عضو هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت: دولت لوایح بودجه و برنامه ششم را نگه داشته تا در زمان انتخابات ارائه کند که زمان و دقت کافی برای بررسی آن‌ها در مجلس وجود نداشته باشد.

به گزارش مشرق، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تاخیر دولت در ارائه لوایح بودجه سال 95 و برنامه ششم توسعه گفت: بنا بود تا در خرداد ماه لایحه برنامه ششم به مجلس تحویل داده تا در ماه‌های تابستان لایحه در مجلس بررسی شود و لایحه بودجه نیز 15 آذر به مجلس تحویل و کار بررسی آن تا پایان دی ماه و پیش از انتخابات در مجلس تمام شود.

وی افزود: دولت با زرنگی خاص خود لوایح بودجه و برنامه ششم را نگه داشته تا زمان انتخابات فرا رسد و در این زمان وقتی فصل انتخابات فرا می‌رسد برخی از نمایندگان یا ثبت نام نکرده و یا رد صلاحیت شده‌اند، تعدادی رای نمی‌آورند و تعدادی هم به مرحله دوم انتخابات راه پیدا می‌کنند و تعدادی هم انتخاب می‌شوند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس اضافه کرد: این وضعیت باعث می‌شود تا انسجام مجلس از بین برود و در نتیجه وقت و دقت کافی برای بررسی بودجه و برنامه ششم وجود نخواهد داشت. مگر اینکه لایحه 3 دوازدهم ارائه شود تا برای مجلس بعدی بودجه بماند.

 طبق قانون دولت باید هر ساله لایحه بودجه سال آینده را تا 15 اذر به مجلس ارائه کند که دولت علیرغم گذشته بیش از یک ماه از این موعد هنوز لایحه بودجه سال 95 را ارائه نکرده و از این گذشته لایحه برنامه پنجساله ششم توسعه نیز که باید در مجلس به تصویب برسد تاکنون از سوی دولت به مجلس ارائه نشده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس