یگانه صالحی که پیشتر به‌همراه همسرش جیسون رضائیان خبرنگار واشنگتن پست بازداشت و با قید کفالت آزاد شده بود، به‌اتفاق وی از کشور خارج شد.

به گزارش مشرق، 31 تیر ماه سال 93 بود که جیسیون رضائیان خبرنگار واشنگتن‌پست به‌همراه همسرش یگانه صالحی و دو نفر دیگر در تهران دستگیر شدند که بنابر اعلام سخنگوی قوه قضائیه یکی از دستگیر شدگان همان روزهای اول با قرار آزاد شد.

بیشتر از دو ماه و نیم از بازداشت این افراد نگذشته بود که 14 مهر ماه، یگانه صالحی با صدور قرار مناسب از زندان آزاد شد تا اینکه 24 دی ماه عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور کیفرخواست در پرونده جیسون رضائیان و ارسال آن به دادگاه انقلاب برای رسیدگی خبر داد. طبق کیفرخواستی که دادستانی تهران دراین‌باره صادر کرده، اتهام خبرنگار واشنگتن پست،‌ جاسوسی از طریق جمع‌آوری تصمیمات کشور در خصوص مسائل سیاست داخلی و خارجی و همکاری با دولت‌های متخاصم بود.

شعبه 15 دادگاه انقلاب به‌ریاست قاضی صلواتی، پنجم خرداد ماه امسال را برای برگزاری جلسات محاکمه جیسون رضائیان تعیین کرد و در نهایت نیز طی چهار جلسه به اتهامات خبرنگار واشنگتن پست رسیدگی شد. لیلا احسن وکیل رضائیان همان موقع (19 مرداد 94) درباره زمان برگزاری دادگاه دو متهم دیگر از جمله یگانه صالحی گفت: هنوز مشخص نیست اما فکر می‌کنم بعد از صدور رأی پرونده جیسون، احتمالاً دادگاه دو نفر دیگر نیز برگزار شود.

در نهایت یکم آذر ماه و پس از کش و قوس‌های فراوان و مطرح شدن بحث‌هایی همچون مذاکره برای تبادل جیسون رضائیان، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای که پیشتر گفته بود بحث تبادل رضائیان در دستگاه قضا مطرح نیست، یکم آذر ماه در نشست خبری خود از محکومیت خبرنگار واشنگتن پست به حبس خبر داد و گفت: در این پرونده حکم صادر شده اما به متهم و وکیل وی به‌طور رسمی ابلاغ نشده است. البته امکان دارد متهم یا وکیل او از محتوای حکم مطلع باشند. با توجه به اینکه حکم هنوز به‌طور رسمی ابلاغ و قطعی هم نشده است نمی‌توانم جزئیات را بیان کنم اما آنچه می‌توانم بگویم این است که متهم به حبس محکوم شده است.

این وضعیت به همین منوال قرار داشت و وکیل جیسون رضائیان همواره در تماس‌های خبرنگاران از ابلاغ نشدن حکم دادگاه خبر می‌داد تا اینکه روز گذشته 26 دی ماه، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران از آزادی چهار زندانی ایرانی دوتابعیتی در چهارچوب مبادله زندانیان و در راستای مصوبات شورای عالی امنیت ملی ایران و مصالح کلی نظام خبر داد.

امیر میرزایی حکمتی، جیسون رضائیان، سعید عابدینی و نصرت‌الله خسروی چهار زندانی ایرانی دوتابعیتی آزادشده بودند که در مقابل نیز آمریکا هفت ایرانی زندانی شده به‌دلیل دور زدن تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران شامل نادر مدانلو، بهرام مکانیک، خسرو افقهی، آرش قهرمان، تورج فریدی، نیما گلستانه و علی صابونچی را آزاد کرد. همچنین براساس اعلام منابع خبری طبق توافق ایران و آمریکا برای مبادله تعدادی زندانی در دو کشور، دولت آمریکا حکم استرداد 14 ایرانی دیگر را لغو کرد.

لیلا احسن که علاوه بر رضائیان، وکالت همسر وی یگانه صالحی را نیز به‌عهده داشت درباره سرنوشت صالحی پس از آزادی رضائیان و اینکه آیا جیسون از کشور خارج شده است یا خیر گفت: تا جایی که اطلاع دارم، جیسون رضائیان روز گذشته به‌همراه زندانیان دیگر از کشور خارج شدند. همسر جیسون نیز از کشور رفته است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ادامه رسیدگی به پرونده صالحی منتفی شده است یا خیر، افزود: هنوز موفق نشده‌ام در این خصوص با قاضی صلواتی صحبت کنم.

احسن درباره متهم دیگر این پرونده نیز اظهار بی‌اطلاعی کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • 182 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    خدمتگذاریت به جزیره ی سرخ پوستان قابل تحسین است ..
  • سلام ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    مزدت با مزدوران بری برنگردی
  • حمید ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    خیلی جالبه 4 تا جاسوس را دادیم چند تا تاجر دو ملیتی را گرفتیم احسنت بر تدبیر و امید
  • ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    کسی از سیاست پشت پرده خبر نداره.به قول اقای ظریف" قرار نیست مردم همه چیزو بدونن
  • افشین تهران ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    بری جاییکه که نادر رفت.وطن فروش مزدور خائن.اینهم از چانه زنی اخر کار و دلیل دیر شدن گزارش اژانس.جاسوس و تروریست میدیم تاجر دوملیتی که کاسبان تحریم بودن میگیریم.کاسبان تحریم که تا دیروز اخ بودن.
  • ح عبدالهی ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    کثافت خائن گم شو .
  • رضا ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    چه خوبه آدم پدرش رو كنار بزاره پدر زن همسايه رو مواظب باشه آخه چرا بايد يه جاسوس رو بديد 4 تا تاجر كه معلوم نيست مال كجا هستند تحويل بگيري اين افتخار براي خودتون به يادگار مي ماند نه براي كشور مردم ما فهيم هستند همه چيز رو مد ونند
  • jjjj ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    قیافه هردوتاشون مثل عنتره مخصوصا زنه
  • ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    افرادیکه یک زمانی تحت عنوان جاسوس وکمک به حماسه سال 88 روانه زندان شده بود وعده ای توهم داشتند 40میلیئن ایرانی توسط امثال وی بدرانتخابات 88مشارکت داشتند بسادگی وی راآزادنمودند واقعا وی جاسوس بود
  • ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    میدانیم همه کشورهادرهمه دنیا جاسوس دارند هرکی میگوید نداریم دروغ میگویدسوال اینست فقط امریکا جاسوس دارد
  • ali ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    خائن وطن فروش بی غیرت گورت و از مملکت ما گم کن بیرون و همینطور اونایی که منفی دادن. دیگه خیانت هم این رو اون رو داره که منفی میدین. مشرق منتشر کن نفرت ایرانی رو راجعبه خائن و خیانتکار ببینن. خیانت کارای اقتصادی هم ایشالله زودتر با سگای آمیکا معاوضه بشن مملکت آباد میشه
  • ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    افراطی بمیر خخخخخخخخخخخخخ
  • ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    باز این افشین جوک گفت خخخخخخخ با مدرن ترین اسکادران هوایی دنیا میخوای با آمریکا بجنگی افراطی؟؟؟
  • حسین ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    مشرق ممنون از اینکه با قرار دادن این نوع کامنتهاادبیات چاله میدانی را پاس میداری واقعا خواننده ای نداری که درست و حسابی تحلیل کنه فحاشی نکنه؟
  • ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    واقعا همچین حرفی زده؟؟؟؟؟؟
  • ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    برای دلخوشی کسایی که به نفع جاسوسا منفی میزنن : جاسوسا خیلی خوبن...
  • ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    من از طرف خودم مینویسم .. من از این ناراحت شدم که ایرانی علیه ایرانی ست .. من یک کردشیعه ی ایرانیم
  • ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    بد نیست بنویسید چه اشخاصی هم از طرف امریکا آزاد شدن
  • جیسون گاوچرون ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    از جیسون رضائیان خوشم میاد چون اسمش مث جیسون استاتهامه و از جیسون استاتهام خوشم میاد چون فیلماش معرکس همیشه تا دو روز بعد فیلم، جیسونِ درونم زندس (شیر گاومو حلالت نمیکنم اگه تایید نکنی)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس