کد خبر 523112
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳

منابع خبری از وجود گورهای جمعی زنان و کودکان عراقی در منطقه سنجار در شمال عراق خبر دادند که به خاطر مخالفت با پیوستن به داعش کشته شده اند.

به گزارش مشرق، خبرنگار شبکه تلویزیونی "سی ان ان" در سفری به شهر سنجار در شمال عراق به بررسی جنایت های گروه تروریستی داعش و گورهای  جمعی در آنجا پرداخت.
 
این خبرنگار با استاندار سنجار همراه شد تا از نزدیک گورهای جمعی را ببیند، گورهایی که بیانگر میزان جنایت داعش بعد از فرار عناصر این گروه تروریستی در شهر سنجار است.
 
استاندار سنجار با نشان دادن بقایای استخوان های انسان اشاره می کند که اینجا یکی از صدها گور جمعی است که در آن زنان و کودکان و نوجوانان به خاطر مخالفت با پیوستن به داعش و شرکت در نبرد دفن شده اند.
 
وی افزود: باقی ماندن این استخوان ها روی زمین برایم درد آور است اما کسی نیامده است تا آنها را بررسی و مستندسازی کند.
 
* سرباز گیری اجباری داعش از کودکان سنجار
 
مسؤولان کردستان عراق تأکید دارند،  مدارکی دارند که ثابت می کند داعش بیش از 600 کودک و نوجوان را از شهر سنجار و سایر شهرهای ایزدی نشین مجاور ربوده است که از بین آنها فقط 200 کودک و نوجوان توانسته اند فرار کنند. آنها دستان های وحشیانه ای را که دیده اند، بازگو می کنند.
 
نوری فلح 11 ساله یکی از کودکان خوش شانس بوده است. خانواده اش در همان روزی که کشتار سنجار اتفاق افتاد، ربوده شدند. وی وقتی به منطقه تلعفر رسید، از پیوستن به دوره آموزشی داعش سرباز زد و عناصر داعش وحشیانه از سه ناحیه پایش را شکستند. این کودک الان بهبود یافته اما همچنان لنگ لنگان راه می رود.
 
او می گوید: از من خواستند که به کوهستان بروم و نپذیرفتم. سپس یک بار دیگر ساق پایم را شکستند. این امر نجاتم داد.. کودکان و نوجوانان دیگر را به زور بردند اما عناصر داعش گفتند که من به درد نمی خورم و همین هم جانم را نجات داد.
 
غوره خلف مادربزرگ این کودک و برادرش می گوید که کودکان برایش تعریف کردند که چگونه جلوی چشمان آنها دیگر کودکان را که با شرکت در آموزش های داعش مخالفت کردند، کشتند.
 
وی افزود: آنها در ترس و وحشت به سرمی برند و نوری شب ها از خواب می پرد و فریاد می زند که کسی می خواهد مرا خفه کند. برادرش نیز همچنان دچار تشنج می شود.
 
استاندار سنجار می گوید امیدوار است که منطقه از امنیت کافی برخوردار شود تا کارشناسان بیایند و بقایای اجساد این کودکان را شناسایی کنند.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس