کد خبر 521969
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲

وزارت امور خارجه فرانسه ضمن هشدار به اتباع خود در استانبول از آن‌ها خواست از رفتن به اماکن توریستی این شهر خودداری کنند.

به گزارش مشرق، در پی انفجار روز گذشته در مرکز شهر استانبول و کشته و زخمی شدن چندین نفر، وزیر امور خارجه فرانسه به آن دسته از اتباع خود که به استانبول سفر کرده‌اند، هشدار داد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، «لوران فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه همچنین ضمن هشدار به اتباع خود در استانبول از تشکیل سلول‌های بحران پس از این انفجار که در یک منطقه توریستی ترکیه اتفاق افتاد، خبر داد و با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «بنابه درخواست من این هیئت‌های بحران فورا در پاریس و استانبول تشکیل شد و یک سلول پاسخگویی تلفنی نیز هم‌اکنون در پاریس آماده خدمات‌رسانی است. کنسولگری ما در استانبول و مرکز بحران و پشتیبانی وزارت امور خارجه فرانسه هم‌اکنون بسیج شده‌اند و توصیه‌ها و دستورالعمل‌های احتیاطی و امنیتی فورا به اتباع فرانسوی حاضر در ترکیه ارائه شده است.»

وزارت خارجه فرانسه همچنین اعلام کرد که از طریق پیام کوتاه به 315 تبعه فرانسوی که مقیم استانبول هستند یا هم‌اکنون در قالب سفر به ترکیه در استانبول حضور دارند، توصیه‌های لازم را ارائه داده است و از آن‌ها خواسته است از رفتن به اماکن توریستی شهر خودداری کنند.

اولاند انفجار استانبول ترکیه را به شدت محکوم کرد
«فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه انفجار روز گذشته استانبول را محکوم کرده و آن را «حمله‌ای فجیع» خواند و همبستگی خود را با ترکیه اعلام کرد.

کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس‌جمهور فرانسه حمله تروریستی فجیع روز سه‌شنبه در منطقه توریستی سلطان احمد در استانبول را حکوم می‌کند.

منابع رسانه‌ای روز گذشته از وقوع انفجار در مرکز شهر استانبول در میدان مسجد «سلطان احمد» معروف به مسجد آبی و کشته و زخمی شدن چندین نفر خبر دادند.

شبکه العربیه اعلام کرد که در این انفجار 10 نفر کشته و 15 تن زخمی شدند. استاندار استانبول نیز این آمار را تایید کرد.

«حسین جابری‌انصاری» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با محکوم کردن شدید انفجار تروریستی دیروز استانبول، مراتب تسلیت و همدردی صمیمانه جمهوری اسلامی ایران با خانواده‌های قربانیان این عملیات تروریستی و دولت و ملت دوست و برادر ترکیه را اعلام کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس