحیت شدگان برام بسیار جالب بودتقریبا 15 نفرشان را خوب و 10 نفر را نسبی میشناسم معمولا این آقایون مشکل رانتی و باندی دارند. در مراکز استانها برای خودشان باند و حلقه مدیریت درست کرده بودند. همیشه نگران بودم و فکر میکردم کسی پاسخگو به این مسائل نیست. آقای جنتی نوکرتم
  • بهروز ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    به حضرت عباس من نه ضد انقلابم ونه حتي ازاصلاح طلبا خوشم مياد از راي دهندگان به آقاي روحانييم نبودم. ولي مشرق عملكرد شماو متن نويس محترم واين نظر دهنده هاي مستقل!!!! وخودجوش؟؟؟؟ واقعا تهوع آوره..اينو نميگم منتشر كني چون شما عادت داريد همه بگن ميگم واسه خودتون 1-يعني شماها يه بارم قانون اساسي رونديديد شوراي نگهبان قوه نيست جزو همون قوه مقننه ايه كه خيلي نماينده هاي فعليشو احرازصلاحيت نكرده 2- اگه تفكيك قوا باعث ايجاد حصاري ميشه كه ساير قوا حق ندارن درباره عملكردش اعتراضي بكنن پس لطفا به همفكراي دوآتيشه تون تواينجا اونجا بفرمائيد عين زمان دولت كريمه آقا محمود دهنشون رو ببندن لطفا
  • ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    یکی از دوستان کامنت گذار به نکته خوبی اشاره کرده اند: بررسی صلاحیت استانداران در شورای نگهبان قبل از انتصاب در استان.
  • ناشناس ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    0 0
    از اول انقلاب تا حالا ما چنین استانداری نداشتیم .استاندار ....... قریب به 80نفر از وابستگانش را پست داده وفقط به فکره اینه که آبی روی تلیت اقوامش بریزه در حالی که در استان آب خیز ما کمبود آب یک مشکل اساسی شده!!!!بیکار ی آمار بسیار بالایی در این استان داره،وضعیت معیشتی مردم نسبت به سایر استانها بدتره و.... چه تدبیری چه امیدی!
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    0 0
    جالب است آقای بهروز 11:55 -29/10 یکی از کامنت گذار ها چه قسمی هم می خورند ظاهرا خودشان را عقل کل می دانند - مفهوم قوه و تقسیم قوارا اسامی مجریه و قضائیه و مقننه تعیین نمی کند استقلال آن ها در نوع کارشان معین می کند - البته بشرطی که در تناقض و موازی هم نباشند - شوری نگهبان قوه ای از ارکان حکومتی است که رفتار سازمانی آن کاملا مستقل از سایر قوا است و هیچ یک از قوا حق مداخله در امور آن را ندارند - استاندار حق مداخله در شورای نگهبان را ندارد اصل قانون این است که آراء حتی قاضی هم حرمت دارد و بعد از رای قطعی و طی مرااحل پرونده اعتراض معنیی ندارد - هیچ دزدی هم از مجازات خود راضی نیست اما خوب مجرم است و افراد و اجتماع هم حقوقی دارند باید از صیانت شود.
  • پژوهشگر حقوق اساسي ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    0 0
    دوست عزيز شوراي نگهبان در ادبيات حقوق اساسي، در حكم دادرس اساسي و نهاد ناظر انتخاباتي است و به اين اعتبار مثل ساير نهادهاي مشابه در ساير كشورها مستقل است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس