کد خبر 523649
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴

در حالی که سازمان سینمایی از پیشنهاد ۶ برابری بودجه پیشنهادی برای سال آینده سینما خبر داده بود؛ با اعلام جزئیات بودجه امسال سهم بودجه سینما، تنها رقمی نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری صبح امروز یکشنبه 27 دی ماه، بودجه پیشنهادی سال 95 را تقدیم مجلس کرد‌.

سقف کل بودجه 95 از سوی دولت 952 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، البته برای سال آینده سقف بودجه عمومی 307 هزار میلیارد تومان(267 هزار میلیارد درآمدهای عمومی و 39 هزار میلیارد درآمد اختصاصی) در نظر گرفته شده است.

آذرماه سال گذشته وقتی رئیس جمهور حسن روحانی، بودجه پیشنهادی سال 94 را تقدیم مجلس کرد، رقم پیشنهادی دولت برای بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از 769 میلیارد تومان بود که از این رقم برای حمایت از سازمان سینمایی تنها 106 میلیارد تومان اختصاص داده شد، یعنی 6 میلیاردتومان افزایش بودجه نسبت به سال قبلش.

 در متن این لایحه پیشنهادی سال 95، برای حمایت از سازمان سینمایی  151 میلیارد و 900 میلیون تومان است.

خلاصه بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 94 را در ذیل ببینید:

در حالی که سهم ارتقای بودجه سینمایی94، نسبت به سال قبلش 6 میلیارد تومان بود، علی جعفری مدیرکل برنامه‌وبودجه و تحول اداری سازمان سینمایی از پیشنهاد 6 برابری بودجه پیشنهادی برای سال آینده سینما خبر داد.

علی جعفری مدیرکل برنامه‌وبودجه و تحول اداری سازمان سینمایی، پیش از این درباره لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده سازمان سینمایی با اعلام این که بودجه سال آینده شش برابر بودجه امسال خواهد بود گفت: در لایحه سال آینده بودجه 600 میلیارد تومان پیشنهاد داده‌ایم. در برنامه سال آینده علاوه بر «حمایت از سینمای ملی» برنامه «ارتقای دانش فناوری‌های نوین صنعت سینمای کشور» و برنامه پژوهش‌‌های کاربردی را در لایحه بودجه سال 95 ارائه داده‌ایم. در صورتی که سه برابر بودجه امسال هم تصویب شود، می‌توانیم 13 فعالیتی را که در زیرمجموعه این دو برنامه جدید قرار دارد تحقق ببخشیم.

بودجه جشنواره فیلم عمار و عدم حمایت سازمان سینمایی یکی از بحث جنجالی یک ماه گذشته بود. در پی اظهارات وحید جلیلی رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره مردمی فیلم عمار درباره خودداری سازمان سینمایی از پرداخت کمک مصوب مجلس شورای اسلامی به دبیرخانه این جشنواره، این سازمان توضیحاتی را ارائه کرد.

در متن توضیحات سازمان سینمایی آمده بود: در سال 1394 هیچ ردیف بودجه یا اعتباری به عنوان جشنواره مردمی فیلم «عمار» به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ نشده است، بنابراین گفته های دبیر جشنواره «عمار» نادرست و خلاف واقع است.

این درحالی است که در ردیف بودجه پیشنهادی دولت مبلغ 2 میلیارد و 200 میلیون تومان به جشنواره فیلم عمار اختصاص داده شده است.

در متن این لایحه پیشنهادی بودجه هم مبلغ 5 میلیارد و 700 میلیون تومان به فیلمهای فاخر دینی اختصاص داده شده است.



منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس