سوفان‌بوري تيم سوم ليگ‌برتر تايلند مقصد جديد هافبك سابق تيم‌ملي فوتبال ايران است.

هافبک سابق پرسپولیس می درخشد یا توریست می‌شود؟گروه ورزشی مشرق - رضا حقيقي با پيوستن به سوفان قصد جبران‌مافات دارد؛ هافبكي كه در ليگ سيزدهم با پرسپوليس بيشتر از هميشه به چشم آمد، در نيم‌فصل ليگ چهاردهم راهي پديده و سپس صبا شد تا از روزهاي اوجش فاصله بگيرد.

اين هافبك خراسانی كه با تيم‌ملي تا ريو هم رفت و ليست نهايي مسافران جام‌جهاني2016 برزيل بود، مي‌خواهد با تيم جديدش آغازي مجدد داشته باشد.

 * جايگزين هافبك سپاهان
سوفان سه برزيلي و يك اسپانيايي دارد تا با جذب حقيقي تعداد خارجي‌هايش دوباره به عدد پنج برسد. اين تيم فصل گذشته سرجيو ون‌ديك هلندي را داشت كه براي سوفان«بد» كار نكرد.
سرجيو همان هافبكي است كه در نيم‌فصل دوم ليگ سيزدهم براي سپاهان هفت بازي انجام داد و يك گل به ملوان(هفته29) زد. ون‌ديك سيه‌چهره فصل قبل هم براي سوفان 14گل به ثمر رساند تا عملكردي جالب توجه داشته باشد.

بررسي آمار نشان مي‌دهد از جمع سه خارجي باقي‌مانده در سوفان، دو نفر آنها در خطوط دفاع و هافبك عملكردي قابل تقدير داشته‌اند و برزيلي سوم چنگي به دل نمي‌زند.

* مدافعي به‌دردبخور از بوتافوگو و ماريتيمو
سوفان‌بوري فصل پيش با دريافت 39 گل بعد از بوريرام(24) موآنگ‌يونايتد (35) و بانكوك‌گلاس (38) بهترين عملكرد در خط دفاعي را داشت. اغراق نخواهد بود اگر عنوان شود يكي از موثرترين بازيكنان سوفان در اين خط مارسيو روزاريوي برزيلي بوده است؛ مدافعي 32ساله كه با تجربه كافي خود رهبري بود در محوطه 18قدم خودي.

مارسيو در فصل2009-2008 ليگ امارات پيراهن الجزيره را مي‌پوشيد. اين بازيكن باكيفيت سال2010 در سريA فوتبال برزيل 10بازي براي تيم سرشناس بوتافوگو انجام داد.

روزاريو 20بازي هم در سريA برزيل(سال2011) با پيراهن فلوميننزه انجام داد. اين مدافع سپس طي‌ سال‌هاي2012 تا 2013، 41مرتبه براي ماريتيمو در ليگ‌برتر پرتغال به ميدان آمد.

* هافبكي با تجربه 91بازي در لاليگا
دومين خارجي تاثيرگذار تيم جديد رضا حقيقي يك هافبك 32ساله اسپانيايي است. كارملو گونزالس از سال2006 تا 2016 پيراهن تيم‌هاي لوانته و اسپورتينگ‌خيخون را در بالاترين سطح فوتبال كشورش- لاليگا- دنبال كرده است.

كارملو در فصل2007-2006 لاليگا براي لوانته فقط شش بازي انجام داد اما طي سال‌هاي2008 تا 2012، 85مرتبه با خيخون به ميدان آمد تا تجربه لاليگايي‌اش به 91بازي برسد.

به نظر مي‌رسد هافبك سابق تيم‌ملي ايران از بازي كردن كنار گونزالس سود فراوان ببرد. به هر تقدير كارملو با خود تجربياتي را اندوخته كه در تمرين و بازي‌ها به حقيقي منتقل خواهد شد. رضا اگر باهوش عمل كند، مي‌تواند يكي از رئوس مثلثي باشد كه كارملو و مارسيو رئوس ديگر آن هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس