سخنگوي وزارت خارجه امريکا از دولت ترکيه به علت بازداشت دانشجويان در پي ابراز نگراني از خشونت ها انتقاد کرد

به گزارش مشرق و به نقل از خبرگزاري رويترز؛ سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا با اشاره به بازداشت ده ها دانشجو بدست پليس ترکيه گفت: گزارش هايي از بازداشت ده ها دانشجو در ترکيه به علت ابراز عقيده منتشر شده است. دولت ترکيه دارد با استفاده از نيروهاي نظامي و انتظامي و دستگاه قضايي گفتگوي مشروع سياسي را محدود و سرکوب مي کند. همانگونه که سفير ما در آنکارا در بيانيه اي اعلام کرد ابراز نگراني کردن از گسترش خشونت و ناآرامي به معني تروريسم نيست و انتقاد از دولت را هم نبايد خيانت تفسير کرد.
جان کربي گفت: دموکراسي در ترکيه آنقدر قوي است که بتواند ابراز عقيده ي مخالف را تحمل کند. ترکيه دوست و متحد ما در ناتوست لذا از مقام هاي ترکيه مي خواهيم به ارزش هاي دموکراتيک که در قانون اساسي شان آمده است از جمله آزادي بيان پاييند باشند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    با سلام .ترکیه از طرف همسایگان از لحاظ سیاسی و تجاری طرد شد به لحاظ سیاست اردوغان در سوریه و عراق روسیه هم به این کشورها پیوست و از لحاظ اقتصادی در منگنه قرارگرفت رد دست دوستی از طرف اسراییل یا بهانه ای برای سرعت دادن به روند آشتی با اسراییل با سو استفاده از نزدیکی به ایران(نمایش داووس). و آزاد شدن پول های ایران و بخوانید ـ بوی کباب ـ داره به ایران نزدیک میشه از طرف دیگر از فرط بی پولی از طریق پناهندهگان و آوارگانی که خود مسبب اصلی آن هست در صدد اخاذی ۳ میلیارد یورو از اروپا که با مخالفت ایتالیا مواجه شد بد . یا کم محلی عربستان به ترکیه به خاطر مصر و مواضع اردوغان نزدیک به عربستان و قطر میباشد تا ایران.وشکست پی در پی داعش در دو کشور عاق و سوریه .البته ایران باید در این شرایط آوانس های سیاسی محکم قوی را گرفته بعد وارد مذاکره شود. توهین ترکیه به ایران با ایجاد پایگاه نظامی در قطر خلیج فارس به بهانه تامین امنیت آبراه و غیره مستقیم تهدید نشان دادن ایران در خلیج فارس و شاید سایر مسایل بعدی...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس