کد خبر 523268
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸

سخنگوی کمیسون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: طبق گزارش ارائه لوایح برنامه ششم توسعه و بودجه که رئیس جمهور فردا اعلام می‌کند کل اعتبارات هزینه کشور در سال آینده 197 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

به گزارش مشرق، غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه دولت روز آینده (یکشنبه) لایحه بودجه 95 و برنامه ششم توسعه را به مجلس ارائه می‌دهد، جزئیات گزارش رئیس جمهور در خصوص لوایح برنامه ششم توسعه و بودجه سال 95 را مورد تشریح قرار داد.

وی در همین رابطه اظهار داشت: جمع اعتبارات عمومی بودجه سال 95 مبلغ 267 هزار میلیارد تومان است. همچنین میزان محاسبه دلار، برای هر بشکه نفت 40 دلار محاسبه شده است.

کاتب افزود: پیش‌بینی شده است میزان صادرات نفت دو میلیون و 250 هزار بشکه باشد. همچنین در این لایحه (بودجه 1395) نرخ محاسبه ارز در لایحه 2 هزار و 997 تومان پیش‌بینی شده است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: افزایش حقوق کارکنان در این گزارش که فردا یکشنبه از سوی رئیس جمهور ارائه می‌شود 12 درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین کل اعتبارات هزینه کشور 197 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که به نسبت مصوب سال 94 به میزان 13 درصد افزایش پیدا کرده است.

کاتب ادامه داد: در گزارش لایحه برنامه و بودجه سال 95 اعتبارات عمرانی 60 هزار میلیارد پیش بینی شده که این مقدار، میزان 17 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی طبق این گزارش، درآمد مالیات پیش‌بینی شده در سال  1395 را 101 هزار میلیارد تومان عنوان کرد که به نسبت مصوب سال 1394 میزان 14 درصد افزایش داشته است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح گزارش برنامه ششم توسعه که قرار است فردا یکشنبه از سوی رئیس‌جمهور به مجلس تقویم شود،‌گفت: پیش‌بینی برنامه ششم توسعه در خصوص رشد اقتصادی 8 درصد در نظر گرفته شده است همچنین برای سال 1395 در این برنامه توسعه رشد اقتصادی 5 درصد پیش‌بینی شده است.

کاتب در ادامه پیش‌بینی نرخ تورم برای سال 95  را میزان 11.3 درصد و برای پایان برنامه ششم توسعه نرخ تورم را 8.9 درصد در این لایحه عنوان کرد.

وی در خاتمه اضافه کرد: نرخ بیکاری که اکنون به میزان 12.8 درصد است پیش‌بینی می‌شود تا پایان برنامه ششم توسعه در سال 95 به 9 درصد کاهش پیدا کند. این کلیات این برنامه ششم توسعه و بودجه سال 1395 که قرار است روز آینده آقای روحانی به مجلس تقدیم کرده و گزارشی ارائه دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدي ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    پس حالا حالاها تورم مون بايد تو رتبه دوم تا 5جهان باشه ميانگين تورم جهاني 2.5است
  • مهدي ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    پس حالا حالاها تورم مون بايد تو رتبه دوم تا 5جهان باشه ميانگين تورم جهاني 2.5است
  • مهدي ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    البته مديران ارشد تمايلي به كاهش تورم به ميانگين جهاني ندارند و فقط براي تبليغات سياسي فقط در سال انتخابات رياست جمهوري تك رقمي ميكنند اون هم درحد 9 درصد و بعد سال بعد انتخابات باز تورم بالاي 12درصد خواهد شد و بعد از 8 سال رياست جمهوري با تورم حول و حوش 35تا 55درصد تحويل دولت بعد ميدهند انگار دولتها 4سال خرابي هاي دولت قبل را ميسازند و 4سال دوره دوم رياست جمهوري دنبال خراب كردن اقتصاد ميشوند به اميد روزي كه قيمت نفت صفر تا1دلار شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس