اقدام مجله فرانسوی شارلی ابدو در انتشار کاریکاتوری توهین‎آمیز علیه «آیلان کردی» کودک سه ساله سوری که انتشار تصاویر جسد بی‌جان وی در سواحل ترکیه موجی از همدردی را با پناه‌جویان سوری برانگیخت، واکنش‎های تندی را به همراه داشته است.


 به گزارش مشرق، به دنبال اقدام مجله فرانسوی «شارلی ابدو» در انتشار کاریکاتور توهین آمیز به کودک سوری «آیلان کردی»، واکنش‌های گسترده و شدیدی علیه این مجله انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری «النشره» لبنان، پس از اقدام مجله شارلی ابدو در شماره جدید خود با کاریکاتور توهین آمیز که در آن نوشته بود «اگر آیلان زنده بود {در آلمان} به زنان تجاوز می‌کرد» موجی از واکنش‌های تند به این مجله صورت گرفت.

همزمان با جشن‌های سال نو میلادی 2016 در آلمان، شماری از مهاجران در شهر «کولونیا» آلمان به زنان آلمانی تجاوز می‌کنند.

 بعد از این اقدام شارلی ابدو، انتقاد‌های گسترده‌ای در شبکه‌های ارتباطی و اجتماعی صورت گرفت و کاربران، آن را به تبعیض نژادی متهم کردند.

بسیاری از کاربران توئیتر با انتقاد از این کاریکاتور، آن را «چندش‌آور»، «بی ذوق» و تبعیض آمیز و اقدامی اسلام هراسانه توصیف کردند.

هفتم ژانویه 2015، دو فرد مسلح با حمله به دفتر مجله طنز شارلی ابدو و تیراندازی به کارکنان آن، 12 نفر را کشته و 10 نفر دیگر زخمی کردند.

علت این حمله توهین مجله مذکور به «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش گفته شد. این برای چندمین بار است که شارلی ابدو به موضوع آیلان می‌پردازد و پیش از این،‌ بارها با انتشار کاریکاتورهایی موهن به پیامبر (ص) و اسلام، احساسات مسلمان‌ها را جریحا دار کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    فارغ از محتوا، چه طرح و گرافیک زشتی داره
  • علمدار ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    سگ صفتهای کثیف.
  • حمید رضا ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    یه کاری میکنن که ادم بگه خوب شد ترکوندنشون !. لا اله الی الله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس