کد خبر 523833
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳

گل دقیقه85 کاپیتان تیم‌ملی کره‌شمالی بادکنک رویاهای عربستان برای حضور در المپیک را ترکاند.

چه کسی امیدهای عربستان را سوزاند؟گروه ورزشی مشرق - در دیدار عربستان و کره شمالی در روز دوم انتخابی المپیک در گروه B، بازی دو تیم تا دقیقه85، 3 بر 2 به سود عربستان در جریان بود که اشتباه مدافعان عرب در دفع توپ سبب شد فرصت شوتزنی به کاپیتان کره‌شمالی برسد.

کوک چول جانگ هم هوشمندانه فیتیله بمب هیدروژنی مدل کره‌ای را روشن کرد تا با ضربه دقیق پای راست خود سمت راست تور دروازه احمدالحربی را بلرزاند. در این لحظه گلر الاهلی چاره‌ای جز ایستادن و تسلیم شدن برابر توپ شماره پنج کره‌شمالی نداشت.

در بند سامورایی‌ها

در گروهB رقابت‌های انتخابی المپیک عربستان پرمدعی بعد از ژاپن مدعی جدی صعود به شمار می‌رفت. با این حال بعد از ثبت دو تساوی مقابل تایلند و کره‌شمالی حالا سرنوشت تیم دوم صعودکننده از گروه به روز آخر کشیده شده است.

عربستان در روز پایانی باید به مصاف ژاپن صدرنشین برود. ژاپن شش‌امتیازی در ایستگاه آخر انگیزه چندانی برای پیروزی ندارد با این حال بعید به نظر می‌رسد عربستان شانس زیادی برای کسب سه امتیاز مقابل سامورایی‌ها داشته باشد.

در مقابل کره‌شمالی و تایلند که هرکدام یک امتیازی هستند، در ایستگاه آخر با کسب پیروزی می‌توانند- بعد از ژاپن- شانس مسلم صعود باشند.

دنیا به کام قطر شد

تا قبل از آغاز دیدارها کارشناسان امر صعود ژاپن و عربستان را به عنوان تیم‌های اول و دوم از گروهB پیش‌بینی می‌کردند.

بنابر اعلام قبلی تیم‌های اول و دوم این گروه با تیم‌های دوم و اول گروهA روبه‌رو خواهند شد.

به عبارت ساده‌تر پیش از این تصور می‌شد تیم ایران با صدرنشینی در گروهA احتمالا با عربستان که شانس دوم گروهB بود، روبه‌رو شود.

در مقابل با دوم شدن ایران در گروهA و رسیدن تایلند یا کره‌شمالی به سکوی دوم گروهB، حالا قطر با حریفی نه‌چندان دندان‌گیر روبه‌رو می‌شود. در مقابل ایران حریف ژاپن خواهد بود. بی‌شک سرگروهی ایران می‌توانست با شرایط به‌وجودآمده در گروهB به یک شانس بزرگ برای عبور از مرحله اول حذفی تبدیل شود اما افسوس که این اتفاق نیفتاد.

مشخصات بمب هیدروژنی کره‌ای

چند خطی از کوک چول جانگ مدافع تیم‌ملی کره‌شمالی بنویسیم که با گل دقیقه85 خود عربستان را به یک‌قدمی سقوط و ناکامی فرستاد.

چول اگر چه که 11بازی ملی در رده‌های سنی پایه برای تیم‌های زیر 20 و 23سال کره‌شمالی انجام داده اما تاکنون موفق به گلزنی در این دو تیم نشده بود. البته این مدافع 183سانتی‌متری قبل از این برای تیم بزرگسالان کره‌شمالی سه گل به ثمر رسانده بود.

این مدافع بلندقامت سال2012 به فیلیپین و تاجیکستان(در چلنج‌کاپ آسیا) گل زد. کوک سال قبل در مسابقات انتخابی جام‌جهانی2018 روسیه سومین گل ملی‌اش را وارد دروازه ازبکستان کرد تا شریک پیروزی 4 بر 2 تیم‌ملی کشورش باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    دمش گرم
  • ساسان ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    ایول حال کردم کاش می شد یه دونه از اون هیدروژناشونو وسط ریاض می ترکوندن
  • ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    بمب هیدروژنیم ارزوست.
  • گاوچرون ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    به به، ملت دوست و برادر کره شمالی (شیر گاومو حلالت نمیکنم اگه تایید نکنی)
  • ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    کوک چول جانگ هم هوشمندانه فیتیله بمب هیدروژنی مدل کره‌ای را روشن کرد یعنی جمله ات تو حلقم
  • رضا ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    کاشناسان نظر بدهند اگر سوریه بتواند با اختلاف 2 گل قطر بزند و ایران هم چین را ببرد با توجه به اینکه بازی متقابل تیم در نظر گرفته می شود در این حالت کدام یک از تیم ها به مرحله بعدمی روند؟
  • ناشناس ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    سعودی پاره شد
  • ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    بد جوری دماغت سوخته مشرق نژادپرست ، شما که اگه داور نبود باید 5 تا از قطر میخوردید.
  • اوغلی ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    الان حالت خوبه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس